Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

Robot
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

Medan vi väntar på mastodontäventyret Metal Gear Solid V: Phantom Pain kan vi stilla hungern med Metal Gear Solid V: Ground Zeroes – en läcker aptitretare som dansar på smaklökarna och lämnar magen knorrande efter mer.

#metal-gear-solid-peace-walker, #metal-gear-solid-v-ground-zeroes, #metal-gear-solid-v-the-phantom-pain


Medlem
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

Med tanke på att man kan tydligen klara av spelet på 10 minuter (inte inräknat cutscenes), så ja.. det aningen kort kanske.

https://www.youtube.com/watch?v=4dINNhfwVgI

Medlem

Ok, 300kr är inte fullpris för ett nytt PS4-spel men det låter ändå dyrt med tanke på innehållet. Och när det dessutom slutar med "to be continued in Phantom Pain" så förstärker det bara känslan av att det är just en demo med prislapp. Ruttet agerande av Konami.. Mycket ruttet!

Medlem

Hoppas dom släpper någon form av bundle med både GZ och Phantom Pain när det väl kommer, annars köper jag väl GZ när releasen närmar sig.

Så hur likt är det senaste Splinter Cell?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Bara en dag kvar! Can't wait! Hoppas verkligen inte Hemmakväll muppar med min beställning så att det blir försenat eller något.

Medlem
Skrivet av Davio:

Med tanke på att man kan tydligen klara av spelet på 10 minuter (inte inräknat cutscenes), så ja.. det aningen kort kanske.

https://www.youtube.com/watch?v=4dINNhfwVgI

Man kan klara av Morrowind på 4 minuter och 19 sekunder, så jag antar att det också är ett litet spel?

Och där låg ett paket när jag kom hem från jobbet, hela en dag för tidigt! Ibland har man flyt!


signatur

Joelthor100 - PSN

Medlem

Tror jag skippar detta hatar korta spel

Medlem

Här är en annan syn på spelet

Medlem
Skrivet av Bennii:

Ok, 300kr är inte fullpris för ett nytt PS4-spel men det låter ändå dyrt med tanke på innehållet. Och när det dessutom slutar med "to be continued in Phantom Pain" så förstärker det bara känslan av att det är just en demo med prislapp. Ruttet agerande av Konami.. Mycket ruttet!

Enligt de recensioner jag läst så ska det ta fyra-fem timmar att göra allt. 300 kr för fyra timmar underhållning är 75 kr i timmen. Jag antar att du aldrig går på bio?

Jag tycker också det är för dyrt. De kunde gett det till fansen gratis.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Bennii:

Ok, 300kr är inte fullpris för ett nytt PS4-spel men det låter ändå dyrt med tanke på innehållet. Och när det dessutom slutar med "to be continued in Phantom Pain" så förstärker det bara känslan av att det är just en demo med prislapp. Ruttet agerande av Konami.. Mycket ruttet!

Enligt de recensioner jag läst så ska det ta fyra-fem timmar att göra allt. 300 kr för fyra timmar underhållning är 75 kr i timmen. Jag antar att du aldrig går på bio?

Kampanjen ligger enligt allt jag läst på cirka 2 timmar. Och även om jag inte spelat MGS sedan tvåan var aktuell så vill jag påstå att det är kampanjen som är intressant för majoriteten av alla MGS-fans.

Konami får säga vad dom vill, men det här är en prolog som borde inkluderats i det slutgiltiga spelet eller sålts väldigt billigt som DLC. Inte sålts separat för att håva in lite extra cash.

Medlem

I väntan på mgs5..

Please... Set me free.

Medlem

Du vill ha interaktiva filmsekvenser? Det håller jag inte med om. En mellansekvens ska vara just en mellansekvens, särskilt i MGS. När jag lyssnar på storyn vill jag inte sitta och vara beredd på att jag ska trycka på massa knappar bara för att komma vidare i spelet. Det stjälper mer än det hjälper och det finns alldeles för mycket QTE i dagens spel att det räcker.

Måste ändå vara på hugget när jag väl spelar och smyger runt så det är skönt att kunna koppla av när det väl kommer en film.

Medlem

Tips. det kostar 179kr på PSN.

Medlem
Medlem
Skrivet av Davio:

Med tanke på att man kan tydligen klara av spelet på 10 minuter (inte inräknat cutscenes), så ja.. det aningen kort kanske.

https://www.youtube.com/watch?v=4dINNhfwVgI

10 minuter är för pussies!

Nä men seriöst, han förklarar ganska tydligt att spelet inte tar några enstaka minuter att klara ut. Bara huvuduppdraget.

Medlem

Denna "Beta" skulle varit GRATIS, det hade Konami vunnit mer på, framför allt med MGS5 i antågande, många skippar nog GZ och kanske inte köper PP alls

Medlem

Varför säger alla 300 spänn? Kostade 175kr på PSN, fast det kanske bara är PS3 versionen


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Skribent
Skrivet av pinky:

Du vill ha interaktiva filmsekvenser? Det håller jag inte med om. En mellansekvens ska vara just en mellansekvens, särskilt i MGS. När jag lyssnar på storyn vill jag inte sitta och vara beredd på att jag ska trycka på massa knappar bara för att komma vidare i spelet. Det stjälper mer än det hjälper och det finns alldeles för mycket QTE i dagens spel att det räcker.

Måste ändå vara på hugget när jag väl spelar och smyger runt så det är skönt att kunna koppla av när det väl kommer en film.

Jag menar dock inte att de ska smälla på quick time events, utan göra mer ordentligt gameplay av det. Vid ett tillfälle är det kaotiska eldstrider med explosioner och grejer i en filmsekvens, och där kände jag att jag snarare ville springa runt och skjuta själv, än att vara passiv åskådare.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Kostar bara 199 på xbox live

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Jag menar dock inte att de ska smälla på quick time events, utan göra mer ordentligt gameplay av det. Vid ett tillfälle är det kaotiska eldstrider med explosioner och grejer i en filmsekvens, och där kände jag att jag snarare ville springa runt och skjuta själv, än att vara passiv åskådare.

Då förstår jag vad du menar och jag håller med till viss del. Det hade varit häftigt att få vara med

och skydda Mother Base

men å andra sidan störde jag mig inte på att endast få se det utspela sig på skärmen. När du skrev interaktiva filmsekvenser så tänkte jag osökt på Heavy Rain och Fahrenheit, två förvisso bra spel, men med gameplay som inte hör hemma i MGS-världen enligt mig.

Skönt att vi fick det utrett.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av pinky:

Du vill ha interaktiva filmsekvenser? Det håller jag inte med om. En mellansekvens ska vara just en mellansekvens, särskilt i MGS. När jag lyssnar på storyn vill jag inte sitta och vara beredd på att jag ska trycka på massa knappar bara för att komma vidare i spelet. Det stjälper mer än det hjälper och det finns alldeles för mycket QTE i dagens spel att det räcker.

Måste ändå vara på hugget när jag väl spelar och smyger runt så det är skönt att kunna koppla av när det väl kommer en film.

Jag menar dock inte att de ska smälla på quick time events, utan göra mer ordentligt gameplay av det. Vid ett tillfälle är det kaotiska eldstrider med explosioner och grejer i en filmsekvens, och där kände jag att jag snarare ville springa runt och skjuta själv, än att vara passiv åskådare.

Det fanns ju faktiskt en sådan interaktiv cutscene i spelet... Och det är den sideoppen som nästan alla kritiker sågar skiten ur.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Att det även sätts ett minus på kort kampanj ger mig lite eh vibbar skribenten. Det är en prologue till 5:an och bör Isf just vara kort för att skapa mersmak? Om jag inte minns fel så finns fulländade spel som man klarar av på 2h?

Medlem

Interaktiva filmsekvenser är ju bara jobbigt, alltid skönt att luta sig tillbaka och kolla på filmsekvenserna.

Medlem

Det här spelet är ett demo. Att ge ett betyg på mer än 2/5 åt ett demo som kostar 300 spänn är ett jävla skämt. Ja, Ground Zero är sjukt bra i sig själv, vi fattar, men att spelet är max två timmar långt (och då är jag ändå generös) och dessutom kostar trehundra spänn är fullständigt oacceptabelt, punkt slut.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Det här spelet är ett demo. Att ge ett betyg på mer än 2/5 åt ett demo som kostar 300 spänn är ett jävla skämt. Ja, Ground Zero är sjukt bra i sig själv, vi fattar, men att spelet är max två timmar långt (och då är jag ändå generös) och dessutom kostar trehundra spänn är fullständigt oacceptabelt, punkt slut.

Nej du är inte generös om du säger att det är 2 timmar långt.
Det är som att ta alla låtarna i ett guitar hero spel, lägga ihop deras speltid och säga att spelet är så långt. När det i själva verket är en fråga om high scores, göra bättre ifrån sig osv. Och i GZs fall så kan du lägga till "göra annorlunda" på den listan.

Jag har fått ut 9 timmar hittills och har inte tröttnat än.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Bennii:

Ok, 300kr är inte fullpris för ett nytt PS4-spel men det låter ändå dyrt med tanke på innehållet. Och när det dessutom slutar med "to be continued in Phantom Pain" så förstärker det bara känslan av att det är just en demo med prislapp. Ruttet agerande av Konami.. Mycket ruttet!

Bokar mina spel i god tid och från sidor som har det billigt eller rea. Ofta kostar mina PS4 spel inte mer än 350kr.
Det här spelet tex. kostade inte mer än 250kr med 50kr rabatt på cdon.

Men måste då säga att spelet var otroligt litet för 250kr. I övrigt älskade jag allt med spelet och är verkligen ett spel i min smak. Kommer köpa Phantom Pain även om jag känner mig lurad efter att ha köpt det här demot för 250kr.

Skrivet av NMD0508:

Interaktiva filmsekvenser är ju bara jobbigt, alltid skönt att luta sig tillbaka och kolla på filmsekvenserna.

Håller inte med. Allt beror på spelet och hur det är upplagt.
God of War gör det riktigt bra och där passar det in. Men då är det heller inte speciellt långa eller avancerade saker men det ger lite mer känsla när man slår in skallen på en gud.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

ETT GIVET KÖP-STEALTH:up:

12
Skriv svar