Spelbutiker Stockholm

Medlem
Spelbutiker Stockholm

Tänkte sälja mina pc-spel (många från 90/2000-tal) och jag undrar vilken butik i Stockholm som kan tänkas ge mest pengar för spelen? Har för mig att Game är rätt snåla, mer än så vet jag inte


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Troligtvis är dom snåla därför att det är rätt dålig efterfrågan i butikerna på begagnade PC-spel från 90-talet. Om du inte måste ha pengar jättesnabbt så får du nog mer om du säljer spelen själv via en annons någonstans. Men om det inte är något speciellt spel i fint skick så tror jag inte värdet är så högt.

Medlem

Problemet med gamla PC-spel är att det är svårt att veta om de ens kommer att fungera på en modern dator idag. Varken Game, GameStop eller RetroSpelbutiken byter in PC-spel så chansen är stor att andra butiker har liknande policys. Om dom är i bra skick och du orkar så skulle jag rekommendera att slänga ut dom på Tradera en och en med ett lågt utgångspris och hoppas på det bästa, alternativt så slänger du upp en annons på Blocket (eller varför inte prova Köp och Sälj-forumet här på FZ) med samtliga och ser om någon är intresserad av något.

/ LordDaimos

Medlem

Tänker inte lägga upp på Blocket då folk ALDRIG nappar när jag lägger upp saker där.

Tradera ska jag fundera på.
Kommer dock kolla i butik först vad jag får för alltet...


signatur

"When corporations create the music we all lose."

1
Skriv svar