"EA är inte ett ondskefullt imperium"

Medlem
Skrivet av WaltX:

Rensade en hel del off-topic inlägg. Skapa en tråd i forumet om huruvida Systembolaget är ett "ondskefullt imperium" eller ej istället.

*med min bästa, gnälliga, "tonåringsröst"* Men ååhh, det började ju precis bli roligt ju;) Tackar för upprensningen.

Ontopic; jag brukar ha svårt för Molyneux (trots alla underbara spel han gjort) men håller med om mycket av det han säger. EA har gjort mycket tokigheter men jag har viss förståelse för balansgången mellan att vara ett vinstdrivande företag och samtidigt försöka producera produkter som är bra...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av KoP:

Man kan vrida och vända på det hur mycket som helst och kalla EA för Belsebub. Men ska man se på det hela objektivt så hade spelbranschen inte varit där den är idag om inte företag som EA pushat och skjutsat fram spelutvecklare.

Finns mången bra spel som aldrig hade sett dagens ljus utan EA.

EA idag är inte samma företag, Electronic Arts gjorde och utgav många bra spel och gick från en liten utgivare till en av de största. Hade jag vetat då det jag vet idag hade jag kanske inte köpt några spel alls från dem. Deras framgång idag kommer av att "nördar" köpte deras spel, då hade de inte kunnat tilltala en stor marknad för det fanns inga köpare till den typen av spel. Så här fungerar det fortfarande, en konsol släpps och kostar mycket pengar, för mycket pengar för att den srtora massan ska ha råd att köpa den och är således inte heller intresserad av den. De som är intresserade är de som gillar spel, de som brinner för spel och dessa har ofta inte samma smak som de som bara spelar lite då och då.

Företag som EA och Microsoft verkar inte förstå att deras framgångar beror på de som köpte spelen innan spel var "mainstream". De förstår inte att dessa är väldligt trogna kunder jämfört med den stora massan. En spelserie som Simcity säljer enbart på namnet för att det fins de som köpt spelet sedan första spelet och fortsatt göra detta efter varje spel. Den skada Simcity orsakat EA visar sig inte förrän nästa del, det är först då man ser om spelet blev en framgång eller en katastrof.

Det är både komiskt och sorgligt att se hur dagens utgivare inte verkar förstå vad deras köpare vill ha, hur de tror att mobilspel är framtiden. Hur de börjar titta på äldre spel för att ännu en gång tjäna pengar på dessa, nu genom att se till så att man måste betala för själva anledningen till att man spelar ett spel. Hur de tar betalt för att fuska i ett spel om man inte klarar av det. Hur de använder gamla fans av en spelserie för at få nya och det är nu det börjar bli väldigt personligt för många. Syndicate är nog ett av de bästa exemplen på detta. EA "hintade" om ett nytt Syndicate, de fick många att tro att de skulle skapa en uppföljare som var i samma stil men se där tog de miste, EA ville bara få dessa att börja prata om Syndicate så andra spelare skulle bli intresserade (den tilltänkta målgruppen).

EA hade inga som helst problem att använda gamla fans för att skapa hype men förstod tydligen inte heller hur mycket sådant här kan skada ett företag. De fortsätter att göra samma misstag genom att göra ett spel som Dungeon Kepper för mobil, kortsiktigt lönar det sig utan tvekan men återigen så skadar det företaget.

Säga vad man vill om EA, men de räddade Bioware från att gå under och det är jag evigt tacksam för!


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Lolflakes:

DICE: We'll never charge for Battlefield maps
http://www.computerandvideogames.com/241306/dice-well-never-c...

Ganska komiskt att bara ett år efter uttalandet så bygger hela affärsmodellen för BF-serien på att sälja map packs till överpris.

https://www.youtube.com/embed/hdKr1jlDzW4

Kan inte se att 150 kr skulle kunna kallas överpris? Likaså skulle jag personligen anse att de ca 1000 jag betalt för BF4 + premium har varit värt det med tanke på att jag spelat ca 400h än så länge vilket skulle motsvara 2,50 kr/h och fortsätter sjunka

Medlem

Efter den mannens otaliga lögner, kan någon ens lita på något som Molyneux säger?

Inaktiv

EA-DERAS HANDLINGAR AVSLÖJAR DERAS ORD:down:

Medlem

Ea ett bra företag ??? pyttsan

något som förr hette Electronic Arts var ett bra bolag, då de släppte inovativa bra spel, ex mutant hockey 688attack sub, nhl 94, fifa96 mm


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

12
Skriv svar