Everquest Next Landmark snart i beta

Robot
Medlem
Everquest Next Landmark snart i beta

Skaffade settlers pack, får se om det kan vara något

Medlem

Det här spelet kommer att suga...

LOL JK

Medlem

Nice! Jag har länge velat spana in Everquest Next men jag gillar inte den här nya trenden med att betala för en Alpha/Beta/EarlyAccess.

Medlem

Men vänta nu... det verkar som vi Svennebananer måste signa upp på en tysk sida?

Medlem
Skrivet av Stilfullast:

Men vänta nu... det verkar som vi Svennebananer måste signa upp på en tysk sida?

http://i.gyazo.com/8a1fd9dad7cd87affd394cbf25b5618b.png

Står ju att vi signar upp oss genom SOE. Alla länder som inte finns med på listan måste signa upp sig på den andra sidan.

Medlem

Jag kan starkt rekommendera att ni INTE skaffar ProSieben-konto istället för SOE-konto. Det har bara ställt till problem, framör allt i Planetside 2.
Vet inte om det är möjligt i EQN, men tycker absolut ni ska försöka.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Stilfullast:

Men vänta nu... det verkar som vi Svennebananer måste signa upp på en tysk sida?

http://i.gyazo.com/8a1fd9dad7cd87affd394cbf25b5618b.png

Står ju att vi signar upp oss genom SOE. Alla länder som inte finns med på listan måste signa upp sig på den andra sidan.

ProSieben gäller ENDAST om man förutom Everquest Next: Landmark också vill signa upp sig för Betan till MMO:t Everquest Next (vilken lär dröja nåt år ;P ). För Landmark aka. minecraft on crack så duger den vanliga sidan.

Om man är ett av de länderna på listan så: " you are only applying for the EverQuest Next Landmark Beta program via SOE"

Nu när jag läste en extra gång så såg jag att det stod Next och Next: Landmark Skulle tippa på att man även kommer kunna signa upp sig för Next genom SOE när det väl blir aktuellt.

Inaktiv
Skrivet av neocon:
Skrivet av Bojkott:

Nu när jag läste en extra gång så såg jag att det stod Next och Next: Landmark Skulle tippa på att man även kommer kunna signa upp sig för Next genom SOE när det väl blir aktuellt.

Hoppas jag verkligen! Har själv ingen erfarenhet av ProSieben men bortsett från att det vore omständigt att ha ett konto där parallellt med mitt SOE-konto så har jag hört väldigt mycket dåligt om ProSieben.

Det hoppas nog dom flesta. Men SoE har redan gått ut och sagt att ProSieben kommer hantera europeiska konton och support för EQN.

Medlem

Mjaha, där försvann mycket av intresset för EQ next tyvärr :(...

Vet bara vilken jävla clusterfuck det var/är med DCUO som jag spelade ett tag, sedan gick dom över till prosiebensat1 och man kunde migrera kontot och det gick väl...sådär.

Nu får jag periodvis mail om att "testa igen, du får massa stuff för att du varit subscriber tidigare" från SOE, och då blir man lite sugen på o testa igen, kruxet är bara att det inte funkar med prosiebensat kontot, utan att hålla på o jiddra med supporten, och det orkar jag inte...

Det e klart, har man Prosiebensat1 från början då man reggar spelet är det kanske en annan grej, men de tidigare erfarenheterna har lämnat en bitter eftersmak i munnen på mig.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Medlem

Anmälde mig till betan av spelet sex minuter efter att de öppnade sidan, så ser fram emot att testa det en dag.

Det känns som om Landmark har enorm potential med allt som man kan skapa. Jag hoppas bara att MMO delen även den blir rolig, med utmanande äventyr och utforskande.

Medlem

Har vi ett datum när man kan spela det ?

Medlem

Prosiebensat1 har stora problem med kundservice mm. och det är nog enda orsaken till att man lättade på reglerna när det gäller Planetside 2, DCUO tex. var/är ju rena katastrofen och man vill inte förlora de kunder som spelar PS2.
Jag är dock ganska säker på att man kommer att tvinga över alla europeiska spelare förr eller senare.

Det finns ju en bra anledning till att man startar en separat host för europeiska spelare, EU's handelsregler gör det komplicerat och kostsamt när det gäller translatlantiskt spelande.
Synd bara att Sony inte skrev avtal med en seriös partner.

Medlem

Längtar till Next!

Medlem
Skrivet av dafuq:

Har vi ett datum när man kan spela det ?

Väldigt snart!


signatur

Niet.

Medlem

European players will play Landmark through SOE directly. For EverQuest Next Europeans will play with our partner, ProSiebenSat.1 Games. You can find out more on PSG's website and sign up for the EU beta.

Closed Beta is scheduled to begin on or before March 31, 2014. No further dates have been announced.


signatur

Niet.

Inaktiv

Everquest Landmark är Endast för de som gillar att bygga just nu de är som att spela Minecraft i Creative Mode. Så gillar ni att bygga saker o grinda matterial i en värld där ni inte kan dö så är spelet nått för er. Landmark är inte ens beta än även om den startar nu men de kommer läggas till enorma mängder mer innehåll innan de anses vara klart. Vill ni spela ett MMO så får ni ta nått annat eller vänta på Everquest Next som säker kommer om ett par år. Ingen kan säga hur de här spelet kommer sluta så ingen kan säga hur de kommer bli i slutänden. Spel skaparna går ut varje vecka o diskuterar genom olika frågor med sin värld på olika forum.

1
Skriv svar