Problem med koppla upp sig till Titanfall(EA) Servrar

Medlem
Problem med koppla upp sig till Titanfall(EA) Servrar

Tjenare
Införskaffade Titanfall för någon dag sen och installerade det.
När jag trycker "Play Game" så börjar det ladda upp för att sen få "Connection Lost" varav jag kastas tillbaka till huvudmenyn.

Nästa gång jag försöker trycka på "Play game" så står det "Attempting Connection 1/10" varav det kör så två omgångar för att sedan hamna på "initializing" där det stannar helt. Händer absolut ingenting.

Snackade lite med folket på EA och dom sa lite vagt att jag skulle kontakta min ISP dock har jag ingen aning vad jag skulle säga. Värt att tillägga är att det är endast Titanfall som strular, alla andra spel fungerar fläckfritt på mitt 100 Mbit-internet.

Vad jag kommer ihåg är att jag hade något liknande fel med Planet Side 2 men där gav jag upp iom att det var gratis men även då en annan ISP.

Någon som har varit med om samma problem och har en lösning?
Kan det vara att min ISP på något sätt blockar EA-servrar?

Kollade om jag kunde köra Portforward.com men det stödjer endast Xbox-versionen och funkade inte när jag provade.

Tack på förhand

Medlem

Du får väl öppna/forwarda portarna manuellt i din router/be din ISP fixa om du inte har access lokalt.
portarna som skall öppnas till PC är:

TCP/HTTP: 443; 25000-25099; 30000 – 30099
UDP: 8125; 25000-25099; 30000 – 30099

Edit: kanhända att dom även måste öppnas i en eventuell brandvägg du kör lokalt på datorn (windows/norton/osv.)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag öppnade routern för portarna ovan och nu funkar det finfint.

Tack för hjälpen!

1
Skriv svar