Se trailer för högupplösta Gabriel Knight

Medlem
Se trailer för högupplösta Gabriel Knight

Ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna. Givet köp!

Snacka om revival!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Originalet var riktigt bra, så jag kommer skaffa detta också!

Medlem

Stämningen i originalet var oslagbar.

Inaktiv

Kommer så väl ihåg det här när jag spelade det för första gången 1994. Det satte sig direkt i hjärtat. Man fick vara rejält uppmärksam eftersom det fanns så mycket information att handskas med och nästan allt man klickade på gav någon form av kommentar som kunde vara en ledtråd eller inte. Pusslet på kyrkogården höll nästan på att ta knäcken på mig.

Köpte det på gog och var glad att man kunde spela det igen då skivan var värdelös och det är helt klart att jag kommer köpa den här remake veriskonen av Gabrial Knight Sins of the Fathers. Tror det kommer att bli riktigt bra.

Oväntat trevligt. Spelade det aldrig när det kom ut, nu vill jag ju testa.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Omg omg omg. Dreggel!

Medlem

Kan vi inte få spelbara versioner av Gabriel Knight 2 och 3 också? Särskilt 3:an som är ett helt briljant spel med så usel kontroll att de flesta som prövar spelet bara lägger ner...

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Kan vi inte få spelbara versioner av Gabriel Knight 2 och 3 också? Särskilt 3:an som är ett helt briljant spel med så usel kontroll att de flesta som prövar spelet bara lägger ner...

Äh, jag tyckte kontrollen var helt okej i GK3. Körde kameran så nära målet det gick och sedan typ ett klick med musen så var man framme. Men lite udda var det att styra kameran istället för karaktären.
Fantastiskt spel oavsett.

1
Skriv svar