14-åring överkonsumerar energidryck - hamnar i koma

Robot
14-åring överkonsumerar energidryck - hamnar i koma

Efter 16 timmar på LAN och fyra liter energidryck gav njurarna upp.


Medlem
14-åring överkonsumerar energidryck - hamnar i koma

Smart kille.....


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Weakling...


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Så går det när man är dålig informerad och dåligt uppfostrad.

Medlem
Medlem

4 liter ? Shieeet
Tror knappast att han rör energidrycker igen efter det!
Är glad att jag inte tåler skitet, hjärtklappning och panikångest efter 330ml, håller mig till kaffe!

Medlem

Undrar vad han spelade...

Medlem

Var befann sig föräldrarna? Nej, just det! Det är ju inte föräldrarnas fel. Vi skyller på spelindustrin istället.

Ni har precis publicerat en artikel om hur svarta stereotyper påverkas av våldsamma spel. Hur påverkar den här stereotypiska nyheten bilden av gamers? För majoriteten av oss är inte spelberoende Red Bull-knarkare.

Men det är det här som kvällsmedia gillar att rapportera om och precis som allt annat extremt så främjar det en stereotyp utan verklighetsförankring.

Jag lovar att det var föräldramöte i skolaulan kvällen efter det här.

Medlem

Det är spelvåldets fel!


signatur

Nämen!

Medlem

cool kille


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Killen lirade Call of duty.

Alltså kan vi avskriva det här ärendet med hänvisning till att hans kropp agerade i självförsvar.


signatur

The Emperor protects.

Medlem

Med tanke på att man inte tränar ska inta runt 1.5-2 liter vätska (resten kommer från maten) per dygn kan det aldrig vara bra att inta 4 liter på 16 timmar. Han höll sig säkert under den tiden med vilket gjorde det värre tillsammans med hans troliga andra sjukdom så var detta inte så konstigt.

Följ den enkla regeln, drick när du är törstig sen om man ska bli bra på spel ska man inte dricka saker med koffein vilket gör dig sämre i längden när man får en dip.

ja du....om vi säger så här 4 liter vattenpå kort tid är en del det med....sååå det kan även vara att han helt enkelt fick i sig för mycket vätska.


signatur

New life, New hope

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bennii:

Var befann sig föräldrarna? Nej, just det! Det är ju inte föräldrarnas fel. Vi skyller på spelindustrin istället.

Ni har precis publicerat en artikel om hur svarta stereotyper påverkas av våldsamma spel. Hur påverkar den här stereotypiska nyheten bilden av gamers? För majoriteten av oss är inte spelberoende Red Bull-knarkare.

Men det är det här som kvällsmedia gillar att rapportera om och precis som allt annat extremt så främjar det en stereotyp utan verklighetsförankring.

Jag lovar att det var föräldramöte i skolaulan kvällen efter det här.

Varken i vår text, eller i källan, kan du läsa något som antyder att det var spelandets fel. Snarare överkonsumtionen av energidrycker.

Skrivet av kalle.lindestrom:

ja du....om vi säger så här 4 liter vattenpå kort tid är en del det med....sååå det kan även vara att han helt enkelt fick i sig för mycket vätska.

Jag har väldigt svårt att se hur fyra liter vatten (en liter per fjärde timme) skulle kunna ha samma effekt.


signatur
Medlem

Fast 4 liter vatten på 16h är ju inte så hemskt mycket. Nu tränar iof jag men jag snittar nog på runt 4 liter per dag + kaffe,dricka och annan vätska från mat osv.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

"Input error."


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Är inte energidrycker som innehåller taurin förbjudna i Norge? Vilket som så är det tur att han verkar bli återställd, men jag hoppas att detta får ungdomar, och även vuxna, att inse riskerna med energidrycker.

En burk eller två (beroende på storlek) vid behov skadar inte, men att sitta och pimpla i sig stora mängder är inte bra. Har själv begått misstaget att dricka för många burkar på LAN och fick då hjärtklappning. Vems fel? Mitt eget så klart.

Medlem

Natural selection.

Medlem

Vart är bilden ifrån?

Medlem

Trodde det var åldersgräns på sån dricka så tycker inte precis synd om denna kille, han har bara sig själv att skylla.

Inaktiv

Tycker energidryck får oförtjänt mycket skit. Det mesta är farligt i fel mängd. Man kan dö av att dricka för mycket vatten också. Som förälder ser jag det som min uppgift att uppfostra mitt barn, jag skulle t.ex. inte sitta och skylla på läkemedelsföretaget om han satte i sig en ask Alvedon och dog av leversvikt. "Men man kunde ju köpa dom i vanliga matbutiker"!!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WolfGrin:

Trodde det var åldersgräns på sån dricka så tycker inte precis synd om denna kille, han har bara sig själv att skylla.

Vet inte hur det är i Norge men i Sverige finns det ingen lag - det är enskilda butikskedjor som tagit fram egna åldersgränser.


signatur
Medlem

Undrar hur man mår om man dricker 4 liter medelstarkt kaffe under 16h. Snitta på en bra kanna var 4e timme.

Medlem
Skrivet av meat4u:

Undrar hur man mår om man dricker 4 liter medelstarkt kaffe under 16h. Snitta på en bra kanna var 4e timme.

Om vi pratar koffein (som inte är det enda ämnet i energidryck) så är det mycket högre halter i energidryck än i kaffe.

Edit:
Kanske att jag får ändra mig på den punkten. Jag har nog fel om koffeinhalten. Sorry.

Medlem
Skrivet av meat4u:

Undrar hur man mår om man dricker 4 liter medelstarkt kaffe under 16h. Snitta på en bra kanna var 4e timme.

När jag var yngre på lan började jag kallsvettas och kände obehag på sena timmar. Men då var det svart kaffe och starkt.

Skulle jag göra det idag skulle jag sprutlackera toaletten.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Snorunge.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

4 liter energidryck hade suttit fint varje måndags-morgon.

MEG
Medlem

tror inte att det är bra för barn att dricka energidryck, hade även denna inställning innan artikeln. Känner att detta som hände är delvis föräldrarnas fel.
Faan vad gammal jag låter


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Med tanke på att man inte tränar ska inta runt 1.5-2 liter vätska (resten kommer från maten) per dygn kan det aldrig vara bra att inta 4 liter på 16 timmar. Han höll sig säkert under den tiden med vilket gjorde det värre tillsammans med hans troliga andra sjukdom så var detta inte så konstigt.

Det där stämmer inte riktigt. Man bör inte få i sig mer än 1.5 liter vätska inklusive vätskan från maten per dygn. Om man får i sig mer än detta klara inte njurarna att hantera allt vilket skapar onödiga påfrestningar. Fast det krävs mycket att bli sjuk om man dricker mer än 1.5 liter, energidrycker är bland det sämsta man kan dricka ur ren hälsosynpunkt.

Medlem

Lite djungelns lag får faktiskt gälla också. De allra dummaste kan ju inte klara sig ostraffade, hur skulle evolutionen då se ut?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skriv svar