Tips: Crosstalks

Medlem
Tips: Crosstalks

Kom ganska nyligen över Crosstalks, en svensk satsning av Kungliga Tekniska Högskolan för diskussion kring stort och smått. En värd, en panel, en gäst och en publik med frågor. Väldigt trevligt initiativ i alla fall, som jag hoppas blir en långvarig historia samt lockar framträdande personer till oss att lyssna på.

Länk: http://crosstalks.tv/talks/

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Tips: Crosstalks

Lite TED möter Actors Guild eller?


signatur
Medlem

James Lipton som värd. Lugn som en filbunke, namn som en tesort.

Ska försöka hinna kolla på något avsnitt senare idag. Se om det är något intressant som diskuteras. Tack för tipset.

Sådant här är alltid uppmuntrande


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Lite TED möter Actors Guild eller?

Vet inte riktigt vad Actor's Guild är faktiskt, men det är mer som TED, fast med en panel och att gästen är med via Skype oftast.

Medlem
Skrivet av Bennii:

James Lipton som värd. Lugn som en filbunke, namn som en tesort.

Ska försöka hinna kolla på något avsnitt senare idag. Se om det är något intressant som diskuteras. Tack för tipset.

Kan rekommendera avsnittet "Is physics changing our understanding of the world?". Mycket bra panel med bl.a. två svenska forskare som jobbar med LHC-projektet och hjälpte att hitta Higgs Boson.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Bennii:

James Lipton som värd. Lugn som en filbunke, namn som en tesort.

Ska försöka hinna kolla på något avsnitt senare idag. Se om det är något intressant som diskuteras. Tack för tipset.

Kan rekommendera avsnittet "Is physics changing our understanding of the world?". Mycket bra panel med bl.a. två svenska forskare som jobbar med LHC-projektet och hjälpte att hitta Higgs Boson.

Jag tittade på det avsnittet. Ganska intressant, men jag hade gärna sett fler frågor från studenterna. Jag ska kolla på lite fler avsnitt när jag har tid.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Bennii:

James Lipton som värd. Lugn som en filbunke, namn som en tesort.

Ska försöka hinna kolla på något avsnitt senare idag. Se om det är något intressant som diskuteras. Tack för tipset.

Kan rekommendera avsnittet "Is physics changing our understanding of the world?". Mycket bra panel med bl.a. två svenska forskare som jobbar med LHC-projektet och hjälpte att hitta Higgs Boson.

Jag tittade på det avsnittet. Ganska intressant, men jag hade gärna sett fler frågor från studenterna. Jag ska kolla på lite fler avsnitt när jag har tid.

Just den blev nog lite överpratad från panelens sida, lite synd då den första frågan från publiken var riktigt intressant, men blev inte lika bra bemött kanske. Ska kolla på några ekonomiavsnitt sen när jag kommer hem från jobbet.

1
Skriv svar