Kungsparken - eller vad den nu heter

Medlem
Kungsparken - eller vad den nu heter

Jag blir aldrig riktigt klok på det. Kungsparken säger vissa, andra kallar den Slottsparken. Det är en park, den ligger vid stora biblioteket mitt i Malmö, där finns fåglar träd och en hel del vatten. Oavsett namn är den värd en tur då den har en hel del vackra miljöer.

Som det här fantastiska trädet jag hittade. Ingen aning om vad det är för sort men det var miljoner små vita blommor.

Fler vackra träd

Ha en underbar kväll där ute

Passar på att slänga in en skön bild på några lirare från Malmö Slack Line Club. De hängde i rep lite var stans i parken haha en rolig syn!

#blogg

Medlem
Kungsparken - eller vad den nu heter

Hmm, ser ut som en vit magnolia men känns som om det är för tidigt för den att blomma.

Finns gott om magnolia i vitabergsparken på Södermalm i Stockholm som blommar i april-maj.

Medlem
Skrivet av Ap@n:

Hmm, ser ut som en vit magnolia men känns som om det är för tidigt för den att blomma.

Finns gott om magnolia i vitabergsparken på Södermalm i Stockholm som blommar i april-maj.

Har inte Magnolia större blommor? Dessa är små, ca 2-3cm.

Medlem

Hmm har nog hört både Kungs/ Slottsparken. Man fattar ju iaf Schyssta bilder

Medlem
Skrivet av manuelek:
Skrivet av Ap@n:

Hmm, ser ut som en vit magnolia men känns som om det är för tidigt för den att blomma.

Finns gott om magnolia i vitabergsparken på Södermalm i Stockholm som blommar i april-maj.

Har inte Magnolia större blommor? Dessa är små, ca 2-3cm.

Jo de är lite större än så men var svårt att se utan närbilder
Gick på formen av trädet och kronan men i och för sig har nog magnolian lite spädare stam.

Jag är ingen trädexpert men har växt upp precis vid vitabergen och bilderna gav en härlig vårkänsla som magnoliablomningen där brukar ge!

1
Skriv svar