Spana in de fyra nya Battlefield 4-banorna

Robot
Spana in de fyra nya Battlefield 4-banorna

Imorgon släpps Naval Strike - det blir som väntat en blöt historia.

#nyhetstips, #battlefield-4-naval-strike, #battlefield-2142


Inaktiv
Spana in de fyra nya Battlefield 4-banorna

Jag som ska spela Diablo 3: Reaper of Soules imorgon! xD

Så mycket att spela, så lite tid.

Medlem

Dice är onekligen extremt bra på att göra flashiga trailers. Synd att spelen sällan lever upp till dem.

Hmm, inget jag betalar fullpris för. Hur funkar BF4 nu undrar man?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

RsT
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Hmm, inget jag betalar fullpris för. Hur funkar BF4 nu undrar man?

Fungerar hyffsat men fortfarande inte bra

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Hmm, inget jag betalar fullpris för. Hur funkar BF4 nu undrar man?

Fungerar bara fint för mig i alla fall!

Skrivet av RsT:
Skrivet av walter_iego:

Hmm, inget jag betalar fullpris för. Hur funkar BF4 nu undrar man?

Fungerar hyffsat men fortfarande inte bra

OK, då får man vänta lite till.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Aldrig haft problem heller med BF4!

Inaktiv

Är det nått som EA/Dice kan så är det göra trailers.

Men mig lurar ni inte igen !

Medlem

Dags att börja kriga igen då! Bra timing med lönen också.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Jag som ska spela Diablo 3: Reaper of Soules imorgon! xD

Så mycket att spela, så lite tid.

Samma här! Får försöka trycka in lite BF också

Medlem

Bf4 är stabilare nu. Hade mycket strul sj i början, men nu rullar det på bra.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Hmm, inget jag betalar fullpris för. Hur funkar BF4 nu undrar man?

De absolut mest kritiska buggarna är fixade, såsom att ljud inte funkade på vissa banor, servern krashade när skyskrapa rasade osv. De är fixade, men netcoden är fortfarande en katastrof och med en tickrate på endast 10 så känns hela spelet broken. Jag rekommenderar att vänta ett tag till faktiskt tills de har fixat netcoden, under allt skit så ligger ett väldigt bra spel nämligen!

Medlem

Alla mina load outs försvann idag, visserligen bara att välja om utrustningen, men ändå drygt. Angående artikeln, nice! Jag har aldrig förstått varför Dice tog det underbara titan mode och stöpte det i det enformiga Rush. Jag gissar på "it's too complicated for the target audience".

Medlem
Skrivet av Raid25:

Aldrig haft problem heller med BF4!

Du kan omöjligt ha spelat sedan launch. Och du kan knappast vara en van gamer.

Ase
Medlem

Jag hoppas att det e snyggare i spelet än vad trailern visade, annars så börjar man bli orolig för DA3 ,som använder denna motor.
Vattnet såg bedrövligt ut tom Crysis 1 e snyggare ,men kan ju ha varit trailern också.

Medlem

Bara jag som tänker på Crysis?

Medlem

ett krashat passagerarflygplan ligger ju perfekt i tiden!

Medlem
Skrivet av Nenetis:
Skrivet av walter_iego:

Hmm, inget jag betalar fullpris för. Hur funkar BF4 nu undrar man?

De absolut mest kritiska buggarna är fixade, såsom att ljud inte funkade på vissa banor, servern krashade när skyskrapa rasade osv. De är fixade, men netcoden är fortfarande en katastrof och med en tickrate på endast 10 så känns hela spelet broken. Jag rekommenderar att vänta ett tag till faktiskt tills de har fixat netcoden, under allt skit så ligger ett väldigt bra spel nämligen!

Frågan är om servrarna pallar med på en högre tickrate utan att börja lagga!! Ta t.ex. CS som jag har för mig har en tickrate 100 så beror ju det på att det är lite mindre krävande banor samt mycke färre spelare och det är därför dom klarar av de!!

Jag har också för mig att DICE ska slänga upp testservers för dom ska testa en högre tickrate och se hur det kommer att funka!!

Skrivet av Holmann:
Skrivet av Nenetis:
Skrivet av walter_iego:

Hmm, inget jag betalar fullpris för. Hur funkar BF4 nu undrar man?

De absolut mest kritiska buggarna är fixade, såsom att ljud inte funkade på vissa banor, servern krashade när skyskrapa rasade osv. De är fixade, men netcoden är fortfarande en katastrof och med en tickrate på endast 10 så känns hela spelet broken. Jag rekommenderar att vänta ett tag till faktiskt tills de har fixat netcoden, under allt skit så ligger ett väldigt bra spel nämligen!

Frågan är om servrarna pallar med på en högre tickrate utan att börja lagga!! Ta t.ex. CS som jag har för mig har en tickrate 100 så beror ju det på att det är lite mindre krävande banor samt mycke färre spelare och det är därför dom klarar av de!!

Jag har också för mig att DICE ska slänga upp testservers för dom ska testa en högre tickrate och se hur det kommer att funka!!

Det hade varit önskvärt, för nästan varje match tidigare hände det att man dog på fläcken efter sekunden efter respawn.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

spelet suger. dice misslyckas än en gång.

Medlem

det mesta i bf4 fungerar felfritt nu för mig iaf, hade kraschande och sånt första månaderna, men nu Inga problem öht längre. dessutom ger det ett ganska konstant flyt på 100-120fps max i all grafik, helt okej tycker jag! och måste tillägga att dlcn är rätt fet ändå.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Holmann:
Skrivet av Nenetis:
Skrivet av walter_iego:

Hmm, inget jag betalar fullpris för. Hur funkar BF4 nu undrar man?

De absolut mest kritiska buggarna är fixade, såsom att ljud inte funkade på vissa banor, servern krashade när skyskrapa rasade osv. De är fixade, men netcoden är fortfarande en katastrof och med en tickrate på endast 10 så känns hela spelet broken. Jag rekommenderar att vänta ett tag till faktiskt tills de har fixat netcoden, under allt skit så ligger ett väldigt bra spel nämligen!

Frågan är om servrarna pallar med på en högre tickrate utan att börja lagga!! Ta t.ex. CS som jag har för mig har en tickrate 100 så beror ju det på att det är lite mindre krävande banor samt mycke färre spelare och det är därför dom klarar av de!!

Jag har också för mig att DICE ska slänga upp testservers för dom ska testa en högre tickrate och se hur det kommer att funka!!

Vi får hoppas att det funkar. Jag hoppas bara inte DICE och EA sopar det under mattan, för det är många spelare märker inte riktigt problemen som finns nu för de tror att "det är så spelet ska vara". Många reflekterar inte över varför man blir oneshottad, dödad innan man spawnat, folk som skjuter en trots att de inte ens kollar på en, osv.

Jag hoppas innerligt att dessa tickrate servrarna kommer fungera, men jag hörde nått om att man är rädd att knäcka spelet precis som när man skruvade upp framerate till 60 i nfs rivals :/. Som sagt, vi får hoppas!!

Medlem
Skrivet av flopper:

spelet suger. dice misslyckas än en gång.

Skulle man kunna få mer konstruktiv kritik? Exempelvis: Vad är det som suger?

Medlem

På konsol , så finns ljudbuggen kvar på vissa banor och ibland.

Själv så antingen så är det d3 och expansion på tisdag eller bf4 , misstänker jag kör både och. launch day för båda så gissar på massvis med buggar:)


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Inte haft problem med spelet sedan dag ett, förutom att väntekön kan fucka upp sig så man måste börja om.

Medlem

Bara jag som fick lite lätt vinballe när man hörde "Old cannon" skjutas och ljudet av projektilen?
BF's ljudbild är något jag spelar spelet för.
Well, kaoset. Kaoset och ljudbilden.

Medlem

Spelet fungerar väldigt mycket bättre än vad det gjorde vid release, mycket är uppdaterat i nätkoden och det går faktiskt att träffa på långa distanser osv. Jag har då roligt i det till och från.

MEN, prova att spela BF3 några rundor och sen går ni tillbaka till BF4...

Det är enorm skillnad i gunplay/hitreg! (Och inte till BF4:s fördel..)


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

Gillar scenen när han springer över muren och skjuter ner gubbe efter gubbe! Det är verkligen så det funkar i Battlefield!

Fast egentligen blev han skjuten för länge sen och när han sprungit halvvägs över bron så trillar gubben ihop och kill-cam visas


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av flopper:

spelet suger. dice misslyckas än en gång.

Om det nu är så dåligt, varför lägger du ner tid på att kommentera det överhuvudtaget?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar