Därför bör du återvända till Diablo 3

Robot
Därför bör du återvända till Diablo 3

Efter två år och spaltmeter med skäll är Diablo 3 inte samma spel som orsakade ramaskri bland Belsebubsjagare - vi förklarar de viktigaste förändringarna.

#diablo-iii, #blizzard, #diablo-iii-reaper-of-souls


Medlem
Därför bör du återvända till Diablo 3

Är pvp och ladder inne än? Inte?

Så jag ska alltså punga ut en massa pengar för att Blizzard ska få en andra chans?

... tror snarare jag låter det här tåget åka utan mig.

Medlem

Alternative opening cinematic:

Medlem

Bra skrivet! Dock, så är jag personligen lite skeptisk, skulle vara kul som sagt att testa crusadern. Men jag vet inte om jag har blivit gammal eller vad det är, efter max lvl och utklarad campaign. Så finner jag inte det speciellt roligt att farma bara för gear. Men kanske är annorlunda nu för tiden.

Medlem

Det finns annat som hägrar vid fronten, och det är inte Diablo 3, även om det är bra mkt bättre just nu än vid release. Har helt klart varit rogivande de veckor jag spelat det med den "nya" loot systemet mm i väntan på andra guldkorn:)

Men programmerbar AI som följer ett visst mönster blir tröttsamt i längden samt bara farma loot. Det som lockar det är att banka skiten ur AI som inte är programmerbar

Medlem

I och med 2.0 patchen är D3 vad det borde varit från början mer eller mindre. Det är fruktansvärt kul nu!

Testat både Torchlight 2 och Patch Of Exile. Gillar båda spelen. Mest Torchlight 2. Men dessa två spel har inte det där lilla extra som Diablo 3 har och fått ännu mer av nu. Och det är Fighterna. Fighterna har så mycket bättre tyngd och flyt i sig. Än dessa två andra spel har. Och D3 känns överlag bara bättre på det mesta. Och i och med Expansionens egenskaper imorgon kommer det bli ännu bättre.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Medlem

Om ni inte har koll på vad som kommer i RoS varför då hata på det på en gång? Sen om ni inte orkar grinda efter gear för det är tråkigt och måste ha nå in game ladder eller pvp för att ha bekräftelse på att ni är bäst så varför spela ett hack n slash dungeon crawler? Är det inte grinding det går ut på och döda massa mobs osv? Hade ingen aning om att det måste ha pvp och ladder för att vara bra.

Medlem

Jag förbokade expansionen av en enda anledning: jag fick det gratis. Skall dock ge spelet ett ärligt försök när jag får hem det imorgon, det kan ju vara så att det är värt ett par timmar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Draug:

Är pvp och ladder inne än? Inte?

Så jag ska alltså punga ut en massa pengar för att Blizzard ska få en andra chans?

... tror snarare jag låter det här tåget åka utan mig.

http://global3.memecdn.com/train-wreck-in-3-2-1_o_2370507.jpg

PVP i ett hack n slash dungeon crawler?

gå och spela valfritt MMORPG istället.

Ladder är på G. Dock förstår jag inte riktigt tjusningen i det.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Draug:

Är pvp och ladder inne än? Inte?

Så jag ska alltså punga ut en massa pengar för att Blizzard ska få en andra chans?

... tror snarare jag låter det här tåget åka utan mig.

http://global3.memecdn.com/train-wreck-in-3-2-1_o_2370507.jpg

Ladder kommer i Reaper of Souls.
PvP kommer säkerligen jobbas på nu när Auktionshuset är nere och folk faktiskt behöver kämpa för sin gear.

Medlem

Loot systemet har gått ifrån att vara hatiskt mot spelaren till att vara alldeles för snäll.

Legendarys är för lätta att få >_< HATE IT
det är också för lätt att det droppar bra gear.. Blizzard är alltid för extrema åt båda hållen, hade gärna sett att legendarys droppade hälften så ofta och att blåa items fick en buff så de i alla fall är användbara när du lvlar, gula borde vara sämre mer ofta.

phi
Medlem

Jag kommer att dra igenom den nya akten med min barbar och sen lägga spelet på hyllan igen. Jag ser tyvärr inget nöje i att farma gear och paragon levels.

alltså... jag fattar fortfarande inte. Jag hade inget emot AH. Jag sålde saker och tjänade pengar på min hobby, PERFEKT. Jag är inte/var inte i närheten av toppen men ibland så kunde man hitta något och tjäna lite pengar på det, helt enkelt lysande. Men men. Alla tycker vi olika.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Tycker för övrigt att sälja guld borde man kunna göra.. för nu kommer skumma siter komma upp.

Medlem
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Draug:

Är pvp och ladder inne än? Inte?

Så jag ska alltså punga ut en massa pengar för att Blizzard ska få en andra chans?

... tror snarare jag låter det här tåget åka utan mig.

http://global3.memecdn.com/train-wreck-in-3-2-1_o_2370507.jpg

PVP i ett hack n slash dungeon crawler?

gå och spela valfritt MMORPG istället.

Ladder är på G. Dock förstår jag inte riktigt tjusningen i det.

du spelade aldrig pvp i diablo 2 va? eller i Path of exile?

Medlem

Jag lade +800 timmar på Diablo 3 förra året inte en chans att jag återvänder. Vad jag sett på beta streams och fans sites antyder att lot systemet fortdarande lider stora brister (trots att AH skrotats), Rifts som innehåller mycket gammla bossar och nya paragon points som ger endast betydelselösa förändringar på sin karaktär. Jag har följt Diablo3fans sidan i ett år där en uppsjö av fantastiska idear skickats till Blizzard alla har fått kalla handen tillbaka. Blizzard kan ju själva resa ner och hälsa på Diablo i helvetet och stanna där.

Medlem
Skrivet av phi:

Jag kommer att dra igenom den nya akten med min barbar och sen lägga spelet på hyllan igen. Jag ser tyvärr inget nöje i att farma gear och paragon levels.

Att farma är väl hela grejen med Diablo.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Tycker för övrigt att sälja guld borde man kunna göra.. för nu kommer skumma siter komma upp.

Vad ska dessa skumma siter pyssla med då? Då Legedary och Set items är BoA, samt att man inte kan tradea guld längre..

Medlem

PS4 version nu tack

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Draug:

Är pvp och ladder inne än? Inte?

Så jag ska alltså punga ut en massa pengar för att Blizzard ska få en andra chans?

... tror snarare jag låter det här tåget åka utan mig.

http://global3.memecdn.com/train-wreck-in-3-2-1_o_2370507.jpg

PVP i ett hack n slash dungeon crawler?

gå och spela valfritt MMORPG istället.

Ladder är på G. Dock förstår jag inte riktigt tjusningen i det.

du spelade aldrig pvp i diablo 2 va? eller i Path of exile?

PvP är skit dåligt i båda spelen, vad är din poäng?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Draug:

Är pvp och ladder inne än? Inte?

Så jag ska alltså punga ut en massa pengar för att Blizzard ska få en andra chans?

... tror snarare jag låter det här tåget åka utan mig.

PVP i ett hack n slash dungeon crawler?

gå och spela valfritt MMORPG istället.

Ladder är på G. Dock förstår jag inte riktigt tjusningen i det.

du spelade aldrig pvp i diablo 2 va? eller i Path of exile?

Nej för PvP i D2 var knappt icke existerande. Och inte balanserat för fem ören. Var mest en rolig funktion man tryckte igång ibland. Och belöningen ett öra? skitkul verkligen.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

Tycker för övrigt att sälja guld borde man kunna göra.. för nu kommer skumma siter komma upp.

Det kan poppa upp hur många som helst - de sakerna som är värda att ha, är bundna till kontot.

Guldsäljare? Trist för dem, det går nämligen inte att ge varandra guld i spelet.

Win-win!!

phi
Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av phi:

Jag kommer att dra igenom den nya akten med min barbar och sen lägga spelet på hyllan igen. Jag ser tyvärr inget nöje i att farma gear och paragon levels.

Att farma är väl hela grejen med Diablo.

Ja, men det ska finnas en anledning till att göra det också och utan en ladder känns det meningslöst. Nu är det lyckligtvis mycket som talar för att det kan komma en ladder till RoS inom en snar framtid.

Inaktiv
Skrivet av phi:

Jag kommer att dra igenom den nya akten med min barbar och sen lägga spelet på hyllan igen. Jag ser tyvärr inget nöje i att farma gear och paragon levels.

Då har du missat poängen med hela Diablo-serien...
Själv ser jag inget nöje i Battlefield, sportspel och musikspel, helt meningslöst skit som bara startar om på nytt igen.

Medlem

Jag kommer återvända! ska förhoppningsvis bli riktigt skoj.

Medlem

Tråkiga med D3 är att spelet är så förenklat och nerdummat. Känns som ett spel anpassat för surfplattor och skulle fullt möjligt fungera på en.

Därför dör spelglädjen snabbt när det inte finns något nytt att lära sig och ingen utmaning i spelet förutom en slumpgenerator ifall man tar skada som dödar en eller som inte gör det.
Meningslöst farmande där skicklighet saknas helt och allt ligger på tur.

Mycket tråkig utveckling av spel till PC.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

phi
Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av phi:

Jag kommer att dra igenom den nya akten med min barbar och sen lägga spelet på hyllan igen. Jag ser tyvärr inget nöje i att farma gear och paragon levels.

Då har du missat poängen med hela Diablo-serien...
Själv ser jag inget nöje i Battlefield, sportspel och musikspel, helt meningslöst skit som bara startar om på nytt igen.

Nej, det har jag inte. Jag spelade D2 i flera år.

Man tröttnar på saker helt enkelt.

Medlem

"Mycket har även gjorts för att underlätta spelandet på Inferno."
Kerstin, Inferno är borta Likaså Nightmare & Hell.
Normal däremot är kvar. Nya är Hard, Expert, Master & 6 olika nivåer av svårighetsgraden Torment.

Medlem

Jag är inte snål och har inget emot att lägga ut pengar på spel, men när en expansion kostar lika mycket som ett nytt spel fast det i contentväg bara är en bråkdel så tycker jag det känns väldigt skevt.

123
Skriv svar