Angående hatet mot Wii U

Medlem
Angående hatet mot Wii U

Nu är jag less.

Har läst massvis med nyhetsartiklar på internet som talar om Wii U och ser alltid samma sak:

"Wii U är död"
"Lika bra Nintendo släpper ny konsol istället för att stödja detta skräp"
"Värdelös konsol"

osv. osv.

Nu känner jag att jag måste få avreagera mig på detta. Ja, Wii U har värdelöst third-party stöd och konsolen kunde ha varit mer genomtänkt med starkare hårdvara. Men min fråga till alla som hatar mot Wii U är: Har ni ens provat den?
Sedan jag köpte min PS4 på releasen så har den samlat mycket damm, det är först nu när Thief och infamous har släppts som den faktiskt har fått jobba lite. Men PS4 är det få som klagar på, den verkar vara helt bortom kritik trots att den har typ, 3 bra spel.

Men det är inte preferensen till dom olika konsolerna som stör mig, utan snarare detta brinnande hat och viljan att se Wii U misslyckas. Man ser väldigt många som säger saker som: "Det finns inga spel på Wii U, värdelös konsol"
Sen när det väl släpps ett bra spel till den så kan samma person säga: "Öh varför släpps det bara på den skitkonsolen?"
Just denna typ av attityd gör mig bara så förbannad.

Fine om du inte gillar Wii U, men försök ha ett open mind när det väl släpps vettiga spel till den och ge den en chans.

Rant over.

#blogg

Medlem
Angående hatet mot Wii U

Själv är det nog en WiiU som står först på listan av nextgen-konsoler jag skall skaffa.
Börjar bli många intressanta spel nu

Medlem

Problemet med Wii U är att den funnits ute ett bra tag nu och det finns fortfarande inga spel. Att det finns dåligt med spel till PS4 som bara är några månader gammal är inget konstigt utan förväntas av de flesta konsoler men Wii U har haft tillräckligt med tid för att det borde kommit åtminstone en handfull riktigt bra spel.

Medlem

Min bror har en WiiU och jag har spelat både New Super Mario Bros WiiU och Super Mario 3D World, underbara spel - men de har inget riktigt behov att vara på Wii U.

Nintendo gjorde ett Mario Party-spel för inte så längesedan, hörde om det och kände mig lite uppspelt - men så släppte de det till 3DS istället och då dog mitt intresse. Sen släpper de ett spel som NES Remix - det perfekta minispelet någonsin - på en stationär konsol istället för en portabel, som hade varit svinbra att plocka upp närsomhelst och spela när man kände för det då spelomgångarna bara är några sekunder långa. Jag tycker det är lite konstiga beslut från Nintendo så jag tycker ändå att de förtjänar att få en del skit för sina beslut.

Hade de samarbetat bättre med tredjepartsutvecklare hade de inte varit i sitsen med få spel och jag erkänner, där är lite skadeglädje som jag känner när det går dåligt för Nintendo.
Jag är nämligen en av dem som ville att de skulle ta alla pengarna från Wii och använda dem till att göra Den Stora Konsolen som har samma prestanda eller bättre prestanda, som Xbox One och PS4 och ge oss alla tredjeparts-spelen vi vill ha PLUS Nintendos egna. Det tror jag, hade varit autowin, jag hade inte stått och velat mellan Xbox One och PS4 som jag gör nu (blir nog en PS4 för alla andra i min umgängeskrets köper en sån)

Men jag vill ändå det ska gå bra för Nintendo, för där kommer vara bra spel på Wii U och då jag till sist köper den själv vill jag gärna där ska vara något riktigt "worthwhile" också förutom bara Nintendos egna.

The Doom and Gloom är dock alldeles överdrivet - Nintendo har typ så mycket pengar att de kan floppa med 5 konsoler till innan de ligger illa till och 3DSen säljer ju också bra. Om de på nått sätt kan övertyga 3DS-spelarna att där är bra prylar för dem på WiiU:n så kanske det kommer bli mer sales (jag misstänker de två nya smashbros-spelen kommer ha nån "byta banor"-funktion emellan sig)

Annars så tycker jag de borde lyssna på de här idéerna.
https://www.youtube.com/watch?v=qp1dF3udmzM

Medlem

Jag har spelat Wii U och skulle aldrig köpa den konsolen.

Kan tillägga att jag inte har köpt xbone eller PS4 heller, för de har för tillfället inga spel som tilltalar mig.

Medlem

Jag tror det snackas ganska mycket om att xbone och ps4 ska misslyckas också. Men WiiU blir den självklara hackkycklingen, kanske av den anledningen att de sålde bäst förra generationen och alla älskar en underdog, som i det här fallet är MS och Sony.

Jag gjorde en mycket vetenskaplig och obestridbar statistisk undersökning på Google och noterade hur många sökträffar jag fick:
Sökord - i hope ps4 fails
Träffar - 3,48 miljoner
Sökord - i hope wii u fails
Träffar - 3,66 miljoner
Sökord - i hope xbox one fails
Träffar - 12,7 miljoner

Moderator | Testpilot

Gillar alla speltimmar jag haft med min Wii U New Super Mario Bros, Super mario 3D World, Donkey Kong Country Tropical Freeze, ZombiU. Alla spelen är trevliga och underbara på sitt sätt. ZombiU är överlag ganska skräp men jag spelar det ändå för den roliga och intresanta WiiU kontrollen.

DU ÄR INTE ENSAM BROR!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Jag håller med dig, det är ovanligt mycket gnäll på på Wii U, tycker den ser intressant ut, men folk har nog gett upp lite pga. av avsaknaden av spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

jag anser att det är spelen som avgör om jag vill köpa wii u eller ej. super smash brosh och spelet x kommer att avgöra om jag vill köpa konsolen eller inte.

Medlem
Skrivet av Cane:

Problemet med Wii U är att den funnits ute ett bra tag nu och det finns fortfarande inga spel. Att det finns dåligt med spel till PS4 som bara är några månader gammal är inget konstigt utan förväntas av de flesta konsoler men Wii U har haft tillräckligt med tid för att det borde kommit åtminstone en handfull riktigt bra spel.

Några få månader är det ju lätt att se det som, det är 5 månader nu och Wii U fick kritik och "hat" minst lika tidigt om inte tidigare.
Att det fortfarande inte finns speciellt stort utbud är sant men de som kommer har ju faktiskt varit bra.
Och som det ser ut nu så kommer det bara bli bättre.

Jag förstår inte vad de flesta menar med att det inte finns några spel till Wii U. Finns ju massvis som är värt att inskaffa. Visst, har det tagit tid för Wii U att släppa egna titlar men det finns nu ganska många intressanta och även spelen som finns till andra konsoler är värt att in skaffa till Wii U för de som har den konsolen. Sedan har ju Wii u eshopen där man kan ta hem en hel del intressanta spel, plus gamla godingar till Nintendo och super nintendo. Jag anser personligen att det inte finns anledning att kasta elaka ord till konsolen. Wii u har mer att erbjuda än både ps4 och xboxone om jag får utgå från det jag sett och hört hittills. Jag tycker man ska ge Wii u en chans istället för att prata strunt om den för det finns ingen anledning att göra det nu.

Moderator | Testpilot
Skrivet av hakan.sjoberg.925:

Jag förstår inte vad de flesta menar med att det inte finns några spel till Wii U. Finns ju massvis som är värt att inskaffa. Visst, har det tagit tid för Wii U att släppa egna titlar men det finns nu ganska många intressanta och även spelen som finns till andra konsoler är värt att in skaffa till Wii U för de som har den konsolen. Sedan har ju Wii u eshopen där man kan ta hem en hel del intressanta spel, plus gamla godingar till Nintendo och super nintendo. Jag anser personligen att det inte finns anledning att kasta elaka ord till konsolen. Wii u har mer att erbjuda än både ps4 och xboxone om jag får utgå från det jag sett och hört hittills. Jag tycker man ska ge Wii u en chans istället för att prata strunt om den för det finns ingen anledning att göra det nu.

Väl talat!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar