Rollercoaster Tycoon 4 blir "helt annorlunda på pc"

Robot
Rollercoaster Tycoon 4 blir "helt annorlunda på pc"

Atari hör bön och lovar en pc-version som kommer få Rollercoaster Tycoon-hjärtan att slå.

#rollercoaster-tycoon-4, #atari, #rollercoaster-tycoon


Medlem
Rollercoaster Tycoon 4 blir "helt annorlunda på pc"

Vi får väl se...

Moderator | Testpilot

Yay! Bara det blir någorlunda likt första och andra så klagar jag inte.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

inK
Medlem

Nu blir nog sambon glad, haha.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Bra att dom tänker på sina fans, hoppas det blir bra. Jäklars vad man hade kul med 1an och 2an när man var liten


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tänker på deus ex the fall, hoppas inte att det blir som den pc porten.

Medlem

Faktumet att de skriver att det blir helt annorlunda på PC bådar ju inte gott, då det säkerligen kommer ändra på ett recept som funkat och gjort tidigare RCT framgångsrika och istället göra om nåt helt nytt som ingen vill ha. Lite som vad som hände med Sim City och så många andra spel när de ska fippla och ändra i soppan.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Faktumet att de skriver att det blir helt annorlunda på PC bådar ju inte gott, då det säkerligen kommer ändra på ett recept som funkat och gjort tidigare RCT framgångsrika och istället göra om nåt helt nytt som ingen vill ha. Lite som vad som hände med Sim City och så många andra spel när de ska fippla och ändra i soppan.

Jag tolkar det som att PC-versionen kommer vara helt annorlunda gentemot IOS-versionen. Med andra ord som vi vill ha det. Men det återstår ju att se om det blir bra eller anus.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av mrpijey:

Faktumet att de skriver att det blir helt annorlunda på PC bådar ju inte gott, då det säkerligen kommer ändra på ett recept som funkat och gjort tidigare RCT framgångsrika och istället göra om nåt helt nytt som ingen vill ha. Lite som vad som hände med Sim City och så många andra spel när de ska fippla och ändra i soppan.

Jag tolkar det som att PC-versionen kommer vara helt annorlunda gentemot IOS-versionen. Med andra ord som vi vill ha det. Men det återstår ju att se om det blir bra eller anus.

Jag hoppas, för vad jag minst av allt vill ha med i ett RCT spel (eller spel överhuvudtaget) till PC är facebook interaktion och mikrotransaktioner (ok med kosmetiska saker) men isf inte så att man får en "shop" knapp och konstant få meddelanden om nya saker.

Medlem

Med "annorlunda" menar de väl att det är always online multiplayer med pyttesmå landområden, som du kan utöka genom att spela spelet i 500 timmar, eller betala $5. Vill du ha loopar eller skruvar till din berg och dalbana så går de såklart att köpa för en liten summa.

Vill man inte betala så kan man få dem gratis om man tipsar minst 100 personer på Facebook om spelet.

Medlem
Skrivet av LVX156:

Med "annorlunda" menar de väl att det är always online multiplayer med pyttesmå landområden, som du kan utöka genom att spela spelet i 500 timmar, eller betala $5. Vill du ha loopar eller skruvar till din berg och dalbana så går de såklart att köpa för en liten summa.

Vill man inte betala så kan man få dem gratis om man tipsar minst 100 personer på Facebook om spelet.

Du gör mig mycket mycket rädd för att du kan faktiskt ha väldigt rätt... den största faran med nya RCT är ju om de gör som de gjorde med Sim City, dvs allt du beskrev och så integrerat med en massa socialt nonsens att spelets huvudpoäng försvinner... men då förtjänar spelet (och spelstudion) att självdö en plågsam död. Kanske någon indie-utvecklare kan göra en värdig uppföljare istället, har mer förtroende för dem idag än jättarna som bara pumpar ut en massa smörja.

Medlem

Avståndet till Chris Sawyers underbara originalspel (TT, TTDx, RCT, RCT2 (inkl. expansioner) framförallt) verkar ju inte direkt minska, dags att plocka fram OpenTTD igen känner jag.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Det här känns väldigt ruttet. Det är nog redan dömt att misslyckas.


signatur

Have a good time!

Medlem

Tror de som hoppas på ett RCT för PC (som i ett spel som stolt kan bära titeln) kommer bli rejält besvikna, Kommer med stor sannolikhet bli ett spel där fokus ligger på sammarbete á la FB.

Rekommenderar Jim Sterlings senaste video, där pratar han bland annat om hur de på senaste GDC ger råd om hur man minskar s.k "back lash". Spel industrin fortsätter att gå i samma riktning som jag hela tiden anat att den varit på väg och det är en mörk framtid som väntar. Som tur var finns det utvecklare som inte ägs av stora företag, utvecklare som kommer vara räddningen medan giganterna antingen kommer gå under eller helt satsa på spel á la Zynga och King.

Hur undviker man "back lash"? Det är ganska enkelt man ser till så att det inte existerar från början. Atari bör tänka sig för rejält även om spelet för PC är bra så kommer iaf inte jag att köpa det om det visar sig att mobil versionen är ett spel som DK för mobil och jag tror en stor skara spelare tänker likadant.

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/8942...

Medlem

Vill man spela ett bra Rollercoaster Tycoon får man ta några steg bak i tiden

Geeks Gaming

Så vad PC kommer få ett high res pack till?

Medlem
Skrivet av LVX156:

Med "annorlunda" menar de väl att det är always online multiplayer med pyttesmå landområden, som du kan utöka genom att spela spelet i 500 timmar, eller betala $5. Vill du ha loopar eller skruvar till din berg och dalbana så går de såklart att köpa för en liten summa.

Vill man inte betala så kan man få dem gratis om man tipsar minst 100 personer på Facebook om spelet.

Sorgligt nog så är detta förmodligen exakt det vi kommer få. Faan...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv

Jag minns Rollercoaster Tycoon, kanske var 2an, som var bra. Det som behövs ännu mer är en värdig uppföljare till Railroad Tycoon.

Och inte för tanklösa mobildrönare som inte kan hålla i plånboken eller insta-gratificationkids, utan för oss tänkande spelare och veteraner. Spel av spelare för spelare. Profitmotivet och aktieägarna som styr utvecklingen kan sticka och brinna.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

hummmmm saltade pommes och dyra drickor


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Så vad PC kommer få ett high res pack till?

Japp, hela 720p!

Medlem

Okeej??

Finns det verkligen folk som sitter och spelar såna här spel, när det finns tusentals andra bättre spel?


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Inaktiv

Som vadå? CoD? BF?

Har du ens spelat?


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Hoppas att man kan åka de bergbaner man bygger

men suck var det ingen här som fattade min kommentar med salta pommes och dyra drickor:D

skäms ni får allt spela mera rollercaster


signatur

New life, New hope

1
Skriv svar