Battlefield 4: Naval Strike försenas

Robot
Battlefield 4: Naval Strike försenas
Medlem
Battlefield 4: Naval Strike försenas

Bra, då behöver man inte välja mellan att spela D3:RoS och detta.

Jävligt vågat att dom faktiskt stoppade släppet av sin exp. just timmarna innan. Det borde applåderas, men inte behövas.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

hmm man får hoppas att inte nån av buggarna är på konsolversionen.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Någon som glömt en hakparentes någonstans i koden. "Var fan har den nu tagit vägen...?"

Medlem

va gör dom om dagarna igentligen?

Medlem
Skrivet av firebird_79:

va gör dom om dagarna igentligen?

egentligen*
Ontopic; Hoppas att det är värt väntan...

Medlem

Lite tråkigt, men helt förståeligt. Det är bättre med folk som är besvikna för att få vänta någon/några extra dagar, än att släppa ett DLC som helt buggar ur. Folk skulle vara mycket, mycket argare på det senare.

Medlem

"However, we are delaying the launch of Battlefield 4 Naval Strike on PC. We’ve detected an issue and it needs to be solved. Quality is our number one priority and we will not release Battlefield 4 Naval Strike on PC until we feel it meets the highest quality level possible. We are also working on a larger update to release alongside Battlefield 4 Naval Strike on PC that will address the issue of Tablet Commander not working correctly. Once we have a confirmed date for PC, we’ll be sure to update those players on our official channels. We appreciate your patience and look forward to seeing everyone on the Battlefield."

från http://blogs.battlefield.com/2014/03/take-the-fight-to-the-se...

ja så jävla många bryr sig säker över tablet commander läget....

Medlem

"kvalitén är vår högsta prioritet".

Hah...

Medlem

Okej, inte för att försvara den knackiga launchen, men kan DICE göra nåt rätt i vissas ögon?

Släppa spel i tid men med buggar kvar = jävla DICE

Försena släpp för att fixa buggar = jävla DICE

Verkar vara svårt att vara utvecklare!

Medlem

Och jag kan fortfarande inte ens starta eländet. Bara kraschar så fort det laddas.

Medlem
Skrivet av totte1015:

HAHAHAHAHAHAAHH

DRA ÅT HELVETE DICE.

JÄVLA KUKJÄVLAR.

Lite bitter kanske?

Medlem
Skrivet av Busko:

"However, we are delaying the launch of Battlefield 4 Naval Strike on PC. We’ve detected an issue and it needs to be solved. Quality is our number one priority and we will not release Battlefield 4 Naval Strike on PC until we feel it meets the highest quality level possible. We are also working on a larger update to release alongside Battlefield 4 Naval Strike on PC that will address the issue of Tablet Commander not working correctly. Once we have a confirmed date for PC, we’ll be sure to update those players on our official channels. We appreciate your patience and look forward to seeing everyone on the Battlefield."

från http://blogs.battlefield.com/2014/03/take-the-fight-to-the-se...

ja så jävla många bryr sig säker över tablet commander läget....

Nu var det ju dock inte därför DLC't blev försenat. Så...... ?
Dessutom är det klart att det är ett gäng som vill ha Commander mode fixat.

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Okej, inte för att försvara den knackiga launchen, men kan DICE göra nåt rätt i vissas ögon?

Släppa spel i tid men med buggar kvar = jävla DICE

Försena släpp för att fixa buggar = jävla DICE

Verkar vara svårt att vara utvecklare!

Det handlar främst om att folk är mycket sympatiska. Valve är ett exempel. Härom månaden så kom nyheten om att Steam kollade misstänkta fuskares (eller vad det nu var) intenethistorik. Nästan alla började gulla och sa "Bara alla fuskare försvinner så blir jag glad!". Hade EA gjort något liknande så skulle alla börjat skriva hat och annat trams. T.ex så släpptes ett slags tält till Sim City där 50-80% av pengarna gick till röda korset (kommer inte ihåg den exakta siffran). Folk började direkt skriva negativa kommentarer och det blev allmänt tråkig stämning i kommentarsfältet

Medlem

- Är det ingen annan som märkt att alla banorna som först kom med spelet nyligen (efter en patch) plötsligt blivit mindre?
Jag kommer ihåg i början att banorna i BF4 var bra mycket större! Helt säker på det. Alltså själva slagfältet. Ytan på kartorna. Nu ser och känns omgivningen trängre. Varför?
Har DICE ändrat på alla kartorna så de är mindre nu, eller är det bara jag?
Eller har jag råkat ändra i en inställning, men det tror jag inte? Nån som vet?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Busko:

"However, we are delaying the launch of Battlefield 4 Naval Strike on PC. We’ve detected an issue and it needs to be solved. Quality is our number one priority and we will not release Battlefield 4 Naval Strike on PC until we feel it meets the highest quality level possible. We are also working on a larger update to release alongside Battlefield 4 Naval Strike on PC that will address the issue of Tablet Commander not working correctly. Once we have a confirmed date for PC, we’ll be sure to update those players on our official channels. We appreciate your patience and look forward to seeing everyone on the Battlefield."

från http://blogs.battlefield.com/2014/03/take-the-fight-to-the-se...

ja så jävla många bryr sig säker över tablet commander läget....

This!!! Är varför man ska fan aldrig någonsin betala för season pass och premium för kommande content. De är jävla snabba på att ta våra pengar men att förse med produkt är ingen prio. Om de nu ska försena skit, försena på samtliga plattformar. Vi gjorde Dice till vad dom är. Och att de glömmer bort sina rötter hela tiden får en att inte vilja köpa deras skit längre. Jag har inte spelat några av tilläggen även att jag har tillgång till china rising genom limited edition släpp. Jag känner inget för den spelserien längre den dog när jag var tvungen att vänta för att kunna vänta. Nä jag håller med. Även om min röst betyder väldigt lite. Stick o brinn Dice bara stick.

Medlem

Snarare så blir jag orolig att dom släpper content patcharna förtidigt för premium så är det 5st och misstänker att det är inom ett år det ska släppas normalt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av autograph:

- Är det ingen annan som märkt att alla banorna som först kom med spelet nyligen (efter en patch) plötsligt blivit mindre?
Jag kommer ihåg i början att banorna i BF4 var bra mycket större! Helt säker på det. Alltså själva slagfältet. Ytan på kartorna. Nu ser och känns omgivningen trängre. Varför?
Har DICE ändrat på alla kartorna så de är mindre nu, eller är det bara jag?
Eller har jag råkat ändra i en inställning, men det tror jag inte? Nån som vet?

lol, har du pillat på FOV'en?

De finna väl tillräckligt med andra spel som kan nyttjas på de dära högteknologiska dator maskinerna.

Medlem

Det är bra att dom gör om och gör rätt för en gång skull!

Medlem

Bättre o vänta än att det strular!
DICE ni är fortfarande kungar på FPS spel.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

fixa rubber banding innan jag betalar för ngn dlc

Medlem

Ni tror inte de alls har att göra med att Diablo III släptes? Det var förmodligen så, vill inte konkurrera med Blizzards launch.

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Okej, inte för att försvara den knackiga launchen, men kan DICE göra nåt rätt i vissas ögon?

Släppa spel i tid men med buggar kvar = jävla DICE

Försena släpp för att fixa buggar = jävla DICE

Verkar vara svårt att vara utvecklare!

Nope, tydligen inte. Du ska se hur forumet ser ut just på på battleloggen.Ena stunden så hatar dom DICE/EA för att dom släpper ett skit spel som inte fungerar, den förstår jag även fast jag själv inte haft problem med spelet alls. Och nu när dom försenar NS dlc för att det är något strul, så går alla berserk och hatar dom igen för att dom inte håller sina datum när man sitter och betalar Premium. Där förstår jag inte logiken alls.

@Doom: Eller spela på servrar som inte har hög ping? Jag har inte haft rubberbander sedan dom hade problem med servrarna mer i början av launchen av BF4, och det pågick inte länge.

Medlem

Kanonbra att dom försenar expansionen när det finns buggar, men att göra det ett par timmar innan släpp får mig att tro att dom ville att så många som möjligt skulle skaffa Premium för early acces innan dom gick ut med förseningen. Vilka jävla as!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av chopper:

DICE ni är fortfarande kungar på FPS spel.

ööh...nej verkligen inte


signatur

More COOP for the masses

Medlem

Sen när går kvalité före allt annat för DICE och EA

Medlem

Samma gamla visa ... en massa Now it all inlägg om ....citat:

Hata dice, blablabla......

Alla vet ju att det var EA som tvinga fram ett släpp av BF4 i förtid och att DICE antagligen inte hade något att säga till om det. Så går det ju till i de flesta företag som vill tjäna pengar..

...

Medlem
Skrivet av Richie77:
Skrivet av autograph:

- Är det ingen annan som märkt att alla banorna som först kom med spelet nyligen (efter en patch) plötsligt blivit mindre?
Jag kommer ihåg i början att banorna i BF4 var bra mycket större! Helt säker på det. Alltså själva slagfältet. Ytan på kartorna. Nu ser och känns omgivningen trängre. Varför?
Har DICE ändrat på alla kartorna så de är mindre nu, eller är det bara jag?
Eller har jag råkat ändra i en inställning, men det tror jag inte? Nån som vet?

lol, har du pillat på FOV'en?

- Nej, inte alls. Alla kartorna är ju mindre i BF4 nuförtiden.
De var mycket större från början i BF4! Är det ingen annan som märkt det?
Det var efter någon av de senaste patcherna som det hände. Jag har inte sett någon info om detta.
Trodde först att det var tillfälligt på vissa banor eller speltyp. Konstigt, tycker jag.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Okej, inte för att försvara den knackiga launchen, men kan DICE göra nåt rätt i vissas ögon?

Släppa spel i tid men med buggar kvar = jävla DICE

Försena släpp för att fixa buggar = jävla DICE

Verkar vara svårt att vara utvecklare!

Egentligen är det inte svårt. Eftersom DICE har misslyckats gång på gång och inte levererat det dom lovat, så har dom inte råd att försena och ställa till det ännu mer, oavsett anledning.

Dom måste leverera, samt lösa problem med spelet för att ha en chans att återvinna spelarna.

Att påstå att kvalité är viktigt för dom och göra uttalanden om att BF4 inte har några problem gör bara att commuityn blir mer förbannad, med all rätt.

DICE håller på att köra sitt varumärke i botten och jag tror inte dom lyckas förändra detta, jag har i alla fall inte mycket förtroende längre. Men jag tror fortfarande att dom skulle kunna återhämta mycket, om det gjordes på rätt sätt och med en bättre dialog med spelarna.

Jag har spelat BF-serien sedan BF2, har knappt spelat BF4 för allt strul som tar död på glädjen och jag är extremt tveksam till om jag kommer köpa ett till DICE-spel. Det beror nog på lite hur dom sköter BF4.

12
Skriv svar