Robot
Arma III: Win

Utmanande militära operationer och lövtunnt manus står på agendan när Bohemia knyter ihop säcken med den sista kampanjdelen i Arma III.

#arma-iii, #arma-iii-win, #arma-iii-adapt, #bohemia-interactive


Medlem
Arma III: Win

Jag har bara spelat första kampanjen (den som börjar på S?) och jag gav upp under första uppdraget, för AI:n var så brutalt dålig.

Medlem

Håller med på alla punkter! Har nu kört klart alla 3 akter och som nog många fler håller med om så är AI:n bedrövlig! Så ni får allt ta o köra hardcore MGS solid snake style i arma världen. Har försökt många gånger att få mina Ai:s o ställa sig på rätt plats o göra sin uppgift men gång på gång sviker mina artificiella soldater mig..... Annars har jag haft det mycket roligt och intressanta uppdrag! Dock med några mods i bakgrunden för att göra det hela lite roligare

När jag kör uppdragen litar jag aldrig på AI:n, jag sätter dom i princip på "follow me" och lite mer beroende på uppdraget. Jag använder också AI:n som eldunderstöd dvs ställ dom på ett ställe och panga på medan jag smyger själv runt flanken och tar fienden från sidan(vilket funkar utmärkt).

Själv tyckte jag kampanjen var mycket bättre än i A2 och Win hade roligast uppdrag(mer stora strider).

Om Ai:n är dålig, så är det precis som på den gamla goda tiden


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Om Ai:n är dålig, så är det precis som på den gamla goda tiden

Precis skönt med en utvecklare som håller på traditionerna

Inaktiv

De har alltid haft problem med utförandet av kampanjstoryn.

I ArmA 1 var den bäst genomtänkt

Man spelar på som jänkare som vanligt och ska hjälpa någon monark mot elaka kommunister, men mot slutet upptäcker man att den egna sidan begått ett massmord på civila. Det upptäcks att man är vittne och medan man flyr slår de allierade till och har ihjäl huvudpersonen, vilket är spelets slut.

I Queens gambit är det någon annan firma som gjort kampanjen och där är storyn istället den typiska barnbokens att man som lejd knekt i skinande rustning ska rädda prinsessorna och kungafamiljen från elaka upproriska bönder (kommunister).

ArmA 2s kampanj var så uselt proamerikansk att jag la ner det. ArmA 3 kan jag inte ens spela.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Youtuber

Har spelat ca 5 uppdrag i del1 av A3-kampanjen, men när man spelat med 40 andra i både PVP och PVE så är det svårt att ens tänka sig att spela själv


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Äntligen! Ska köpa ARMA 3 genast, har väntat på kampanjen innan jag köpte det.
Jag har älskat ARMA kampanjerna sedan de hette Operation Flashpoint.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Halvtaskig artificiell intelligens.....Nej.. It's fucking broken. I klass med Rome II.

Medlem

Mjo....kampanjen var inte nått vidare.
Tur som är så är Arma så mycket mer än kampanjen


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kampanjen är väl inte direkt Armas starkaste sida. Men AIn behöver göras om från grunden. Det blir väl till Arma IV, om vi har tur

Skribent

Bohemia och AI alltså...


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Gameboy:
Skrivet av walter_iego:

Om Ai:n är dålig, så är det precis som på den gamla goda tiden

Precis skönt med en utvecklare som håller på traditionerna

Ctrl+C Ctrk+V från CoD med den metoden!

Så ... om man ska köpa ARMA III, vad kan man förvänta sig av det, bra MP?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Så ... om man ska köpa ARMA III, vad kan man förvänta sig av det, bra MP?

Bra MP och mycket användarskapat material.

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

De har alltid haft problem med utförandet av kampanjstoryn.

I ArmA 1 var den bäst genomtänkt

Man spelar på som jänkare som vanligt och ska hjälpa någon monark mot elaka kommunister, men mot slutet upptäcker man att den egna sidan begått ett massmord på civila. Det upptäcks att man är vittne och medan man flyr slår de allierade till och har ihjäl huvudpersonen, vilket är spelets slut.

I Queens gambit är det någon annan firma som gjort kampanjen och där är storyn istället den typiska barnbokens att man som lejd knekt i skinande rustning ska rädda prinsessorna och kungafamiljen från elaka upproriska bönder (kommunister).

ArmA 2s kampanj var så uselt proamerikansk att jag la ner det. ArmA 3 kan jag inte ens spela.

Operation Flashpoint hade den klart bästa. För er som spelat så tror jag att ni kände igen en del av knepen i den första delen i Arma3. Problemet är att, som skrivs här, att man aldrig riktigt kände för de stackars krakarna när de hackades i bitar. Det känns inte heller riktigt rättvist när mina soldater ser ut att behöva göra om alla PEK-momenten medans fienden verkar ha skickat ut samtliga Spetsnaz-prickskyttar.

Jag hade t o m kunnat leva med om de bara portat OFP kampanjen till den nya motorn för jag minns fortfarande med glädje när man var tvungen att orientera sig med stjärnorna mitt i natten utan så mycket som en snuskburk till sin hjälp.
Att verkligen känna sig ensam och utsatt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Så ... om man ska köpa ARMA III, vad kan man förvänta sig av det, bra MP?

Alla mods du kan tänkas ha drömt om och lite till. Det nya systemet med workshopen funkar också riktigt bra. Det har alltid varit lite knöligt tidigare att få vissa mods att funka men nu är det peka och klicka.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Om Ai:n är dålig, så är det precis som på den gamla goda tiden

Även om den har klart mycket i övrigt att önska så är det trots allt den bästa på marknaden idag med tanke på att den inte är scriptad ex om du skapar egna uppdrag.

Jag skulle dock vilja ha bättre stöd för exempelvis civilbefolkning i städerna och lite möbler i husen hade ju inte skadat för även om Arma3 levererar i toppklass så känns speciellt Altis väldigt dött.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Skribent
Skrivet av Thane:
Skrivet av walter_iego:

Så ... om man ska köpa ARMA III, vad kan man förvänta sig av det, bra MP?

Bra MP och mycket användarskapat material.

Trots dess brister finns det ingen anledning att inte köpa det om du gillar att skjuta folk i ansiktet. Jämfört med sina konkurrenter ger de bort spelet gratis. Tillsammans med vänner är det magnifikt.


signatur

I am the black wizards.

Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Thane:
Skrivet av walter_iego:

Så ... om man ska köpa ARMA III, vad kan man förvänta sig av det, bra MP?

Bra MP och mycket användarskapat material.

Trots dess brister finns det ingen anledning att inte köpa det om du gillar att skjuta folk i ansiktet. Jämfört med sina konkurrenter ger de bort spelet gratis. Tillsammans med vänner är det magnifikt.

Ja, det kan jag tänka mig. Det är nog inget spel man vill koppla upp sig på måfå med.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag är ganska nöjd med ARMA 3-kampanjen, men jag hade föreställt mig något mer öppet, i stil med en uppdaterad ARMA 2-kampanj. Tvåan hade kunnat vara så bra, men kass AI förstörde alltför mycket. Minns med en rysning alla de gånger jag kallade in min helikopter och såg den flyga in i ett träd och krascha...

Hursomhelst, inget annat spel visar upp den bombastiska spektakel-sidan av krig som ARMA 3. Tyvärr är AIn efterbliven och buggarna många, men jag kan ändå inte låta bli att vilja spela mer :).

1
Skriv svar