Rykte: Oculus Rift får Facebook-interface

Robot
Rykte: Oculus Rift får Facebook-interface

Facebooks välkända användargränssnitt sägs komma till Oculus Rift. Tummen upp?

#minecraft


Medlem
Rykte: Oculus Rift får Facebook-interface

Ljug! Det har redan bekräftats att de kommer fortsätta vara helt oberoende. New York Times vill bara ha läsare.

Medlem

Allt sony behöver göra nu är att utannonsera pc stöd.
Och så plockar de enkelt större delen av vr marknaden.

Inaktiv

Jag hoppas verkligen att Facebook låter OR vara och bara köpte för att få en del av kakan. Isf kan det vara riktigt bra men inge jävla facebook i riftet då hänger jag mig

Medlem

Jag sa ju det! Varför lyssnar ingen? Det här är bara skit!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ljug! Det har redan bekräftats att de kommer fortsätta vara helt oberoende. New York Times vill bara ha läsare.

Jag citerar mig själv från en annan tråd:

"Jag tror knappast att Facebook gjorde denna investering för att de tror att de kan tjäna tillbaka sina pengar på att sälja hårdvara till gamers.

De ser såklart en framtid där de får in pengar på abonnemangstjänster, mikrotransaktioner och reklam. Ska de få in pengar på sådant så måste man rikta sig mot "vanliga" Facebook-användare och då måste produkten associeras med Facebook."

Inaktiv

lika många tummar ner som det finns atomer i universum.

Medlem

OR känns inte så intressant längre.

Moderator | Testpilot

Lögn. De är helt oberoende.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

MEG
Medlem

Hahahaahahhehehhihi...*harkel, host...hmm* Hahahahaahhahaahha


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Bullshit! hahaha

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Lögn. De är helt oberoende.

Att de är oberoende i sin fortsatta utveckling hindrar inte att FB lagt in en klausul i köpekontraktet som säger att deras gränssnitt måste ändras

Medlem

Facerift in my ass, hahahaha
skulle inte förvåna mig, folket bakom FB är ju inte kända för att vara direkt smarta, giriga ja, smarta nej

Medlem
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Lögn. De är helt oberoende.

Hur många spelutvecklare har inte sagt det och sedan så har det tillkommit utgivarens programvara eller pressad release eller liknande lik förbannat.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Återstår att se vad som kommer att hända. Jag bara hoppas dom inte kommer göra OCR till en reklam maskin för då är det kört tror jag. Från gamers sida iallafall.

Medlem

Det här dödade tills vidare mitt intresse helt i OR.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Om man bara kollar 1cm framför sin fanboyism så inser man snabbt att Riften är fortfarande väldigt mycket en "spelnörds pryl" och att det krävs nått som det här för att det verkligen ska spridas och ta fart. Mer awareness = mer content = win.

Medlem

Om Oculus Rift kommer sälja mer än 10 miljoner enheter så har Facebook tjänat in denna affären. och de komme de lätt göra.

Medlem

Bra post! Den här videon säger allt

Medlem

Snälla säg att detta bara är en mardröm! SNÄLLA!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Bojkott:

Ljug! Det har redan bekräftats att de kommer fortsätta vara helt oberoende. New York Times vill bara ha läsare.

Jag citerar mig själv från en annan tråd:

"Jag tror knappast att Facebook gjorde denna investering för att de tror att de kan tjäna tillbaka sina pengar på att sälja hårdvara till gamers.

De ser såklart en framtid där de får in pengar på abonnemangstjänster, mikrotransaktioner och reklam. Ska de få in pengar på sådant så måste man rikta sig mot "vanliga" Facebook-användare och då måste produkten associeras med Facebook."

De kommer att tjäna pengar på Rift i längden i takt med att den uppgraderas med högre upplösningar, snabbare respons m.m.. Bara första devkitet har sålts i 60000 exemplar, vilket motsvarar runt 18 miljoner dollar. Fler lär köpa Devkit 2 och ännu fler lär köpa konsumentversionen. Så inom 10år så har Facebook garanterat tjänat ihop de där 2 miljarderna och kan börja gå med vinst. Sen är ju Rift förmodligen bara början på den kompletta VR-upplevelsen.

Jag ser detta mer som en investering än ett uppköp. Oculus VR har fortfarande kvar möjligheten att göra som de själva vill. Om de känner att en Facebook-integrering är fel väg att gå så kommer de inte att bli påtvingade av Facebook att ändå införa detta. Kravet för köpet var att Oculus VR ska fortsätta ha friheten att göra som de själva vill.

Jag är ganska så säker på att det här inte kommer att påverka Oculus Rift på något sätt, och alla som tror annat är bara naiva. Vi kommer inte få en massa popup reklam när vi spelar, vi kommer inte behöva ett Facebook-konto för att kunna använda Rift och vi kommer verkligen inte behöva prenumerera på något abonnemang.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ljug! Det har redan bekräftats att de kommer fortsätta vara helt oberoende. New York Times vill bara ha läsare.

Orden HELT OBEROENDE finns inte i amerikanska ordboken för Wall St. Att äga är att kontrollera.
Det här är saxat ur Hr. Zuckers eget facebookinlägg angående affären "But this is just the start. After games, we're going to make Oculus a platform for many other experiences. Imagine enjoying a court side seat at a game, studying in a classroom of students and teachers all over the world or consulting with a doctor face-to-face -- just by putting on goggles in your home." och länken till detta hittade jag på sweclockers eftersom jag inte har något fejsbook-konto.

k3m
Medlem

Fy fan alltså! Jag undrar hur det blir med alla nya rymdlir som är på väg? Jag såg fram emot elite och OR och Hotas riktigt mycket.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag är ganska så säker på att det här inte kommer att påverka Oculus Rift på något sätt, och alla som tror annat är bara naiva.

I min värld så är det nog aningen mer naivt att tro att Facebook betalar över 13 miljarder för ett annat företag för att sedan säga "gör vad ni vill".

Om stora aktieägare ser möjligheter att tjäna mer pengar på att förändra Oculus på något sätt så blir det så.

Medlem

Till alla som gissar och har sig om att Oculus inte kommer göra precis det som de vill och inte kommer att få göra vad de vill i framtiden och speciellt till alla som pratar om hur de inte kommer att köpa en OR:

Visserligen, så har alla okunniga och ointelligenta människor som pratar om "hur dåligt" detta är, gjort att Oculus Rift har fått en gigantisk publicitet över hela världen. Tack alla troll!

Medlem

Marks ord var "operating independently within Facebook" vilket inte är lika med "Helt oberoende".
Något jag tror kommer bli tydligt framöver.

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av Bojkott:

Ljug! Det har redan bekräftats att de kommer fortsätta vara helt oberoende. New York Times vill bara ha läsare.

Orden HELT OBEROENDE finns inte i amerikanska ordboken för Wall St. Att äga är att kontrollera.
Det här är saxat ur Hr. Zuckers eget facebookinlägg angående affären "But this is just the start. After games, we're going to make Oculus a platform for many other experiences. Imagine enjoying a court side seat at a game, studying in a classroom of students and teachers all over the world or consulting with a doctor face-to-face -- just by putting on goggles in your home." och länken till detta hittade jag på sweclockers eftersom jag inte har något fejsbook-konto.

Precis. After games. Zuckerberg har garanterat gett sin vision om vad han tror är lämpliga marknader för Oculus Rift i framtiden, varpå Oculus VR höll med och såg det som ett lovande samarbete. Men just nu så är spel högst prioriterat. När Rift väl har fått ett fäste i spelmarknaden så kan spelmarknaden ta hand om det själv. Eller anser du att företag som utvecklar skärmar rör om för mycket i spelgrytan? Har du någonsin råkat ut för en Asus popup när du har spelat ett spel på en Asus-skärm? Rift är egentligen inget annat än en skärm, så det här uppköpet kommer inte att påverka oss konsumenter ett piss mer än att prislappen kanske går ner.

Ska jag vara ärlig så är jag bara glad över att Oculus Rift kommer få ett bredare användningsområde i framtiden.

Medlem

Å andra sidan är dom rätt korkade om dom inte börjar utveckla mjukvaran med framtidens tillämpningar i åtanke. Och då påverkar det ju produkten direkt.
Även om den påverkan inte automatiskt är negativ eller positiv.

Medlem

Palmer Luckey har sagt från dag 1 att han vill tillämpa OR inte bara till spel utan alla områden där det är möjligt att använda en VR.

123
Skriv svar