En park om dagen gör dig glad i magen

Medlem
En park om dagen gör dig glad i magen

Malmö, parkernas stad. Det är säkert inte så man säger men det är verkligen parker precis överallt i den här stan. Igår var det dags för ytterligare en runda i parken vi har närmst, Bulltofta. Det var riktigt varmt i solen och just då kändes det som en perfekt vårdag.

Kameran hängde på axeln och jag hade min 23/1.4 optik på. En alldeles underbar optik som jag skulle kunna skriva en kärleksdikt till, om det inte vore för det faktum att det är en metallklump med glas i. Men jag är nog lite småkär i den ändå..

Inte konstigt kanske då den producerar fantastiskt resultat.

Jag börjar så smått få grepp om detaljerna kring nya kameran och den gör mig verkligen inte besviken. Det finns alltid "room for improvement" så att säga men till dags datum har jag inte använt en helt perfekt kamera. De har alla sina små egenheter och de allra flesta av dem lär man sig leva med. Huvudsaken är att man inte behöver lägga mer tid på tekniken och fundera över inställningar än man lägger på att faktiskt fånga DEN DÄR bilden.
Än så länge är min X-T1 den mest intuitiva kameran jag använt och jag älskar det faktum att jag ser ändringarna jag gör på alla rattar och spakar direkt i sökaren. Det är en enorm fördel med en bra elektronisk sökare.
Det finns säkert de där ute som anser en optisk sökare vara oslagbar, men i min mening är de elektroniska sökarna nu ikapp och förbi.

Ha en underbar tisdagkväll och vi ses framöver!

#blogg

Medlem
En park om dagen gör dig glad i magen

Här sitter man och nattjobbar. Otroliga bilder!

Älskar färgerna i första, och sista är defintivt en ny favorit.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Här sitter man och nattjobbar. Otroliga bilder!

Älskar färgerna i första, och sista är defintivt en ny favorit.

Tack Jonis. Den första är en favorit för mig också och jag bländas av att samma optik kan briljera så på flera olika plan. Sista bilden är långt ifrån vad man tänker sig att en vidvinkel ska producera men jag är mycket nöjd med resultatet!

mm nyponsoppa


signatur

New life, New hope

1
Skriv svar