Rykte: Oculus Rift får Facebook-interface

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ljug! Det har redan bekräftats att de kommer fortsätta vara helt oberoende. New York Times vill bara ha läsare.

Det heter lögn. Inte ljug.

Medlem

Känns inte så farligt. OR är "först" och det kommer alltid komma nya, bättre maskiner efteråt. Är det inte så med all teknik?

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Bojkott:

Ljug! Det har redan bekräftats att de kommer fortsätta vara helt oberoende. New York Times vill bara ha läsare.

Det heter lögn. Inte ljug.

Det heter också Tommy/Tomas/Thomas och inte Tompa.

Btw
http://www.synonymer.se/?query=ljug

Medlem

Vem fan bryr sig om Minecraft.....

Moderator | Testpilot
Skrivet av MiRV:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Lögn. De är helt oberoende.

Att de är oberoende i sin fortsatta utveckling hindrar inte att FB lagt in en klausul i köpekontraktet som säger att deras gränssnitt måste ändras

Tror någon hade märkt det då. Handlar om ganska stora summor. Tror heller inte Facebook vill "störa" snarare hjälpa till samt tjäna på det.

Skulle inte förvåna mig om Zuckerberg är mycket intresserad av teknologin.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av conthox:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Lögn. De är helt oberoende.

Hur många spelutvecklare har inte sagt det och sedan så har det tillkommit utgivarens programvara eller pressad release eller liknande lik förbannat.

Ingen aning, kan du nämna någon? Deras eget fel om inte kontrakt läses ordentligt. Om någon sedan fuskar till något är ju det en annan sak.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ser fram emot att sitta hemma i bara kalsonger med en brödrost på huvet. Det blir bra det här!

Medlem
Skrivet av doom:

lika många tummar ner som det finns atomer i universum.

Hehe.

Medlem

Vad är det för idioter som vill ha den här produkten till att börja med?

Ska chefen dyka upp i mitt vardagsrum nu när som helst eller ännu värre styvmorsan komma på virtuella besök stup i kvarten med sitt gnäll?

Chefen är alltid närvarande?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av MiRV:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Lögn. De är helt oberoende.

Att de är oberoende i sin fortsatta utveckling hindrar inte att FB lagt in en klausul i köpekontraktet som säger att deras gränssnitt måste ändras

Tror någon hade märkt det då. Handlar om ganska stora summor. Tror heller inte Facebook vill "störa" snarare hjälpa till samt tjäna på det.

Skulle inte förvåna mig om Zuckerberg är mycket intresserad av teknologin.

Ja om kontraktet är/blir öppet så kommer vi nog få veta. Den som lever får se!

Ja intresserad är han säkert. Jag hoppas han är det av rätt anledning.

Medlem
Skrivet av k3m:

Fy fan alltså! Jag undrar hur det blir med alla nya rymdlir som är på väg? Jag såg fram emot elite och OR och Hotas riktigt mycket.

Det enda som kommer ändras är att vi kommer få en bättre produkt, till ett bättre pris.

Medlem
Skrivet av MiRV:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Lögn. De är helt oberoende.

Att de är oberoende i sin fortsatta utveckling hindrar inte att FB lagt in en klausul i köpekontraktet som säger att deras gränssnitt måste ändras

roande folk som på fullaste allvar tror att man kan ta emot 2 miljarder dollar och fortfarande behålla all makt... jösses.
FB blir fullständiga ägare, inte delägare, de kan göra precis vad de vill med oculus.

Inaktiv
Skrivet av Stilfullast:

Till alla som gissar och har sig om att Oculus inte kommer göra precis det som de vill och inte kommer att få göra vad de vill i framtiden och speciellt till alla som pratar om hur de inte kommer att köpa en OR:

http://implied.facepalm.de/images/facepalm.jpg

Visserligen, så har alla okunniga och ointelligenta människor som pratar om "hur dåligt" detta är, gjort att Oculus Rift har fått en gigantisk publicitet över hela världen. Tack alla troll!

Utvecklingen är oberoende av Facebook, men integreringen vid lansering är en helt annan femma.

Kan mycket väl tänka mig att Facebook kräver att spelutvecklare bygger in sociala funktioner i spel för att få nyttja tekniken.

...och det är där allt hatet kommer från.

Medlem

Vilken tur att vi har så många experter som gör så många smarta uttalanden och kan se in i framtiden!

Medlem
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Är mer intresserad av mjukvaran, hårdvaran är ingenting utan den.

Sry att jag säger det men folket på fz som har avslutat sina pre-orders för att FB o OR har gått ihop, kanske dags att växa upp lite? lol

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ljug! Det har redan bekräftats att de kommer fortsätta vara helt oberoende. New York Times vill bara ha läsare.

Måste vara århundradets sämst genomförda affär om man som nybliven ägare av ett företag avtalat att man har absolut noll att säga till om. Hur definierar du "helt oberoende"?

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Bojkott:

Är mer intresserad av mjukvaran, hårdvaran är ingenting utan den.

Du behöver ingen mjukvara. Windows hittar Rift automatiskt och gör den till en ny monitor, precis som med den du läser detta på just nu, om du läser på en dator dvs. Den enda mjukvaran som finns är en SDK som är till för att spelutvecklare ska kunna optimera sina spel efter Rift, något som inte är ett tvång att använda. Man kan utveckla stöd genom t.ex. Vorpx, Vireio eller Tridef.

Facebook kommer inte kunna låsa in det här till något som är till fördel för dem. Utan allt de kan göra är att göra Oculus Rift till en så grym produkt som möjligt så att folk vill köpa den, och det kommer inte hända om de låser den.

Det är bara bra för oss konsumenter att Rift har ett stort företag bakom sig. Och jag tycker att det är bra att det inte var ett spelföretag (t.ex. MS, Sony Valve, EA) som köpte upp dom då det hade kunnat leda till att produkten blivit låst till en viss plattform, precis som med Nvidias 3D Vision. Jag tror att samtliga av företagen jag nämnde har erbjudit att köpa upp dem, men de har tackat nej pga att de inte skulle få lika fria händer.

Det hade nog inte blivit lika mycket tjafs om Google hade köpt upp dem, eller Valve för den delen. Då hade man genast sett ljuset vid slutet av tunneln och allt hade varit frid och fröjd.

Medlem
Skrivet av Incal:
Skrivet av Bojkott:

Ljug! Det har redan bekräftats att de kommer fortsätta vara helt oberoende. New York Times vill bara ha läsare.

Måste vara århundradets sämst genomförda affär om man som nybliven ägare av ett företag avtalat att man har absolut noll att säga till om. Hur definierar du "helt oberoende"?

Att man har fria händer och där inget kommer och säger hur allt ska göras, utan man kan fatta egna beslut. Facebook har all anledning i världen att lita på vad Oculus VR sysslar med då de har gått från ett lite projekt på Kickstarter till att värva John Carmack. Detta är anledningen till att FB gav dem fria händer.

Nu visade det sig ju att New York Times bara ljög ihop en story för att få fler läsare.

Medlem

I en hårdvara som OR så finns det mjukvara, det är denna mjukvara som nu FB med stor säkerhet kommer vilja ändra för att kunna ta igen de pengar de lagt vid köpet av OR. Så det spelar föga rolll om hårdvaran inte ändras, allt som krävs är en ändring i mjukvaran och sedan så kommer OR vara "infekterad" av reklam och allt annat som gjort FB till det företag de är idag. Jag har noll förtroende för FB när det kommer till spel, det enda de bryr sig om är pengar och via OR kan de tjäna pengar på reklam.

Jag hoppas verkligen att jag har fel men tyvärr så kan jag den här industrin då jag följt den i många år. Har fortfarande en viss förhoppning eftersom Carmack numera jobbar för OR men intresset har dalat rejält efter denna nyhet.

Medlem

Folk som är oroliga borde ta och läsa uttalandet på reddit: http://www.reddit.com/r/oculus/comments/21cy9n/the_future_of_...

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av Bojkott:

Ljug! Det har redan bekräftats att de kommer fortsätta vara helt oberoende. New York Times vill bara ha läsare.

Orden HELT OBEROENDE finns inte i amerikanska ordboken för Wall St. Att äga är att kontrollera.
Det här är saxat ur Hr. Zuckers eget facebookinlägg angående affären "But this is just the start. After games, we're going to make Oculus a platform for many other experiences. Imagine enjoying a court side seat at a game, studying in a classroom of students and teachers all over the world or consulting with a doctor face-to-face -- just by putting on goggles in your home." och länken till detta hittade jag på sweclockers eftersom jag inte har något fejsbook-konto.

Precis. After games. Zuckerberg har garanterat gett sin vision om vad han tror är lämpliga marknader för Oculus Rift i framtiden, varpå Oculus VR höll med och såg det som ett lovande samarbete. Men just nu så är spel högst prioriterat. När Rift väl har fått ett fäste i spelmarknaden så kan spelmarknaden ta hand om det själv. Eller anser du att företag som utvecklar skärmar rör om för mycket i spelgrytan? Har du någonsin råkat ut för en Asus popup när du har spelat ett spel på en Asus-skärm? Rift är egentligen inget annat än en skärm, så det här uppköpet kommer inte att påverka oss konsumenter ett piss mer än att prislappen kanske går ner.

Ska jag vara ärlig så är jag bara glad över att Oculus Rift kommer få ett bredare användningsområde i framtiden.

Men skriv inte "helt oberoende" om du inte menar det just HELT oberoende!
Jag hoppas verkligen att utvecklingen av Rift för spelmarknaden får fortsätta utan EA-liknande inblandning MEN jag är djupt oroad av att det är just fejsbok som går in. Finansiering behöver de flesta företag på ett eller annat sätt men från ett företag som så flagrant skiter i slutanvändarnas rättigheter litar jag inte på. Sedan brukar det vara så att lite mer avancerad hårdvara behöver egna drivrutiner - tänk om kravet på att få ladda ner dem är att man har ett fejsbokkonto?
Jämförelsen med Asus haltar rejält - Asus ägs väl inte av någon stor mjukvarujätte som vill lobba för sina produkter?
"så det här uppköpet kommer inte att påverka oss konsumenter ett piss mer än att prislappen kanske går ner" - Hur vet du det? Jag vet inte säkert var detta kommer att sluta och hur slutprodukten kommer att påverkas. Jag HOPPAS att Oculus får jobba ostört och att jag som köpare av den färdiga produkten inte får någon koppling till facebook alls, annars kommer iallafall jag inte att ta i den med tång.

Medlem

MatsDahlgren, ta och kolla in länken ovanför ditt senaste inlägg. Där finns ett uttalande.

Denna del är ganska viktig.

Citat:

This acquisition/partnership gives us more control of our destiny, not less! We don't have to compromise on anything, and can afford to make decisions that are right for the future of virtual reality, not our current revenue. Keep in mind that we already have great partners who invested heavily in Oculus and got us to where we are, so we have not had full control of our destiny for some time. Facebook believes in our long term vision, and they want us to continue executing on our own roadmap, not control what we do. I would never have done this deal if it meant changing our direction, and Facebook has a good track record of letting companies work independently post-acquisition.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Incal:

Måste vara århundradets sämst genomförda affär om man som nybliven ägare av ett företag avtalat att man har absolut noll att säga till om. Hur definierar du "helt oberoende"?

Att man har fria händer och där inget kommer och säger hur allt ska göras, utan man kan fatta egna beslut. Facebook har all anledning i världen att lita på vad Oculus VR sysslar med då de har gått från ett lite projekt på Kickstarter till att värva John Carmack. Detta är anledningen till att FB gav dem fria händer.

Nu visade det sig ju att New York Times bara ljög ihop en story för att få fler läsare.

Även om det skulle vara så att FB inte påverkar Oculus nu kommer det inte fortgå i all framtid. När FB ser chans att tjäna pengar genom att peka ut en riktning kommer dom göra det. Kanske inte om ett eller två år men det kommer.

Medlem
Skrivet av mrburner:

MatsDahlgren, ta och kolla in länken ovanför ditt senaste inlägg. Där finns ett uttalande.

Denna del är ganska viktig.

Citat:

This acquisition/partnership gives us more control of our destiny, not less! We don't have to compromise on anything, and can afford to make decisions that are right for the future of virtual reality, not our current revenue. Keep in mind that we already have great partners who invested heavily in Oculus and got us to where we are, so we have not had full control of our destiny for some time. Facebook believes in our long term vision, and they want us to continue executing on our own roadmap, not control what we do. I would never have done this deal if it meant changing our direction, and Facebook has a good track record of letting companies work independently post-acquisition.

Jo, jag har sett, om inte hela så delar av den texten förut. Jag har personlig erfarenhet av vad som händer när ett amerikanskt företag köper upp ett annat företag och sånna här utfästelser är (tyvärr) inte värda speciellt mycket när nästa kvartalsrapport skall granskas. Det är utmärkt att de inblandade är positiva till affären och hur den påverkar Oculus (konstigt vore det annars) men det är inte straffbart att tycka en sak en månad och sedan tycka en annan nästa månad.

Medlem

Fan, ända sedan TV-programmet Sajber på 90-talet visade dåtidens VR i ett avsnitt så har man dreglat över det
Nu när det äntligen såg lovande ut att komma igång på riktigt så kanske fejjan förstör allt :(?

Medlem
Skrivet av Akillez:

Fan, ända sedan TV-programmet Sajber på 90-talet visade dåtidens VR i ett avsnitt så har man dreglat över det
Nu när det äntligen såg lovande ut att komma igång på riktigt så kanske fejjan förstör allt :(?

Facebook har inte förstört ngt av det man köpt tidigare. Finns ingen anledning att tro att de ska börja nu.
Vad är det för fel på folk? Varför tror folk det värsta alltid? Sätt er i facebooks situation och tänk lite.
Facebook har ingenting att vinna på att integrera facebook i OR i det här läget. Då jagar de bort de enda kunderna de har som är intresserade av att köpa produkten.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Akillez:

Fan, ända sedan TV-programmet Sajber på 90-talet visade dåtidens VR i ett avsnitt så har man dreglat över det
Nu när det äntligen såg lovande ut att komma igång på riktigt så kanske fejjan förstör allt :(?

Facebook har inte förstört ngt av det man köpt tidigare. Finns ingen anledning att tro att de ska börja nu.
Vad är det för fel på folk? Varför tror folk det värsta alltid? Sätt er i facebooks situation och tänk lite.
Facebook har ingenting att vinna på att integrera facebook i OR i det här läget. Då jagar de bort de enda kunderna de har som är intresserade av att köpa produkten.

Du utgår från att beslutsfattare på Facebook alltid tar kloka beslut. Alla här delar inte den bilden av Facebook.

123
Skriv svar