Elder Scrolls Online – lär dig om end game

Robot
Medlem
Elder Scrolls Online – lär dig om end game

Synd bara att det är så fult. Kändes som att spela nåt som är 7-10 år gammalt.

Medlem

ugh, dailies fan va uber tråkigt. För mig är levla dvs själva resan som är kul i ett mmorpg,

Endgame är inte kul och aldrig varit , tror inte det går att få det kul heller. Då måste man gilla dalies och raid grinding.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

ugh, dailies fan va uber tråkigt. För mig är levla dvs själva resan som är kul i ett mmorpg,

Endgame är inte kul och aldrig varit , tror inte det går att få det kul heller. Då måste man gilla dalies och raid grinding.

wow endgame var ju epic, spec i vanilla och tbc ?

Medlem

Synd bara att man vill knalla runt i Cyrodiil utan PvP

Annars ser jag fram emot detta, kommer bli många timmar underhållning.

Skrivet av Ender:

Synd bara att det är så fult. Kändes som att spela nåt som är 7-10 år gammalt.

Achivement granted: Troll level 100!


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

ugh, dailies fan va uber tråkigt. För mig är levla dvs själva resan som är kul i ett mmorpg,

Endgame är inte kul och aldrig varit , tror inte det går att få det kul heller. Då måste man gilla dalies och raid grinding.

Skojar du? endgame är ju det roligaste.. det är ju då pvpn kommer igång på riktigt. Raida är ju också fett kul. Men jag tror wildstar kommer vara roligare i max level helt ärligt.

Medlem

Spelade alphan för några veckor sedan, imponerade dom redan är vid release.

Medlem

Vad jag har sett är inte särskilt imponerande. Tre månaders hype och sedan en tynande tillvaro i skuggan av de stora drakarna?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Ni som bokat Imperial Edition (fysiska) har ni fått era pre order koder?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Ni som bokat Imperial Edition (fysiska) har ni fått era pre order koder?

Yes, onsdags


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av marcus8958:

Ni som bokat Imperial Edition (fysiska) har ni fått era pre order koder?

Yes, onsdags

Jahapp, så går det när man är dumsnål och beställer från billigare butiker för att spara in några hundralappar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av conthox:

Synd bara att man vill knalla runt i Cyrodiil utan PvP

Annars ser jag fram emot detta, kommer bli många timmar underhållning.

Skrivet av Ender:

Synd bara att det är så fult. Kändes som att spela nåt som är 7-10 år gammalt.

Achivement granted: Troll level 100!

Av vad jag såg från betan så är ju grafiken ett stort misslyckande. Trodde inte mina ögon när jag såg hur det såg ut när karaktärerna hoppade. Hade förväntat mig så mycket mer från ett spel som släpps idag.

Medlem
Skrivet av Ender:

Synd bara att det är så fult. Kändes som att spela nåt som är 7-10 år gammalt.

Tycker det är synd att kalla det fult, dina tankar är säkert rotatde i hur det såg ut i alpha, men såhär ser det ut idag

Visst det är ett MMO, men jag tycker det inte ser så mycket värre ut än andra.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av conthox:

Synd bara att man vill knalla runt i Cyrodiil utan PvP

Annars ser jag fram emot detta, kommer bli många timmar underhållning.

Skrivet av Ender:

Synd bara att det är så fult. Kändes som att spela nåt som är 7-10 år gammalt.

Achivement granted: Troll level 100!

Av vad jag såg från betan så är ju grafiken ett stort misslyckande. Trodde inte mina ögon när jag såg hur det såg ut när karaktärerna hoppade. Hade förväntat mig så mycket mer från ett spel som släpps idag.

Animationerna är i det fulaste laget håller nog alla med om. Inte så många som lyckas få riktigt snygga och smidiga animationer i MMOn och tycker man borde ta lärdom av blizzard som är jävligt bra på animera karaktärer och få ett bra flyt i animationerna.

Men i övrigt är designen riktigt bra och grafiskt vackra byggnader, områden och texturer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Vad jag har sett är inte särskilt imponerande. Tre månaders hype och sedan en tynande tillvaro i skuggan av de stora drakarna?

Jag tycker att detta hat mot Elder Scrolls Online är obefogat.

Detta spel bjuder både på djup och oerhört mycket lore:

- Du kan bygga din karaktär precis hur du vill (använda alla vapen och rustningar)¨
- Du kan spela i första och tredje person
- Vid max level 50 så har du bara utforskat 30% av kontinenten. Resten är för endgame!
- Du kan levela din häst, fiska, dyrka svåra lås och sno allt som finns i städer och byar
- Du kan vara med i
- Öppna dungeons
- 4 manna dungeons
- 12 manna dungeons
- trials som är ännu svårare dungeons
- Spelet bjuder på ett väldigt omfattande craftings system med nya mekaniker
- PvP bjuder på gigantiska slag som enligt min beta erfarenhet är bättre än GW2 WvW.

Här är några videos för dom som är intresserade av att lära sig lite om Elder Scrolls Online har bjuda på

Medlem
Skrivet av Ender:

Av vad jag såg från betan så är ju grafiken ett stort misslyckande. Trodde inte mina ögon när jag såg hur det såg ut när karaktärerna hoppade. Hade förväntat mig så mycket mer från ett spel som släpps idag.

Animationerna har inte med grafiken att göra. Om du tycker karaktärerna rör sig konstigt så är det ett animationsproblem, spelet i sig kan fortfarande ser bra ut, vilket jag tycker att det gör.

Man får hoppas att det bättras tills det släpps, det var trots allt en BETA och inte en demo.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av sunka:
Skrivet av Notumforce:

ugh, dailies fan va uber tråkigt. För mig är levla dvs själva resan som är kul i ett mmorpg,

Endgame är inte kul och aldrig varit , tror inte det går att få det kul heller. Då måste man gilla dalies och raid grinding.

wow endgame var ju epic, spec i vanilla och tbc ?

tyckte inte om det där heller, 40manna raiderna tog lång tid o få klart, och sitta flera timmar i en raid, inte min grej.

Är en smaksak helt enkelt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av dafuq:
Skrivet av Notumforce:

ugh, dailies fan va uber tråkigt. För mig är levla dvs själva resan som är kul i ett mmorpg,

Endgame är inte kul och aldrig varit , tror inte det går att få det kul heller. Då måste man gilla dalies och raid grinding.

Skojar du? endgame är ju det roligaste.. det är ju då pvpn kommer igång på riktigt. Raida är ju också fett kul. Men jag tror wildstar kommer vara roligare i max level helt ärligt.

Beror på spelet, i wow så var pvp roligast när man fick pvp titlar och det inte fanns ett direkt mål utan det var meningslöst röj men skit skoj.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ska Early Access börja redan på söndag!?!?
Det kanske är Imperial Edition ni syftar på? Vi som bokat den vanliga utgåvan börjar väl på tisdag den 1a april?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Ska Early Access börja redan på söndag!?!?
Det kanske är Imperial Edition ni syftar på? Vi som bokat den vanliga utgåvan börjar väl på tisdag den 1a april?

Är väl 5 dagar på ImpEd och 3 dagar för förbokning på vanliga versionen, om jag inte minns fel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Jag har spelat alla delar av Elder Scrolls-serien sedan Daggerfall och ESO lyckas inte förmedla någonting som ens kommer i närheten av dessa. Otoligt blekt och livlöst spel.

Skribent

Fem dagar på alla förbokningar, oavsett version: http://elderscrollsonline.com/en-uk/preorder

30:e mars drar det igång enligt hemsidan, men vet inte hur mycket de tar hänsyn till tidsskillnader och sånt.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Randolph Carter:

Jag har spelat alla delar av Elder Scrolls-serien sedan Daggerfall och ESO lyckas inte förmedla någonting som ens kommer i närheten av dessa. Otoligt blekt och livlöst spel.

Du det har jag också gjort.
Får jag fråga dig om du ens spelade förbi level 10?

Elder Scrolls Online formligen dryper av lore och story, det myllrar av böcker och brev att läsa överallt det vad åtminstone vad jag såg i min beta. För att inte tala om questen när man kommer längre in.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

30:e mars drar det igång enligt hemsidan, men vet inte hur mycket de tar hänsyn till tidsskillnader och sånt.

EU servern öppnar följande tid:
Central Europe: 1:00 PM CEST, Sunday March 30th

dvs. man hinner vakna till från bakfyllan och äta brunch innan det är dags

Medlem

Är supertaggad.

De som kallar spelet fult borde gå och spela Crysis 3 eller något. Det finns inget snyggare MMORPG ute just nu.

Skrivet av Mattias Frost:

Fem dagar på alla förbokningar, oavsett version: http://elderscrollsonline.com/en-uk/preorder

30:e mars drar det igång enligt hemsidan, men vet inte hur mycket de tar hänsyn till tidsskillnader och sånt.

3 dagar för standard edition i fysisk kopia.

Launch tider:
For 5 day early access:

North America (East): 7:00 AM EDT, Sunday March 30th--
UK/IE: 12:00 PM WEST, Sunday March 30th--
Central Europe: 1:00 PM CEST, Sunday March 30th--
Sydney, Australia: 10:00 PM AEDT, Sunday March 30th--
Singapore: 7:00 PM SGT, Sunday March 30th --

For 3 day early access:

North America (East): 7:00 AM EDT, Tuesday April 1st--
UK/IE: 12:00 PM WEST, Tuesday April 1st--
Central Europe: 1:00 PM CEST, Tuesday April 1st--
Sydney, Australia: 10:00 PM AEDT, Tuesday April 1st--
Singapore: 7:00 PM SGT, Tuesday April 1st--

...and for launch:

North America (East): 7:00 PM EDT, Thursday, April 3rd--
UK/IE: 12:00 AM WEST, Thursday, April 4th--
Central Europe: 1:00 AM CEST, Thursday, April 4th--
Sydney, Australia: 10:00 AM AEDT, Thursday, April 4th--
Singapore: 7:00 AM SGT, Thursday, April 4th


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Önskar verkligen att det här är bra i längden. Spelade betan 2 gånger och måste säga att PvE var riktigt tråkigt. Kom visserligen inte längre än level 7-8, men kände att man bara sprang runt och gjorde meningslösa NPCers ärenden.. Sen är animationerna under all kritik. Sabbar en stor del av upplevelsen när ens karaktär stapplar runt som en koloskoperad Asimo..

Medlem

Nää hörrni, ska vi ta och lira lite wildstar istället?

Skribent

Tack för tidsschemat, Naraccas och waeress. Har letat men av någon anledning inte hittat!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Nihuli:

Sen är animationerna under all kritik. Sabbar en stor del av upplevelsen när ens karaktär stapplar runt som en koloskoperad Asimo..

Det där är inget fel, det är en standardfeature i Elder scrollsspelen, löses med hjälp av förstapersonsvy.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Nihuli:

Sen är animationerna under all kritik. Sabbar en stor del av upplevelsen när ens karaktär stapplar runt som en koloskoperad Asimo..

Det där är inget fel, det är en standardfeature i Elder scrollsspelen, löses med hjälp av förstapersonsvy.

Är nog något rejält galet om man accepterar usla animationer bara för att "det har alltid varit så".
Förstperson är ju också förövrigt helt oanvändbart i ESO, eftersom man vet mycket mindre vad som händer runt om en, nackdel redan där. Dessutom är FoV'en så löjligt låg så man får huvudvärk efter ett par minuter.

12
Skriv svar