Little Big Adventure

Robot
Little Big Adventure

Det lilla stora äventyret från Frankrike firar 20 år med en mobilkonvertering där nostalgin flödar – på gott och ont.

#little-big-adventure, #adeline-software


Medlem
Little Big Adventure

LBA är ett svårt spel om man jämför med dagens spel men när det kom var det ett enklare spel än många andra spel. Det kräver en hel del "trial and error" för som det nämns så är det inte alltid helt uppenbart vad man ska göra eller vart man ska och det leder till att man kommer dö många gånger för att man testar sig fram.

Det största minuset är utan tvekan touch interfacet och det ser jag som ett stort problem för det finns delar i spelet där man måste göra saker på tid och detta var inte helt enkelt i PC versionen måste vara avsevärt mycket svårare i den här versionen.

Medlem

Ååh LBA!

Tycker det är hädelse att det kommer i telefonform


signatur

Wake me up for entertainment

Skribent
Skrivet av PcGamer:

LBA är ett svårt spel om man jämför med dagens spel men när det kom var det ett enklare spel än många andra spel. Det kräver en hel del "trial and error" för som det nämns så är det inte alltid helt uppenbart vad man ska göra eller vart man ska och det leder till att man kommer dö många gånger för att man testar sig fram.

Det största minuset är utan tvekan touch interfacet och det ser jag som ett stort problem för det finns delar i spelet där man måste göra saker på tid och detta var inte helt enkelt i PC versionen måste vara avsevärt mycket svårare i den här versionen.

Som sagt fick Temple of Bu mig att slita mitt hår.

Känns även dumt att behöva samla pengar till bensin för att ta sig mellan de två första öarna, bara för att hämta upp ett enda quest-objekt. Ordentlig time sink som egentligen inte tillför något, vilket känns gammaldags på fel sätt.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Fast Temple of Bu fick mig att slita mitt hår som ung också. Antingen hoppade man för tidigt eller så sprang man bara av kanterna och ramlade ner, och så börja om från början.

Nu har jag inte spelat mobilversionen, men Temple of Bu var ju ett ställe man älskade i orginalet. När man var klar med det.

Sedan ska det ju tilläggas att tvåan är betydligt bättre än ettan som spel betraktat.

Skribent
Skrivet av Carl G:

Fast Temple of Bu fick mig att slita mitt hår som ung också. Antingen hoppade man för tidigt eller så sprang man bara av kanterna och ramlade ner, och så börja om från början.

Nu har jag inte spelat mobilversionen, men Temple of Bu var ju ett ställe man älskade i orginalet. När man var klar med det.

Sedan ska det ju tilläggas att tvåan är betydligt bättre än ettan som spel betraktat.

Det är faktiskt lite smidigare att hoppa i mobilversionen. Man får fram en pil som pekar vart man landar, så det är enklare att sätta de svåra hoppen. Å andra sidan är det knepigare att springa, vilket blir väldigt svårt när det går på tid..

Håller med om att tvåan är bättre.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

LBA 1 .. LBA 2 :DD:D:D:D:D:D

Medlem

Både LBA1 och LBA2 finns på GOG för er som föredrar eran nostalgiresa på PC.

Har kvar original bigbox kartongen till LBA2, skivan och fordralet lånade jag dock ut till en kompis och fick aldrig tillbaka det

Fiffel : Lägg ett hästhuvud i kompisen säng han fattar vad du vill ha då !

1
Skriv svar