Rykte: Dragon Age: Inquisition har 40 olika slut

Robot
Rykte: Dragon Age: Inquisition har 40 olika slut
Medlem
Rykte: Dragon Age: Inquisition har 40 olika slut

Varför skulle man vilja veta hur många slut där finns...

All mystik försvinner ju..


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Stora spel och mycket innehåll är bara bra. Men det här med 40 olika slut kan jag känna är alldeles för mycket.

Jag gillar inte riktigt att tvingas till flera olika playthroughs för att få ta del av fler slut.

Men kul för de som gillar det här!

Medlem

Tvivlar på att det skulle vara mycket mer än sluten i Dragon Age: Origins eller Fallout 3. En slideshow med bilder och text rörande dina val i några utvalda quests.

Medlem

40 olika slut, 40 olika färger på ens mantel.

Medlem

Jag tror det när jag ser det.

Medlem

40 olika slut. Eller.. omnämnande i epilogen som tex i Fallout osv misstänker jag. Det var alltid intressant att höra nytt när man kört igenom fallout spelen men gjort olika val.

Medlem

Mark Darrah Posted Yesterday, 06:00 PM

BioWare Employees

Hey guys,
I just want to clarify the endings in Dragon Age: Inquisition
Dragon Age Inquisition's endings variations come in three levels
1. Minor variations based upon choices you make in the game or previous games. There are HUNDREDS of these variations.
2. Major variations based upon larger decisions in the game. There are about forty of these
3. Completely unique endings. There are a small number of these

Medlem

Med tanke på hur värdelöst dåligt slutet var i Mass Effect 3, av flera anledningar, så föredrar jag två eller tre bra slut. Men förhoppningsvis har Bioware lärt sig av misstaget.

Medlem
Skrivet av Typhor:

Tvivlar på att det skulle vara mycket mer än sluten i Dragon Age: Origins eller Fallout 3. En slideshow med bilder och text rörande dina val i några utvalda quests.

Vilket är det bästa sättet att göra det.
Vad hade du föredragit?

Medlem

Jag spelar spelet, jag klarar spelet. Jag njuter från början till slut. Jag är nöjd och glad, fick fler härliga spelminnen! Förhoppningsvis.

Om jag får uppleva slut 1, 23 eller 32 spelar ingen roll, för mig! En del av charmen, mystiken!


signatur

Niet.

Medlem

Åhh, har de delat upp färgskalan i 40 istället för 3?

Framsteg!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Hellre ett bra slut än 40 dåliga..

Medlem

Men hur många bra slut finns det?

Medlem

Kallas för marknadsföring!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Jag kan inte fatta hur dom fått Morrigan att se så slibbig ut (eew), visst hon kanske har levt som ett träskmonster men ändå?!
(hoppas man får använda sina pyroskills hur och på vad man vill)

Medlem

Jag vill inte bli hypad. Har fått mitt hjärta krossat för många gånger av den nyckfulla spelbranschen.

Men det börjar verka kärlek, banne mig...

Medlem
Skrivet av Zarree:
Skrivet av Typhor:

Tvivlar på att det skulle vara mycket mer än sluten i Dragon Age: Origins eller Fallout 3. En slideshow med bilder och text rörande dina val i några utvalda quests.

Vilket är det bästa sättet att göra det.
Vad hade du föredragit?

Tycke inte att det är något dåligt sätt att utföra ett slut på. Det passade mycket bra i Origins. Dock så tycker jag det ringar falskt då det i citatet sägs vara 40 unika slut som ska skilja sig markant från varandra. Men det kan för visso bara vara jag som fortfarande är sur över hur de marknadsförde sluten till mass effect 3

Medlem

Rainbow Dash appears and offers you the choice of one of 40 colored swords of fate.
Choose carefully, the sword color you choose will determine yours and the worlds final destiny.

Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag kan inte fatta hur dom fått Morrigan att se så slibbig ut (eew), visst hon kanske har levt som ett träskmonster men ändå?!
(hoppas man får använda sina pyroskills hur och på vad man vill)

Hon är något äldre i Inquisition. Ålder gör en del med utseendet!

Medlem
Skrivet av Bennii:

Med tanke på hur värdelöst dåligt slutet var i Mass Effect 3, av flera anledningar, så föredrar jag två eller tre bra slut. Men förhoppningsvis har Bioware lärt sig av misstaget.

Alltså, ME3 är i princip det enda spelet jag kommer på (förrutom KOTOR) som har haft dåliga slut. Och ärligt talat kan jag inte ens tänka mig hur man skulle kunna skriva ett bra och värdigt avslut på Mass Effect trilogin. Jag har inte ens en susning om det, inte hur det skulle utföras i praktiken. Sen samtidigt som jag förstår viss skepsis så börjar det bli rätt löjligt att misstro BioWares kapacitet som spelutvecklare baserat på ett mediokert spel och ett dåligt slut. Allting som var fel på Dragon Age 2 har de redan fixat dessutom såatteh...

Nog för att jag klarade ME3 efter det patchade slutet, men jag hade inga problem med det alls.
Själv fick jag "Sacrifice yourself for the greater good"-slutet vilket var helt okay...

Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag kan inte fatta hur dom fått Morrigan att se så slibbig ut (eew), visst hon kanske har levt som ett träskmonster men ändå?!
(hoppas man får använda sina pyroskills hur och på vad man vill)

Av ren nyfikenhet... vad menar du med "slibbig"?

Skrivet av Xzander:
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag kan inte fatta hur dom fått Morrigan att se så slibbig ut (eew), visst hon kanske har levt som ett träskmonster men ändå?!
(hoppas man får använda sina pyroskills hur och på vad man vill)

Av ren nyfikenhet... vad menar du med "slibbig"?

Shrek + (träsk, sjögräs) + (en tunna sniglar) = Morrigan

Medlem
Skrivet av Salami:

40 olika slut, 40 olika färger på ens mantel.

Fan fick mig att skratta här! men samtidigt fick mig o tro hur tragiskt det skulle vara :/


signatur

Dont force your weakness upon me!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag kan inte fatta hur dom fått Morrigan att se så slibbig ut (eew), visst hon kanske har levt som ett träskmonster men ändå?!
(hoppas man får använda sina pyroskills hur och på vad man vill)

Hon såg ju slibbig ut i ettan med? Eller du kanske menade ö.h.t?

k3m
Medlem

De flesta spel med flera slut är dåliga. Så om det här ryktet stämmer så blir jag ännu mer skeptisk till DA3.

Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Bennii:

Med tanke på hur värdelöst dåligt slutet var i Mass Effect 3, av flera anledningar, så föredrar jag två eller tre bra slut. Men förhoppningsvis har Bioware lärt sig av misstaget.

Alltså, ME3 är i princip det enda spelet jag kommer på (förrutom KOTOR) som har haft dåliga slut. Och ärligt talat kan jag inte ens tänka mig hur man skulle kunna skriva ett bra och värdigt avslut på Mass Effect trilogin. Jag har inte ens en susning om det, inte hur det skulle utföras i praktiken. Sen samtidigt som jag förstår viss skepsis så börjar det bli rätt löjligt att misstro BioWares kapacitet som spelutvecklare baserat på ett mediokert spel och ett dåligt slut. Allting som var fel på Dragon Age 2 har de redan fixat dessutom såatteh...

-KOTOR
-dåligt slut

Välj ett


signatur

DEHUMANIZE YOURSELF AND FACE TO BLOODSHED

Medlem
Skrivet av TheRiktigaJesus:

-KOTOR
-dåligt slut

Välj ett

Ska jag välja ett så väljer jag KOTOR med det halvkassa slutet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag kan inte fatta hur dom fått Morrigan att se så slibbig ut (eew), visst hon kanske har levt som ett träskmonster men ändå?!
(hoppas man får använda sina pyroskills hur och på vad man vill)

Av ren nyfikenhet... vad menar du med "slibbig"?

Shrek + (träsk, sjögräs) + (en tunna sniglar) = Morrigan

Haha okej.

12
Skriv svar