Oculus förvånas över kritikerstormen

MEG
Medlem
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av MEG:

Om man ligger med Satan så ska man inte gnälla om man bränner sig.
Har i alla fall svårt att tro att Facebook köper ett företag för 13miljarder utan att göra någonting av produkten, sedan hur det kommer att sluta kan man bara titta i kristallkulan för att få veta...eller vänta

Tror du att de skulle köpa ett företag för 13 miljarder och sedan paja produkten så ingen vill ha den då?
Facebook är knappas där de är idag pga de är dummar och dåliga på affärer.

Ojdå jag glömde den lilla detaljen att alla stora företag aldrig gör misstag, så dumt av mig, eller vänta nu hur är det nu igen?
Din tilltro till företag är för gulligt


signatur

Death is only the beginning

RHK
Medlem
Skrivet av Zpartan:

"Det här är en investering som kommer ge vinst på lång sikt, och det är en viktig investering för VR i överlag. Nu har VR ett företag bakom sig som är villig att satsa miljardbelopp, vilket får spelbranschen att se det som en säkrare teknik att satsa på."

Inte om folk bojkottar FB på studs och inte ger dem utrymma att fortsätta slösa astronomiska summor på skit, tänk om Zuckerburg hade givit bort pengarna till 3e världen istället, kommer aldrig hända för de som har möjligheten vill bara ha mer.

Giriga och egoistiska jävlar jag vet!

Så världens mest givmilde 2013 (vad vi vet) är alltså girig och egoistisk:
http://www.theverge.com/2014/2/10/5397606/mark-zuckerberg-201...

Hur mycket gav du till välgörenhet förra året? En anonym donation som bräckte den giriga Zuckerberg låter det ju som...

Medlem
Medlem
Skrivet av RHK:
Skrivet av Zpartan:

"Det här är en investering som kommer ge vinst på lång sikt, och det är en viktig investering för VR i överlag. Nu har VR ett företag bakom sig som är villig att satsa miljardbelopp, vilket får spelbranschen att se det som en säkrare teknik att satsa på."

Inte om folk bojkottar FB på studs och inte ger dem utrymma att fortsätta slösa astronomiska summor på skit, tänk om Zuckerburg hade givit bort pengarna till 3e världen istället, kommer aldrig hända för de som har möjligheten vill bara ha mer.

Giriga och egoistiska jävlar jag vet!

Så världens mest givmilde 2013 (vad vi vet) är alltså girig och egoistisk:
http://www.theverge.com/2014/2/10/5397606/mark-zuckerberg-201...

Hur mycket gav du till välgörenhet förra året? En anonym donation som bräckte den giriga Zuckerberg låter det ju som...

Bill Gates ger mer pengar varje år.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Stuntman:

Jag kommer inte skaffa Rift pga Facebooks köp.

Så ägaren av ett företag där företaget i fråga ändå till stor del tillåts agera inom egen verksamhet och mål spelar för dig roll? Du kanske ska se dig om vilka som äger företagen inom dina engagemang? Jag förmodar att Facebook har ett visst tillämpningsintresse men i stort inleder denna affären med en strategi där de agerar riskkapitalbolag då de likt den stora communityn som nu naivt sviker ser innovatörer med en god plan, god ledning och bra personal men däremot tampas med monetära resurser jämfört med konkurrenterna.

Inaktiv

Även om jag är orolig för hur detta kommer mynna ut finns fortfarande en gnista hopp att det kommer bli bra. Vi får helt säkert se men jag har inget förtroende för Facebook men om de kan hålla sig från att förgifta Oculus VR så kanske det blir bra ändå

Medlem

Bara den här kommentaren:
– I takt med att folket smälter nyheten och funderar på den kan du se hur Twitter och Reddit svänger.

Gör ju att man förstår att karl inte har alla hästar hemma om man säger så.
När man vänder sig till reddit och twitter för att veta vart vinden blåser kan man lika gärna skjuta skallen av sig.

Medlem

Ja, löjligt gnäll. Tom med Notch avbryter sin utveckling av Minecraft till Oculus nu då facebook har köpt upp den.
Detta då facebook skrämmer honom.
Vad löjlig han är. #-o

Facebook används ju av människor av alla sorter. Rika som fattiga. Bildade och obildade. Gamers och andra vanliga dödliga.
Så vad är problemet? Har Notch drabbats av lappsjuka eller?

Nej, det känns som om Oculus har blivit hypat till en nivå som den aldrig kommer att leva upp till. 13 miljarder, fy fan inte illa. Väl investerade pengar. NOT! Men de skrattar nog hela vägen till banken.

Sen personligen skulle jag aldrig sitta med ett tillbehör på huvudet som påminner om ett cyklop.
Nintendo hade ju nå´t sånt för sig för eoner sedan. Coolt men inte särskilt användarvänligt. Se prylen: http://newgame-releases.blogspot.se/2012/12/history-of-ninten...


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Facebook har en produkt som i sinom tid kommer dö ut.
Jag tror Occulus är en sådan produkt som man definitivt kan se framtid på. Att investera i en sådan produkt ser jag som mycket klokt. Speciellt för Facebook som behöver en sådan produkt för att framtidssäkra sin position.

Att dom vill integrera sin Facebook värld i en VR miljö är knappast rymdforskning.

RHK
Medlem
Skrivet av Tompa8989:

Bara den här kommentaren:
– I takt med att folket smälter nyheten och funderar på den kan du se hur Twitter och Reddit svänger.

Gör ju att man förstår att karl inte har alla hästar hemma om man säger så.
När man vänder sig till reddit och twitter för att veta vart vinden blåser kan man lika gärna skjuta skallen av sig.

Skojar du?
Gissar på att du aldrig hört talas om data mining?
Twitter är nämligen en av de mest åtrovärda datakällorna när man vill veta var vinden blåser:
http://deepcor.com/news/35/strategy-from-social-media-data-mi...

Medlem

Oculus hade inte funnits om inte fans hade gått in och chippat in en jävla massa pengar. Att nu ägarna säljer företaget och tjänar en jäkla massa mer pengar är bara ett stort "fuck off" till alla dem som "hjälpte" dem på fötter.

De skulle betala tillbaka pengarna de fick i kickstartern tycker jag, som tack för hjälpen.

Medlem

Tråkigt att alla ska bli eld och lågor innan de ens vet vad som kommer hända. Folk borde lugna ned sig och spara på all rage tills något negativt faktiskt händer. Än så länge har ju Rift i stort sätt bara fått en massa mer resurser.

Tråkigt när "fans" vänder ryggen åt så snabbt.

Medlem
Skrivet av RHK:
Skrivet av Tompa8989:

Bara den här kommentaren:
– I takt med att folket smälter nyheten och funderar på den kan du se hur Twitter och Reddit svänger.

Gör ju att man förstår att karl inte har alla hästar hemma om man säger så.
När man vänder sig till reddit och twitter för att veta vart vinden blåser kan man lika gärna skjuta skallen av sig.

Skojar du?
Gissar på att du aldrig hört talas om data mining?
Twitter är nämligen en av de mest åtrovärda datakällorna när man vill veta var vinden blåser:
http://deepcor.com/news/35/strategy-from-social-media-data-mi...

För hipsters, extremfeminister och utrikesministrar ja. För andra normala människor, nej.

Medlem
Skrivet av Ogge75:

Oculus hade inte funnits om inte fans hade gått in och chippat in en jävla massa pengar. Att nu ägarna säljer företaget och tjänar en jäkla massa mer pengar är bara ett stort "fuck off" till alla dem som "hjälpte" dem på fötter.

De skulle betala tillbaka pengarna de fick i kickstartern tycker jag, som tack för hjälpen.

Detta är den enda kritiken som är värd nåt. Att dom har en produkt på grund av andra människor som dom nu själva tar vinsten från. Egentligen så borde dom som investerat inte bara få pengarna tillbaka utan dom borde få en del av kakan.

RHK
Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av RHK:
Skrivet av Tompa8989:

Bara den här kommentaren:
– I takt med att folket smälter nyheten och funderar på den kan du se hur Twitter och Reddit svänger.

Gör ju att man förstår att karl inte har alla hästar hemma om man säger så.
När man vänder sig till reddit och twitter för att veta vart vinden blåser kan man lika gärna skjuta skallen av sig.

Skojar du?
Gissar på att du aldrig hört talas om data mining?
Twitter är nämligen en av de mest åtrovärda datakällorna när man vill veta var vinden blåser:
http://deepcor.com/news/35/strategy-from-social-media-data-mi...

För hipsters, extremfeminister och utrikesministrar ja. För andra normala människor, nej.

Hipsters, extremfeminister är knappast de som sysslar med data-mining, utan det är primärt företag och andra större institutioner. Det skickas i genomsnitt 500 miljoner tweets per dag! Dessa tweets handlar om allt ifrån söta kattungar till data mining ^^

Den som tror att man inte kan se trender bland vanliga människor utifrån att analysera Twitter kan helt enkelt inget om sociala vanor på nätet, trender och data mining.

Medlem

Skepsis har definitivt framkommit nu, men ärligt talat tjänar ingen på att pre-emptivt bojkotta Rift bara på grund av detta. Jag tycker det enda rimliga är att vänta tills efter release och se exakt vad för implikationer detta haft.

Medlem
Skrivet av RHK:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av RHK:
Skrivet av Tompa8989:

Bara den här kommentaren:
– I takt med att folket smälter nyheten och funderar på den kan du se hur Twitter och Reddit svänger.

Gör ju att man förstår att karl inte har alla hästar hemma om man säger så.
När man vänder sig till reddit och twitter för att veta vart vinden blåser kan man lika gärna skjuta skallen av sig.

Skojar du?
Gissar på att du aldrig hört talas om data mining?
Twitter är nämligen en av de mest åtrovärda datakällorna när man vill veta var vinden blåser:
http://deepcor.com/news/35/strategy-from-social-media-data-mi...

För hipsters, extremfeminister och utrikesministrar ja. För andra normala människor, nej.

Hipsters, extremfeminister är knappast de som sysslar med data-mining, utan det är primärt företag och andra större institutioner. Det skickas i genomsnitt 500 miljoner tweets per dag! Dessa tweets handlar om allt ifrån söta kattungar till data mining ^^

Den som tror att man inte kan se trender bland vanliga människor utifrån att analysera Twitter kan helt enkelt inget om sociala vanor på nätet, trender och data mining.

Sociala vanor på nätet representerar inte den köpstarkaste gruppen. Den gruppen är inte på twitter kan jag meddela dig. Och för att slå igenom på en marknad måste du slå igenom dom köpstarka grupperna.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Ogge75:

Oculus hade inte funnits om inte fans hade gått in och chippat in en jävla massa pengar. Att nu ägarna säljer företaget och tjänar en jäkla massa mer pengar är bara ett stort "fuck off" till alla dem som "hjälpte" dem på fötter.

De skulle betala tillbaka pengarna de fick i kickstartern tycker jag, som tack för hjälpen.

Detta är den enda kritiken som är värd nåt. Att dom har en produkt på grund av andra människor som dom nu själva tar vinsten från. Egentligen så borde dom som investerat inte bara få pengarna tillbaka utan dom borde få en del av kakan.

Jag förstår inte det resonemanget alls. Kickstarter är till för att vanliga svenssons ska kunna skänka pengar till projekt man tror på och som man vill ska få en framtid. Om sedan det projektet får sådan framgång att de blir uppköpta av en superjätte som Facebook borde det väl bara vara en bra sak? Projektet får chansen att nå en mycket större målgrupp och får ännu mer finansiellt stöd. Det var väl det som var meningen från början?

RHK
Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av RHK:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av RHK:
Skrivet av Tompa8989:

Bara den här kommentaren:
– I takt med att folket smälter nyheten och funderar på den kan du se hur Twitter och Reddit svänger.

Gör ju att man förstår att karl inte har alla hästar hemma om man säger så.
När man vänder sig till reddit och twitter för att veta vart vinden blåser kan man lika gärna skjuta skallen av sig.

Skojar du?
Gissar på att du aldrig hört talas om data mining?
Twitter är nämligen en av de mest åtrovärda datakällorna när man vill veta var vinden blåser:
http://deepcor.com/news/35/strategy-from-social-media-data-mi...

För hipsters, extremfeminister och utrikesministrar ja. För andra normala människor, nej.

Hipsters, extremfeminister är knappast de som sysslar med data-mining, utan det är primärt företag och andra större institutioner. Det skickas i genomsnitt 500 miljoner tweets per dag! Dessa tweets handlar om allt ifrån söta kattungar till data mining ^^

Den som tror att man inte kan se trender bland vanliga människor utifrån att analysera Twitter kan helt enkelt inget om sociala vanor på nätet, trender och data mining.

Sociala vanor på nätet representerar inte den köpstarkaste gruppen. Den gruppen är inte på twitter kan jag meddela dig. Och för att slå igenom på en marknad måste du slå igenom dom köpstarka grupperna.

13% är i vad vi traditionellt skulle kalla för den köpstarkaste gruppen av 50-64 åringar, 17% är i 30-49 som får ses som den näst köpstarkaste. 13% motsvarar drygt 20 miljoner aktiva användare. Och då menar du att det inte går att hitta trender bland datat för den köpstarkaste gruppen?

Medlem
Skrivet av Proxity:

Facebook ÄR produkt som i sinom tid kommer dö ut.

Korrigerad.

Väldigt få sociala forum lever kvar en längre tid. Grejen är att de är gratis och att kunder har inget incitament att vara lojala mot produkten när identiska och lika gratis produkter finns bara ett musklick bort = Det kan svänga över en natt.

Skrivet av marcus8958:

Finns en hel del bolag på nätet som gör dåliga deals. När Yahoo var som störst köpte dom Geocities och vi vet hur det gick.

...det fortsatte att vara helt gratis i över ett decennium tills de stängde ner och folk gick vidare till andra gratissajter?

Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av marcus8958:

Finns en hel del bolag på nätet som gör dåliga deals. När Yahoo var som störst köpte dom Geocities och vi vet hur det gick.

...det fortsatte att vara helt gratis i över ett decennium tills de stängde ner och folk gick vidare till andra gratissajter?

Yahoo gjorde några små ändringar och la till lite reklam och intresset för geocities minskade tills det dog ut helt och tjänsten lades ned.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ja, FB kommer utveckla virtual facebook world eller liknande för OR där man kan traska runt i VR och umgås med sina IRL polare... precis som man kan göra, du vet, IRL....
Köp hem en pizza, sätt på dig din OR och du kan sitta på restaurang och käka pizza med polarna - hemma!

Om FB är satan själv eller inte låter jag vara osagt. Men att döma ut OR som produkt bara för att FB köpt det och kommer utveckla facebook-appar till den är ju bara.... överdrivet.

Jag ser det mest som en BRA nyhet att FB köpt OR.
Inte för att jag är ett dugg intresserad av vad FB kommer erbjuda där, men för att FB har stor kundkrets = många sålda enheter av OR om de lyckas lura vanliga medelsvenssons till att vilja få nya, fräcka facebook på det viset.

Vad krävs för att OR ska lyckas som en spelplattform? SPEL som faktiskt stödjer det!
Vad behövs för att få utvecklare att satsa pengar på att anpassa spel till OR? Att det finns en stor marknad med potentiella köpare, dvs folk som äger OR,
Vad krävs för att få gamers att köpa OR? SPEL.

Hade det bara varit en cool grej för gamers så finns risken att den kärngrupp med nördar som skulle ha köpt det direkt inte varit tillräckligt för att motivera utvecklare att satsa pengar på anpassa spel till det. Och då hade det inte kommit spel, och ingen mer skulle ha köpt det = misslyckad produkt.
I slutändan kan en produkt vara hur bra som helst, men får den inte vind i seglen från början så skiter det sig.

Oavsett hur myckets gamers brukade (och gör än) hata microsoft och windows, så kör 99% av alla gamers windows just för att 99% av pc-spelen görs till windows, just för att det är den dominerande operativsystemet i pc-världen = STOR potentiell kundbas. Alla som köper en arbetsdator kan ju spela lite spel på den med.

Hoppas på samma effekt med OR... OR kanske kommer sälja 100ggr mer enheter av OR just pga den stora massan med facebookfolk. Och då kan vi räkna med ordentligt stöd från spelutvecklarna med.

123
Skriv svar