Michael Abrash lämnar Valve för Oculus

Robot
Michael Abrash lämnar Valve för Oculus
Medlem
Michael Abrash lämnar Valve för Oculus

Spelvärldens två största genier är nu med på Oculus Rift-båten. King!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

King!

Om King är med i detta så är visionen för VR död.


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem
Skrivet av Ascendancy:
Skrivet av Eisenhart73:

King!

Om King är med i detta så är visionen för VR död.

Medlem

Det är jätteroligt att FZ har börjat följa VR lite mer nu, men en 2 dagar gammal nyhet kan ju alltid förbättras lite. Ni behöver väl inte sitta som hökar på Oculus.com men ha den gärna uppe och ha en automatisk F5-tryckare.

Medlem

Jävligt skoj att få se Abrash och Carmack arbeta tillsammans igen efter så pass lång tid. Två namn som definitivt väger mer än Facebook. När kan vi vänta oss se Hall och Romero komma in i bilden?

Medlem

Kan det vara så att Valve inte hjälper OR längre och eftersom de inte vill göra en egen satsning så går "VR-Folket" inom Valve till OR?

Medlem
Skrivet av Thane:

Kan det vara så att Valve inte hjälper OR längre och eftersom de inte vill göra en egen satsning så går "VR-Folket" inom Valve till OR?

Jag tror nog mer att hans position hos Valve hindrade honom att fokusera på en viss teknologi (VR) och att han såg en möjlighet att pyssla med sitt intresse på heltid hos OR.

Medlem

Nu får ni ju sluta ha den där fantasibilden på OR i varje OR nyhet. Välj en riktig bild istället.

Medlem
Skrivet av Stilfullast:

Det är jätteroligt att FZ har börjat följa VR lite mer nu, men en 2 dagar gammal nyhet kan ju alltid förbättras lite. Ni behöver väl inte sitta som hökar på Oculus.com men ha den gärna uppe och ha en automatisk F5-tryckare.

Om FZ-folket ser en nyhet som inte har tagits upp på FZ ännu går det även bra att tipsa redaktionen.

http://www.fz.se/kontakt/


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

"samtidigt som han betonar att han sett väldigt mycket de senaste 57 åren."
Hur gammal är han egentligen?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

"samtidigt som han betonar att han sett väldigt mycket de senaste 57 åren."
Hur gammal är han egentligen?

Förmodligen 57...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Thane:

Kan det vara så att Valve inte hjälper OR längre och eftersom de inte vill göra en egen satsning så går "VR-Folket" inom Valve till OR?

Jag tror nog mer att hans position hos Valve hindrade honom att fokusera på en viss teknologi (VR) och att han såg en möjlighet att pyssla med sitt intresse på heltid hos OR.

Som med Carmack och iD då kanske... möjligen svårt att kombinera.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Abrash är ett tuuuungt namn att få med. Det den mannen har i sitt CV är inte att leka med, och tillsammans med Carmack... Ojojoj


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Stilfullast:

Det är jätteroligt att FZ har börjat följa VR lite mer nu, men en 2 dagar gammal nyhet kan ju alltid förbättras lite. Ni behöver väl inte sitta som hökar på Oculus.com men ha den gärna uppe och ha en automatisk F5-tryckare.

Du kanske borde starta en spelsajt eftersom du är så duktig.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Stilfullast:

Det är jätteroligt att FZ har börjat följa VR lite mer nu, men en 2 dagar gammal nyhet kan ju alltid förbättras lite. Ni behöver väl inte sitta som hökar på Oculus.com men ha den gärna uppe och ha en automatisk F5-tryckare.

Om FZ-folket ser en nyhet som inte har tagits upp på FZ ännu går det även bra att tipsa redaktionen.

http://www.fz.se/kontakt/

Funkar ju aldrig, eller ja..
Kanske är jag som tipsar om nyheter med för lite "klickvärde"?
T.ex bloggen där de ska gräva upp "Ataris Area 51".. vilket borde vara kul läsning för alla här i min värld?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av autograph:

"samtidigt som han betonar att han sett väldigt mycket de senaste 57 åren."
Hur gammal är han egentligen?

Förmodligen 57...

- Aha, ok. Han är då alltså född 1957?
Jag visste inte att han började jobba med datorer från det han var ett år.
Gissade först på att det skulle stå "att han sett väldigt mycket de senaste 5-7 åren".


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av autograph:

"samtidigt som han betonar att han sett väldigt mycket de senaste 57 åren."
Hur gammal är han egentligen?

Förmodligen 57...

- Aha, ok. Han är då alltså född 1957?
Jag visste inte att han började jobba med datorer från det han var ett år.
Gissade först på att det skulle stå "att han sett väldigt mycket de senaste 5-7 åren".

? Han säger ju att han sett mycket de senaste 57 åren. De behöver väl knappast betyda att det handlar om just datorer.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av autograph:
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av autograph:

"samtidigt som han betonar att han sett väldigt mycket de senaste 57 åren."
Hur gammal är han egentligen?

Förmodligen 57...

- Aha, ok. Han är då alltså född 1957?
Jag visste inte att han började jobba med datorer från det han var ett år.
Gissade först på att det skulle stå "att han sett väldigt mycket de senaste 5-7 åren".

? Han säger ju att han sett mycket de senaste 57 åren. De behöver väl knappast betyda att det handlar om just datorer.

- Jo, men man brukar ju inte minnas sina första år. Jag minns tex inte mina tre första år som barn. Och i det här fallet så antog jag att det var datorrelaterat.
Det är ju också självklart att alla sett mycket under sitt liv. Ja, inte de som är blinda då.


signatur

autograph

1
Skriv svar