Rykte: Dragon Age: Inquisition har 40 olika slut

Medlem

Det är aldrig så bra som det låter så...nja


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Vala Mal Doran.

Medlem

Jag är helt oförstående till att man kan kritisera det här.
Hela grundtanken i ett rollspel är att spelet formas efter spelarens handlingar, då kan det omöjligt vara en nackdel att spelet tar mer hänsyn till spelarens olika val i slutet.

Medlem

Man låser upp avsluten med DLCs.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Jag är helt oförstående till att man kan kritisera det här.
Hela grundtanken i ett rollspel är att spelet formas efter spelarens handlingar, då kan det omöjligt vara en nackdel att spelet tar mer hänsyn till spelarens olika val i slutet.

Kritiken kommer från att dom gav "exakt samma typ av löften" gällande Mass Effect 3, vilket istället blev inget mer än tryck på röd, grön eller blå knapp där inget av spelarens tidigare handlingar spelade någon roll.

Fool me once, Shame on you, Fool me twice, Shame on me.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Jag är helt oförstående till att man kan kritisera det här.
Hela grundtanken i ett rollspel är att spelet formas efter spelarens handlingar, då kan det omöjligt vara en nackdel att spelet tar mer hänsyn till spelarens olika val i slutet.

Antar att du inte spelade Mass Effect 3 och läste alla löften kring slutet i sista delen av serien? Innan the extended ending patchen kom, så var det en katastrof.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Ahris:

Jag är helt oförstående till att man kan kritisera det här.
Hela grundtanken i ett rollspel är att spelet formas efter spelarens handlingar, då kan det omöjligt vara en nackdel att spelet tar mer hänsyn till spelarens olika val i slutet.

Antar att du inte spelade Mass Effect 3 och läste alla löften kring slutet i sista delen av serien? Innan the extended ending patchen kom, så var det en katastrof.

Jag tyckte att debatten om slutet i ME3 var kraftigt överdriven, särskilt som spelet var väldigt bra i övrigt och i mängderna av kvalitetsprodukter som Bioware har producerat var det ett helt försumbart misstag.

Slutet var dåligt men det var faktiskt inte värre än lite piss i havet. Min respekt för EA och Bioware rök först när de besvarade kritiken med att göra om slutet, hade de själva haft någon tro på sin produkt hade de aldrig gjort det.

Personligen tror jag att EA körde över Bioware och fuckade upp slutet för att kunna bygga på med fler uppföljare, vilket resulterade i att Biowares grundare sade upp sig.
Oavsett så är det helt sjukt hur man ger sig på dem för att de levererade ett fantastiskt spel där några minuter sög.

Det här handlar dock om Dragon Age, inte Mass Effect, det är inte samma team som jobbar på de två och EA vill nog inte riskera att mixtra med Biowares rykte mer.
Även om deras spel inte alltid har varit bäst i genren så har Bioware alltid varit ganska ensamma om att på allvar driva genren framåt och jag är övertygad om att DA3 inte kommer att vara något undantag.

Medlem

Inte alls så förtroendeingivande, när man såg framsidan på senaste PC Gamer: The Witcher 3, storspelet med 36 olika slut...

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Bennii:

Med tanke på hur värdelöst dåligt slutet var i Mass Effect 3, av flera anledningar, så föredrar jag två eller tre bra slut. Men förhoppningsvis har Bioware lärt sig av misstaget.

Alltså, ME3 är i princip det enda spelet jag kommer på (förrutom KOTOR) som har haft dåliga slut. Och ärligt talat kan jag inte ens tänka mig hur man skulle kunna skriva ett bra och värdigt avslut på Mass Effect trilogin. Jag har inte ens en susning om det, inte hur det skulle utföras i praktiken. Sen samtidigt som jag förstår viss skepsis så börjar det bli rätt löjligt att misstro BioWares kapacitet som spelutvecklare baserat på ett mediokert spel och ett dåligt slut. Allting som var fel på Dragon Age 2 har de redan fixat dessutom såatteh...

Jag ifrågasätter inte Biowares kapacitet som spelutvecklare. Flera av mina favoritspel har Biowares namn på omslaget. Men slutet i ME3 är en stor svart fläck på deras CV och var ett enormt antiklimax i en trilogi som fram till dess varit trollbindande. Därav min kommentar - hellre två eller tre bra slut än 40 dåliga.

Medlem

1 eller 40 skiter jag i. Allt jag vill ha är bra slut.

Medlem

40 olika slut..men vad de glömt att nämna är att man inte kan starta spelet


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

40 olika slut..men vad de glömt att nämna är att man inte kan starta spelet

Va?

Medlem
Skrivet av Ahris:

Oavsett så är det helt sjukt hur man ger sig på dem för att de levererade ett fantastiskt spel där några minuter sög.

Det här handlar dock om Dragon Age, inte Mass Effect, det är inte samma team som jobbar på de två och EA vill nog inte riskera att mixtra med Biowares rykte.

Håller inte med om ME3, spelade igenom tvåan minst 5 gånger och ME3 kom jag ens knappt igenom en gång. Nästan så jag stängde av när de helt plötsligt slängde in en robot ninja som råkar haft lite utrymme i någon av böckerna.

Dice och BF4 visar på att EA inte har någon som helst respekt för sina företag eller sina fans. Uppenbart att EA inte bryr sig om biowares rykte.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Ankh:

40 olika slut..men vad de glömt att nämna är att man inte kan starta spelet

Va?

Jag skojar ju!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hur kan ingen ha reagerat på att jag skrev Vala Mal Doran? HON ÄGER JU!

Claudia Black.

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Hur kan ingen ha reagerat på att jag skrev Vala Mal Doran? HON ÄGER JU!

Claudia Black.

Borde jag vet vem det är?

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Sanazin:

Hur kan ingen ha reagerat på att jag skrev Vala Mal Doran? HON ÄGER JU!

Claudia Black.

Borde jag vet vem det är?

http://dragonage.wikia.com/wiki/Morrigan

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Sanazin:

Hur kan ingen ha reagerat på att jag skrev Vala Mal Doran? HON ÄGER JU!

Claudia Black.

Borde jag vet vem det är?

http://dragonage.wikia.com/wiki/Morrigan

Nu tänkte jag iofs på Vala Mal Doran, som uppenbarligen äger. Jag har ingen aning om vem det är.

Skrivet av Salami:

40 olika slut, 40 olika färger på ens mantel.

hahah du stal min tanke där..dear mass effect


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Sanazin:

Hur kan ingen ha reagerat på att jag skrev Vala Mal Doran? HON ÄGER JU!

Claudia Black.

Borde jag vet vem det är?

http://dragonage.wikia.com/wiki/Morrigan

Nu tänkte jag iofs på Vala Mal Doran, som uppenbarligen äger. Jag har ingen aning om vem det är.

http://stargate.wikia.com/wiki/Vala_Mal_Doran

Medlem

Antal slut känns alltid som en jävligt luddig hype-siffra. Ju fler dom är ju mer generiskt och ointressant blir oftast slutet. Eller så är det 1 slut fast med en liten random-genererad slutfilm typ.


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar