SVT-reporter om dödsmisshandeln: "Inspirerade av tv-spel"

Robot
SVT-reporter om dödsmisshandeln: "Inspirerade av tv-spel"

Ken Olofsson menar att de som ligger bakom fotbollsvåldet inspireras av spel.


Medlem
SVT-reporter om dödsmisshandeln: "Inspirerade av tv-spel"

Idiot.

Medlem
Skrivet av DredZor:

Idiot.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jävla kioskmongo. Killen är dum som en spån.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Denna ljuvliga diskussion!

Medlem
Skrivet av DredZor:

Idiot.

Och där är allt som behöver sägas i den här frågan sagt. Vidare diskussion är onödig!

Det kan ju inte vara våldet som har funnits på läktarna längre tid än vad "datorspelen" har existerat ... (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Suck...
Varför ens förvånas över att en gammal vit man passar på att föreslå ett ansvaret hos det där nya som han inte känner till. Hade detta hänt på 80talet så skulle väll vidiovåldet vara ansvarigt hade det varit på 50 talet troligtvis rockenrollen.

En tragisk händelse som i behöver populistiska åsikter.
Men jag slutar väll aldrig att bli upprörd.

Medlem

Detta kommer bli en fantastisk tråd att läsa senare idag!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Meh. En oerhört klarsynt analys av det fruktandsvärda tvspelsvåldet ifrån en person som är intellektuellt överstimulerad (eller trångsynt).

Medlem
Medlem

Helt rätt har gubben.. för något våld fanns ju inte innan tvspel fanns.

Eller hur var det nu? Var det månne våldsammare förr i tiden?

Det har väl för f*n att göra med uppväxt, moral och etik att göra.
De saknar empati för att förstå hur det vore att vara i den andras sits vid misshandel.

Sluta skylla på spelen tack.... (kanske vore det mycket mer våld runtom ifall inte en del galningar fick den stimulansen som dom trots allt får från spelen?)

Medlem

Fotbollen har ju problem med huliganism och våld. De är med andra ord angelägna att kunna omdirigera uppmärksamheten till en annan populär syndabock: datorspelen.

Ledsen gubben lilla, men det där vara ganska genomskinligt.

Medlem

Man kan ju inte kommentera händelsen - när man inte ens vilka som gjorde dådet (från det jag har läst och sett sen händelsen igår). Sedan helt från luften att kalla mördarna som förstör svensk fotboll, att dem är inspirerade av TV-spel.
- Kriminalitet och våld har svärtat ner supporterkulturen. De supportrar som innehåller familjer och vänner som vill se sitt lag spela och ha kul, hamnar i skymundan över vad som sker utanför och innanför de svenska arenorna.

- Jag menar från hela min själ och kärlek till fotbollen samt kärleken till spel, att igår var en mörk dag för svensk fotboll, men alla tankar går framförallt till mannens nära & kära.
- Ville bara få skriva av det hur man känner sig idag, dagen efter något som skulle vara en underbar fotbollsdag, med både engelsk och svensk fotboll.

Medlem

Är det redan 1:a april?

Medlem

...Sätt inte oss gamers i samma grupp som dom där jävla mongolojderna som enbart går på fotboll för att slåss...sicket jävla riksmongo

apw
Medlem

Ja så måste det vara.

Eller kanske de är fostrade inom en verksamhet som lär dem att göra ALLT för den egna gruppen. Förakta och ´kriga´ner dem på plan, att svaga individer inte får vara med och därmed kan föraktas. Som en vanligt svenska elitsatsande fotbollsförening.

Eller så är det Jazzens fel.

Medlem

Självklart är det spelens fel. De ligger bakom allt ont här i världen. Förbjud genast!

Medlem

Den äldre generation skyller alltid på den yngre generationens underhållning som roten för allt våld

Medlem

Det klart att den gubben tror det, men det säger mer om honom än de som spelar TV-spel tror jag

Redaktör
Ponny

Nej, det är inte spelvåldets fel. Det är ju bögarnas fel.

Skämt åsido, det här börjar bli tröttsamt, Kan det inte snart komma något nytt som (många!) gubbar kan skylla på?


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

Huliganvåld som är en så ny företeelse...

Medlem

gamlingar ska inte ha rösträtt


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Om han kan något om fotboll så vet han att fotbollshuliganer har funnits nästan lika länge som sporten. Alla huliganer som härjade i England under 50-80-talet kan inte ha blivit triggade av GTA, eller Motorsågsmassakern. Men vänta, just det, det var ju rockmusikens fel. Jag glömde rockmusiken.

Medlem

RIP Djurgårdsbroder. Hoppas innerligt att de tar fast dem fega männen som gjorde detta mot dig så att du får vila i frid.

Medlem

alltså fan vad less man blir på äldre folk som alltid ska dra tv-spel, datorspel och rollspel över en kam då ett par få idioter som aldrig kanske fått veta vad som är rätt och fel hemifrån och istället går ut och dödar en supporter för ett annat lag inom samma jäkla idrott, ska ta och skyla på stickjuntor, kafferep och PRO mötten jag också när gammla kör ihjäl yngre i trafiken.

Medlem

Jag tror att det är den äldre generationens fel. De har med sitt flum på 60talet förstört vår gen.

Medlem

Pinsamt uttalande, att skylla ifrån sig är nog bland det fulaste man kan göra. Både respektlöst och dumt att skicka problemet vidare istället för att faktiskt vilja åtgärda problemet i fråga.

Om vi i idag skulle stänga av allt som innebär spel skulle detta lösa problemet på något sett?
Svaret är: Nej!

Detta är personer som letar efter problem och trubbel, de har hamnat på fel sida av samhället.
Det är inte på något sätt en vanlig person som började spela tv-spel och sedan insåg att detta kan man införa i det verkliga livet.

Vi letar alltid efter något att skylla problemen på, jag undrar vad våran generations motsvarighet kommer att vara. Det återstår bara att se för det kommer alltid finnas något som vi skickar problemen vidare till, i dagsläget är spelkulturen en slagpåse.

Medlem

Det är väll ändå ett ansvar en förälder har i sin uppfostran att lära barn skillnaden mellan rätt och fel oavsett vilken påverkan de får från omgivningen.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Here we go again.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Skriv svar