Watch Dogs-filmen visade Playstation 4-kraft

Robot
Watch Dogs-filmen visade Playstation 4-kraft

Förra veckan visade Ubisoft upp Chicago i all sin prakt. Filmen var från PS4-versionen, visar det sig.

#ubisoft, #watch-dogs


Medlem
Watch Dogs-filmen visade Playstation 4-kraft

Den trailern såg väl helt ok ut för att vara på PS4. Börjar faktiskt bli lite "återtaggad" Ingen förhandsbokning utan väntar nog in lite recensioner först.

Medlem

"Ja, de utannonserade det för tidigt"

Låter som en bortförklaring en 8åring skulle kunna säga.

Dom hade lika gärna kunnat annonsera spelet när dom satt med papper och penna och brainstormade.

Meh, skillnaden på de visade upp på E3 och det här är milsvid...

Hoppas PC versionen har mer att komma med.

Medlem

Många som endast bryr sig om utseendet tydligen.

Gen
Medlem
Skrivet av Spectral:

Många som endast bryr sig om utseendet tydligen.

Japp, grafik är allt <3

Medlem

infamous second son har satt ribban högt.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Spectral:

Många som endast bryr sig om utseendet tydligen.

Absolut inte, men det är en stor del av upplevelsen. Det är som film, handlingen är 50% men sedan är det många fler faktorer som faktiskt påverkar.
Men grafiken kan vara hur bra som helst om gameplay och story inte klickar så hjälper inte grafiken.

Hade de utannonserat Watch Dogs med denna grafik så hade jag inte klagat men det är dåligt är att man utövar falsk marknadsföring.
Man bygger upp förväntningar genom att visa något som ser ut som next-gen, men släpper ett spel som absolut inte borde klassas som next-gen.(Enligt min åsikt, dock vet vi inte hur PC-versionen ser ut ännu)

Redaktör
Ponny
Skrivet av WarpGuN:

infamous second son har satt ribban högt.

Tyst med dig! Jag har inte råd att köpa fler spel nu...


signatur

En Bamseponny av folket

SoL
Medlem

Jag undrar hur phantom pain o the division kommer bli.. Ground zero ser ju jävligt bra ut

Testpilot

Nu väntar vi bara på en trailer från 2014 med PC och allt grafikgodis påslaget .
Men det lär vi aldrig få se för då skulle de sabba sin försäljning till konsolerna eftersom alla sitter o grafikspanar redan nu o skriker sig hesa. *suck*

Medlem

Är det bara bra spel känsla så får det vara 8a bitars grafik om så vill. Lirar på PC, men grafik är inget måste för min del.

Medlem

Jag mistänker att Ubisoft sysslar med trailer manipulation i hög grad.
Jag bara väntar på att the division och det nya assassins creed bekräftar detta.
Båda har trailers som ser ut att vara för bra för att vara sant, precis som watchdogs E3 trailer, där allt var jätteglansigt och atmosfären var påtaglig.
De gameplay filmerna som kommit sedan dess visar att detta var mer eller mindre helt fejk. I trailern betedde sig NPC'erna näst intill mänskligt hur de förde sig. I själva verket ser det ut som en medioker gta-klon. Allt det glansiga är borta, tråkiga pastelfärger, npc som rör sig stelt...

Nu är det upp till the division och assassins creed unity att motbevisa detta eller falla i samma mönster.
Vad tror ni?

Medlem

Att Ubisoft skjöt upp spelet för finputsning har gjort att jag respekterar dem oerhört mkt mer än innan. EA?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

infamous second son har satt ribban högt.

Håller med om att inFamous är riktigt snyggt, har det själv och det visuella imponerade på mig.

Men, utvecklarna hade nog fått tumma på grafiken om inFamous innehållit dag/natt-cykel, dynamiskt väder, mer avancerade och varierande invånare, fler varianter och körbara fordon o.s.v

Känns som open-world-spel, som Watch Dogs och GTA, spelar i en annan liga och är mer resurskrävande än inFamous. Händer mer under "huven" så att säga.

Medlem

"Ja, de utannonserade det för tidigt".

Spelet annonserades för dryga två år sedan. Har vi blivit såpass otåliga att vi tappar intresset så fort? Är nästan så att vi förtjänar att få dessa årliga releaser av nygammalt tjafs

Medlem

Brukar inte ett devkit just vara en PC

Medlem

Känns som grafiken har blivit sämre om man jämför med de gamla videorna


signatur

Gradixio!

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Att Ubisoft skjöt upp spelet för finputsning har gjort att jag respekterar dem oerhört mkt mer än innan. EA?

Jag håller med dig. Tror inte att dom någonsin sköt upp något av Assassins Creed spelen. Så var dom ju inte särskilt finputsade heller.
Hur som helst hoppas jag verkligen att det blir iallafall nästan lika bra som jag vill att det ska bli.

Medlem

Ser ut som Second Son grafikmässigt. Om inte sämre
Bilfysiken ser också väldigt tråkig ut, vill ha verklig destruktion!

1
Skriv svar