Battlefield 4: Naval Strike är nu tillgängligt till PC

Robot
Medlem
Battlefield 4: Naval Strike är nu tillgängligt till PC

Rätt gött dlc faktiskt - 2-3 av mapsen funkar bra för infanteri om man inte är så taggad på att skeppa loss.
Riktigt nöjd än så länge!
klappa Dice-kissen, mjau

Medlem

Får se hur mycket de har lyckats sabba med denna patchen.

Enligt folk som spelar PS4 och Xbone har de problem med rubberbanding på NS-kartorna.

Medlem
Medlem

Får väl testa BF4 igen då, inte spelat sen Januari

Medlem
Skrivet av GnutAh:

Får se hur mycket de har lyckats sabba med denna patchen.

Enligt folk som spelar PS4 och Xbone har de problem med rubberbanding på NS-kartorna.

Det är ofrånkomligt när spelet har 10 i tickrate.

Medlem

Hur är spelet på PC just nu? Har inte spelat ordentligt sedan i Januari.

Skribent
Skrivet av Arizato:

Hur är spelet på PC just nu? Har inte spelat ordentligt sedan i Januari.

Vill också veta. Alldeles för jobbigt att installera om det


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av GnutAh:

Får se hur mycket de har lyckats sabba med denna patchen.

Enligt folk som spelar PS4 och Xbone har de problem med rubberbanding på NS-kartorna.

Det är ofrånkomligt när spelet har 10 i tickrate.

Utveckla gärna varför. Det låter mest som om du har lärt dig ett nytt ord.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Arizato:

Hur är spelet på PC just nu? Har inte spelat ordentligt sedan i Januari.

Vill också veta. Alldeles för jobbigt att installera om det

Jag tycker det fungerar riktigt bra nu, vilket det inte gjorde tidigare för mig med krascher/looping sound mm. Och Mantle börjar för övrigt att flyta på fint för dom som har AMD kort. Det är bara att installera å lira på!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Arizato:

Hur är spelet på PC just nu? Har inte spelat ordentligt sedan i Januari.

Spelet flyter mycket sämre än innan. Kunde köra på ultra / high med mitt Gtx680 utan att det var dålig bilduppdatering. Nu måste jag köra på low för att få samma flyt. Skulle inte förvåna mig om det har med mantle lanseringen att göra

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av GnutAh:

Får se hur mycket de har lyckats sabba med denna patchen.

Enligt folk som spelar PS4 och Xbone har de problem med rubberbanding på NS-kartorna.

Det är ofrånkomligt när spelet har 10 i tickrate.

Utveckla gärna varför. Det låter mest som om du har lärt dig ett nytt ord.

För att 10 tickrate innebär en server uppdatering på 1 gång varje 0.1 sekund, vilket är på tok för lite för en online pangare och resulterar i rubberbanding, desync, folk som man skjuter men inget händer.

Bf3 har 30 tickrate, cs har 60, i klanmatcher 128, för att det ska finnas precision i vad som händer på slagfältet.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av GnutAh:

Får se hur mycket de har lyckats sabba med denna patchen.

Enligt folk som spelar PS4 och Xbone har de problem med rubberbanding på NS-kartorna.

Det är ofrånkomligt när spelet har 10 i tickrate.

Utveckla gärna varför. Det låter mest som om du har lärt dig ett nytt ord.

Det har han också, 10 tickrate har inget med just "rubberbanding" att göra.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

- Jo tack, jag har Premium, och håller på att ladda expansionen nu. Men det är inget jag känner mig stolt över...
Som jag skrivit tidigare så den enda skillnaden jag sett i BF4 hittills de senaste veckorna är att jag tycker att alla kartor blivit mindre än från början när BF4 släpptes. Och grafiken sedan länge blivit enklare, eller fulare. Eller inbillar jag mig? Det kraschar inte så ofta som i början! Det är väl det enda jag märkt.
Ska spela "Naval Strike" senare i kväll. Det jag sett och läst om det låter inget kul. Men jag har alltså inte spelat det förra gången i BF heller.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av adde111:

Får väl testa BF4 igen då, inte spelat sen Januari

Oj oj oj! Det är såååå bra! Njut!

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Arizato:

Hur är spelet på PC just nu? Har inte spelat ordentligt sedan i Januari.

Vill också veta. Alldeles för jobbigt att installera om det

Otroligt mycket bättre.
Krashar aldrig, flyter på bättre än någonsin!
Laddar snabbare än någonsin! Otroligt kul spel!

Har AMD Radeon R9 270 Grafikkort.

Medlem

signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Arizato:

Hur är spelet på PC just nu? Har inte spelat ordentligt sedan i Januari.

De flesta problemen som fanns innan är borta, spelet crashar inte, och flyter på bra. Den skiten att alla skotten från en fiende landar på samma gång så man inte hinner reagera / blir dödad bakom skydd är kvar.

Tror de fixade killcam-buggen nu i denna patchen med, som infördes i förra.

Balanseringen börjar bli ok, liten väg kvar bara.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av GnutAh:

Får se hur mycket de har lyckats sabba med denna patchen.

Enligt folk som spelar PS4 och Xbone har de problem med rubberbanding på NS-kartorna.

Det är ofrånkomligt när spelet har 10 i tickrate.

Utveckla gärna varför. Det låter mest som om du har lärt dig ett nytt ord.

Det har han också, 10 tickrate har inget med just "rubberbanding" att göra.

Rubberbanding kan vara en direkt följd av låg "tickrate" och "packetloss", och bf4 har båda delarna.
Du vet den lilla rutan med tre fyrkanter som dyker upp hela tiden, signalerar "packetloss"
Och ifall spelet skickar få paket fram och tillbaka så är det klart att det påverkas betydligt mycket mer om "paket" går förlorade.

Motbevisa gärna tesen!

Medlem

Carrier Assault är ett hån mot 2142's Titan mode...

Medlem

Lirat 12 rundor med Carrier Assault nu. Jag hatar inte det.. men jag gillar inte det.

Medlem

- Trist, men de här senaste årens "moderna" krigsspel börjar kännas gamla innan de släppts.
Det känns inte nytt eller kul längre. Same same.
Nu skulle det kännas kul och vågat med lite nya grepp och tänk.
- "Titanfall" kändes som ett tappert försök till nytänk, men blev nog tyvärr ändå för mycket av olika gamla spel i ett och samma spel, men med tjusig grafik och högt tempo. Fast jag gillar det!


signatur

autograph

Medlem

- Någon som skulle köpa en "early access" till BF5, om det skulle komma?


signatur

autograph

Medlem

Ändå lite besviken på att det inte finns jättebåtar att köra. De som lirat BF1942 vet att stora båtslag på till exempel Midway kunde vara riktigt kul som alternativ till det andra köttandet.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av GnutAh:

Får se hur mycket de har lyckats sabba med denna patchen.

Enligt folk som spelar PS4 och Xbone har de problem med rubberbanding på NS-kartorna.

Det är ofrånkomligt när spelet har 10 i tickrate.

Utveckla gärna varför. Det låter mest som om du har lärt dig ett nytt ord.

För att 10 tickrate innebär en server uppdatering på 1 gång varje 0.1 sekund, vilket är på tok för lite för en online pangare och resulterar i rubberbanding, desync, folk som man skjuter men inget händer.

Bf3 har 30 tickrate, cs har 60, i klanmatcher 128, för att det ska finnas precision i vad som händer på slagfältet.

Tveksamt att rubberbandandet har med det att göra tycker jag. Så långt hinner man inte röra sig på 0.1s (speciellt inte om man ska drastiskt byta riktning) så att det blir märkbart efter lagcompensation.

Om rubberbandandet orsakas av lågt uppdateringsintervall på servern skulle det vara ständigt rubberbanding. Det är det inte. Tror snarare detta är gammal hederlig serverlag bara.

Dessutom, det är orättvist att jämnföra med cs. Det är inte svårt att anta att mängden data för att beskriva worldstaten är många gånger mer i BF4 än i CS.

EDIT: Att bli skjuten runt hörnor är en annan femma. Det kan jag tänka mig beror på låg tickrate. Men det är ju ett medvetet designval för att minska overhead och på så sätt hitta en medelväg för de som har bra uppkoppling och de som har dålig.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av dotque:
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av GnutAh:

Får se hur mycket de har lyckats sabba med denna patchen.

Enligt folk som spelar PS4 och Xbone har de problem med rubberbanding på NS-kartorna.

Det är ofrånkomligt när spelet har 10 i tickrate.

Utveckla gärna varför. Det låter mest som om du har lärt dig ett nytt ord.

Det har han också, 10 tickrate har inget med just "rubberbanding" att göra.

Rubberbanding kan vara en direkt följd av låg "tickrate" och "packetloss", och bf4 har båda delarna.
Du vet den lilla rutan med tre fyrkanter som dyker upp hela tiden, signalerar "packetloss"
Och ifall spelet skickar få paket fram och tillbaka så är det klart att det påverkas betydligt mycket mer om "paket" går förlorade.

Motbevisa gärna tesen!

Om inte informationen från klienten kommer fram överhuvudtaget (packetloss) spelar det knappast någon roll hur ofta server beräknar staten, eller hur?

Medlem

Kartorna är riktig roligt att spela men carrier assault är helt värdelöst :/ Fattar inte hur dom kunde misslyckas med det :S

Medlem

Känns som carrier assault kräver 64 players för att funka riktigt...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Känns som carrier assault kräver 64 players för att funka riktigt...

- Aha, men med så många känns det alltid bara som kaos!
Föredrar när det är högst runt 24. Alltid.


signatur

autograph

12
Skriv svar