Vad heter spelet?

Medlem
Vad heter spelet?

Asså jag har tänkt på det här spelet jätte länge och kommer inte på vad det heter. Min då varande låsas farsa visade mig det här spelet och jag spelade det ett tag men sen vart det inget mer med det. Men i alla fall man är (vad jag minns) en tjej som jag tror har minnes förlust (inte helt säker) och man springer typ runt i en stad i framtiden och det är väldigt bra grafik om jag mins rätt. Tror också att man var i typ någon sorts asiatisk stad eller nåt. sorry för den dåliga beskrivningen men har inte så mycket minne av spelet. Vill bara veta vad det heter så jag kan släppa tankarna någon gång.

Hoppas någon vet vilket spel jag pratar om.

Medlem

Lite mer info skulle nog hjälpa en del

Ungefär hur gammalt är spelet?

Typ av spel? Tredjeperson, förstaperson, action, rollspel?

Medlem
Medlem

Det är inte mirrors edge. Spelet vet jag inte hur gammalt det är men tror jag spelade det för ca 5-8 år sen. Det är första person och om jag kommer ihåg rätt så av det lilla jag spelade så sprang man och pratade med folk.

Medlem

kanske var det lite pussel aktigt av något slag

Medlem

No one lives forever?

Medlem

nej det inte rätt. spelet kanske också var något utav ett interaktivt drama spel. Har så svagt minne av spelet. Dessutom var jag ganska ung också så förstod inte så mycket engelska så jag visste inte riktigt vad spelet handlade om.

Medlem

spelet kanske också hör till adventure genern också.

Medlem

Jag tror jag hittat spelet. Dreamfall.

Medlem
Skrivet av warmerspy:

Asså jag har tänkt på det här spelet jätte länge och kommer inte på vad det heter. Min då varande låsas farsa visade mig det här spelet och jag spelade det ett tag men sen vart det inget mer med det. Men i alla fall man är (vad jag minns) en tjej som jag tror har minnes förlust (inte helt säker) och man springer typ runt i en stad i framtiden och det är väldigt bra grafik om jag mins rätt. Tror också att man var i typ någon sorts asiatisk stad eller nåt. sorry för den dåliga beskrivningen men har inte så mycket minne av spelet. Vill bara veta vad det heter så jag kan släppa tankarna någon gång.

Hoppas någon vet vilket spel jag pratar om.

Kan tänka mig att det är Remember me. Där har hon minnes förlust och det är väldigt fin grafik

Medlem
Skrivet av warmerspy:

Jag tror jag hittat spelet. Dreamfall.

Shit, varför tänkte inte jag på det. Jo det åter som att det kan vara Dreamfall.
Rekommenderar start att du spelar igenom det och sin föregångare. The longest journey.Speciellt nu när de äntligen arbeter på en uppföljare.

Helt underbar atmosfär, karaktärer och story i de spelen.

Medlem

ska köpa det på steam direkt

1
Skriv svar