"Månadsavgiften var ett ömsesidigt beslut"

Robot
"Månadsavgiften var ett ömsesidigt beslut"

Bethesda och Zenimax Online var överens om betalningsmodellen. Men de förstår att den inte är för alla.

#the-elder-scrolls-online, #bethesda, #zenimax-online-studios


Medlem
"Månadsavgiften var ett ömsesidigt beslut"

Skit spel gjort av giriga människor. F2P om 2 månader


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Hade spelet hållit en *mycket* bättre kvalitet hade en månadsbetalning, i mina ögon, varit helt okej. Med den kvaliteten de visat upp förtjänar de absolut inte de pengarna.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Kleptoman:

Skit spel gjort av giriga människor. F2P om 2 månader

wow. Vilken konstruktiv kritik.

OT: Själv så tycker jag om TESO så långt. Inte för jag tycker questen är de roligaste syn nog. Men om man har spelat Elders Scrolls tidigare så är det så mycket man känner igen sig i och jag älskar miljön.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Månadsavgiften måste försvinna om de ens ska ha en liten chans att överleva.

Medlem

Jag har varit intresserad av Elder Scrolls sedan jag läste om Dagerfall men jag tvivlar på att många är beredda att lägga pengar på ännu ett spel som kostar pengar per månad. WoW är nog det enda spelet som lyckas och det tack vare att folk redan har lagt ner mycket tid och pengar på det. Tror det här kommr bli F2P inom ett år.

Medlem

Jag betalar gärna gärna månadsavgift för bra spel, om så mycket som 500 kr i månaden för något riktigt bra.

Men inte för den här mediokra skuggan av Elder Scrolls...

Medlem

När utvecklare gör F2P-spel gnäller folk om pay to win.

När utvecklare gör spel med månadskostnad gnäller folk för att det inte är F2P.

Hur det än blir så är det ganska uppenbart att utvecklare inte får tillräckligt betalt för att ha att göra med världens gnälligaste målgrupp.

Medlem

Folk gnäller om månadsavgiften hit & dit, Spelat både WOT & WOW & kan säga att mycket lättare att slänga pengar på ett Free to play än ett med månadsavgift.
E för en månadsavgift istället för att "köpa fördelar"

jämför med öl på krogen & speltid / månad så är det en rätt billig peng.
& för er som har morsan som betalar så fråga om ni skall gå & drälla på stan lika mycket eller bättre att ni sitter framför er dator så betalar hon nog gärna :D.

Medlem

köpte det och spelade. dynga. nej tack det borde vara gratis.
även om john cleese är med och gör röster i spelet.

Medlem

Tänk om jag vill köpa ett spel men kanske inte hårdnöta det i 4 veckor för att jag måste. Jag kanske vill spela lite då och då inte känna mig tvingad att spela för att:
1. Min "gratis" månad håller på ta slut
2. Jag betalar varje månad och måste spela för att jag får lite ångest av att betala för något jag inte använder så ofta.

De skulle gjort som Guildwars 2. PUNKT

Medlem

Om det är ett icke-MMORPG som kostar 450 kr som man spelar och sedan lägger på hyllan för att det inte är omspelbart så är det Ok.

Men om det är ett MMORPG som kostar 450 inkl 30 dagar som man kan spela ut och sedan lägga på hyllan så är det "OMG MÅNADSKOSTNAD SKIT SPEL NEJ TACK GIRIGA SATAR!!!11oneone".

Huh?

Skrivet av Zero303:

köpte det och spelade. dynga. nej tack det borde vara gratis.
även om john cleese är med och gör röster i spelet.

Skrivet av Kleptoman:

Skit spel gjort av giriga människor. F2P om 2 månader

Om spelet nu är skit, varför ens spela det? Eller spelar ni det trots att det är skit bara om det är gratis? Eller hur tänker ni?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Hej jag tycker att det borde finnas fler betalnings modeller.
Kan bara gå till mig själv men finns säkert flera som tycker lika.

Inför fler betalnings modeller tex: Köpa Playtime, varför?.
Jo för jag är 33år och har hus,barn,jobb att sköta före spelandet
och den tiden som återstår kvar de dagar jag kan spela är någongång på helgen.. att betala per månad när man kanske får spela max 10-15t tim så tycker jag inte spelet är värt det.

istället så kanske man kan få fler val att göra hur man kan betala. Playtime är iaf medräknat när man är online "sen får man skylla sig själv om man sitter AFK i spelet"

//Tommy

Medlem

Körde betan, ingen Oblivion eller Skyrim känsla, inget för mig.

Medlem

Om detta spelet blir framgångsrikt kommer det nog klassas som ett mirakel

Medlem

Utifrån deras resonemang så tycker jag de gjort rätt beslut, dock om det lönar sig handlar nog mer om produkten har en standard som motiverar beslutet att ha månadskostnad.

För såklart vill folk ha vad de erbjuder så kommer folk betala för att få det. Dock är jag personligen av tycket att ESO inte är den produkten.

Det är oavsett skönt att de tar ett beslut utefter deras förutsättningar med deras produkt istället för att titta på alla andra och bara falla in i ledet.

Medlem

Ni får säga vad ni vill, men jag har riktigt roligt

(och yes, jag har spelat en del andra mmo. Everquest/Ultima Online/Daoc/WAR/WoW etc etc...)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ingen kommer betala pengar varje månad för ingenting. Det gäller att utvecklaren skapar nytt innehåll som motiverar kostnaden. Det låter ju också som deras plan att göra det.

Medlem

Efter att ha kört ESO betan x 2 så kommer jag nog inte att köpa när det har månadsavgift. Utan detta hade jag sannolikt gjort köpt. Ser hellre att spelutvecklarna släpper expansioner som de kan ta betalt för och man sedan får spela gratis när man äger dem. Då för de incitament till nytt content också. Att prenumerera med månadskostnad blir orimligt dyrt på sikt när även spelet kostar 400-700(!) kr

Annars kan man se på Guild Wars 2. Ett bra MMO som håller hög kvalite och hela tiden får nytt content utan extra kostnader när man köpt det en gång. För det mesta "pay to customize" och ej "pay to win" även om man så klart kan köpa guld och därmed bättre utrustning. Inget som det tjatas om dock. Visserligen en del serverlag, men inte så att det blir en deal breaker.

Medlem

Jag har inget emot månadskostnad, tvärtom så tycker jag att månadskostnad är bra men det var när dom började blanda in in-game store som jag blev förbannad. Dom får fan välja 1 betalnings modell och följa den istället för att välja alla.

Medlem

Finns flera spelare som blev "normala" max lvln 50 redan under dom första 24a timmarna.

Dagens MMO är så märkliga, handlar om levels och inte om bygga en värld med andra spelare som MMO byggdt på.

Medlem
Skrivet av tommy.lundgren.54:

Hej jag tycker att det borde finnas fler betalnings modeller.
Kan bara gå till mig själv men finns säkert flera som tycker lika.

Inför fler betalnings modeller tex: Köpa Playtime, varför?.
Jo för jag är 33år och har hus,barn,jobb att sköta före spelandet
och den tiden som återstår kvar de dagar jag kan spela är någongång på helgen.. att betala per månad när man kanske får spela max 10-15t tim så tycker jag inte spelet är värt det.

istället så kanske man kan få fler val att göra hur man kan betala. Playtime är iaf medräknat när man är online "sen får man skylla sig själv om man sitter AFK i spelet"

//Tommy

Mycket bra förslag, blir oxå stressad av att betala månadsavgift
så därför skyr jag sådana lösningar som pesten.

Medlem
Skrivet av Salami:

Finns flera spelare som blev "normala" max lvln 50 redan under dom första 24a timmarna.

Dagens MMO är så märkliga, handlar om levels och inte om bygga en värld med andra spelare som MMO byggdt på.

I know right. tacka vetja EvE online, där man får nya levels baserat på tid spelat.

Medlem

De sade samma sak om Old Republic, se vad som skedde med det. Ångrar bittert att jag betalade fullpris för en produkt som redan efter knappt några månader var värd ca 20 kr (för att förtydliga, jag hade lika gärna kunnat vänta och köpa spelet då).

Medlem
Skrivet av tommy.lundgren.54:

Hej jag tycker att det borde finnas fler betalnings modeller.
Kan bara gå till mig själv men finns säkert flera som tycker lika.

Inför fler betalnings modeller tex: Köpa Playtime, varför?.
Jo för jag är 33år och har hus,barn,jobb att sköta före spelandet
och den tiden som återstår kvar de dagar jag kan spela är någongång på helgen.. att betala per månad när man kanske får spela max 10-15t tim så tycker jag inte spelet är värt det.

istället så kanske man kan få fler val att göra hur man kan betala. Playtime är iaf medräknat när man är online "sen får man skylla sig själv om man sitter AFK i spelet"

//Tommy

Håller med om on-line tid, lite därför jag släppte EVE engång i tiden. Som familjemänniska hinner (och antagligen bör man) inte lägga den tiden och då känns det lite surt att betala för något man inte använder.

Sedan är det lite kul att kolla på pollen efter 225 röstande - nästan jämnt skägg mellan alla tre alternativ.

Medlem
Skrivet av Saxit:

När utvecklare gör F2P-spel gnäller folk om pay to win.

När utvecklare gör spel med månadskostnad gnäller folk för att det inte är F2P.

Hur det än blir så är det ganska uppenbart att utvecklare inte får tillräckligt betalt för att ha att göra med världens gnälligaste målgrupp.

När utvecklare gör F2P-spel som inte är pay to win så gnäller folk inte om pay to win.

Medlem
Skrivet av krythorian:

Jag har inget emot månadskostnad, tvärtom så tycker jag att månadskostnad är bra men det var när dom började blanda in in-game store som jag blev förbannad. Dom får fan välja 1 betalnings modell och följa den istället för att välja alla.

Kanske lite som Sony gör med Planetfall 2 - F2P finns men betalar du månadsavgiften får du godis och sedan kan du dessutom köpa grejor i en shop om du inte orka/vill jobba ihop dem i spelet. Inte direkt P2W utan P2'få-kul-grejor-fortare' men allt går att få om man ligger i som en iller i F2P också.....

Medlem
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av Kleptoman:

Skit spel gjort av giriga människor. F2P om 2 månader

wow. Vilken konstruktiv kritik.

OT: Själv så tycker jag om TESO så långt. Inte för jag tycker questen är de roligaste syn nog. Men om man har spelat Elders Scrolls tidigare så är det så mycket man känner igen sig i och jag älskar miljön.

Fast miljön räcker inte för att betala ett Skyrim i månaden... Hoppas verkligen att spelet lyckas, men tror att vi får se en Rift eller gw2 betalnings metod inom 1 år

Medlem

Förstår inte varför alla är så negativa till en månadsavgift. Om det inte har en månadsavgift kommer det att dyka upp mikrotransaktioner som gör att spelet blir långt mycket dyrare per månad för de som vill göra och ha allt.

Jag är glad att de kör på månadsavgift då jag vet vad jag får för mina pengar och slipper köpa exempelvis extra utrymme i inventoryn för X antal kronor.

Dessutom tycker jag att spelet är fantastiskt kul och värt varenda krona (spelat sedan Early Access i söndags och betan innan det). Men det är givetvis upp till var och en att tycka som de vill, gillar ni inte spelet så är jag bara glad om ni håller er borta från det.

Sen tycker jag att fler betalningsmodeller (t ex som Wildstar där speltid kan köpas med ingame-valuta) hade varit en fördel. Det systemet håller också goldfarmers borta till stor del.

Medlem
Skrivet av sarg:
Skrivet av Saxit:

När utvecklare gör F2P-spel gnäller folk om pay to win.

När utvecklare gör spel med månadskostnad gnäller folk för att det inte är F2P.

Hur det än blir så är det ganska uppenbart att utvecklare inte får tillräckligt betalt för att ha att göra med världens gnälligaste målgrupp.

När utvecklare gör F2P-spel som inte är pay to win så gnäller folk inte om pay to win.

Ja det också!

Det är lite som när en utvecklare gör en nyversion av ett spel. Hälften av spelarna gnäller för att de gör om nån feature och andra hälften gnäller för att de inte gör om tillräckligt mycket.

123
Skriv svar