Stick of... kränkningar?

Inaktiv
Stick of... kränkningar?

För det första, jag älskar South Park. För det andra, Stick of truth är underbart! Men jag begriper inte varför så många känner sig kränkta och tar illa vid av spelet. Har man sett serien innan så borde man ju veta vad man ger sig in på, serien har ju aldrig tagit avstånd från att skämta om något, någonsin. Vilket jag personligen tycker är underbart, för är det något jag har svårt för så är det censurer och politisk korrekthet i alla lägen.

Har under ganska många år nu undrat vad som hänt med människor, typ alla blir kränkta av allt och gråter ut i tidningar och sociala medier. Alla grupper i samhället har stereotyper som går att skoja om, jag till exempel hamnar troligtvis i "dum blondin"-facket. Man kan skämta om sånt, man kan skämta om kvinnor och män, man kan skämta om religion och man kan skämta om olika nationer. Har man svårt för den typen av humor, så låt då bli den istället för att förstöra för alla.

Ajja, behövde bara få ur mig det. Tycker människor borde sluta se sig själva som världens mittpunkt och ta åt sig av allt. Slappna av lite och se allt för vad det är, "gruppen" du tillhör har garanterat något som går att skämta om. Mer humor i världen!

#blogg


signatur

Take what you can, give nothing back! Yaarr!

Medlem
Stick of... kränkningar?

Jag tycker att South Park ska fortsätta göra som de gjort genom alla år. Skämta om allt ni känner för! Jag tar inte illa upp. Jag vet vilken samhällsgrupp jag tillhör och vilka stereotyper som passar in på mig.

Jag älskar Stick of Truth. Det var nästan allt som jag hoppades på. Gameplayet kan kännas lite småtråkigt och simpelt ibland men tar man med humorn i betyget så blir det riktigt bra. Gillar alla referenser som finns i spelet till olika avsnitt, till exempel att Tom Cruise fortfarande är i Stans garderob.

Skribent

Jag tycker inte så mycket kränkningar, men jag har svårt för kiss och bajs-humorn. Tycker den inte är rolig alls. Menar fisar som "Dragon shouts". Kändes ganska barnsligt på ett dåligt vis.

MEN annars så tycker jag att när humorn tar in samhällssatir och liknande, då är den oftast riktigt bra. Även alla referenser till tidigare South Park avsnitt är bra. Men som sagt jag har svårt för kiss och bajs-humorn. Men det är väl en del av South Park antar jag...

Som spel är South Park ett bra spel, känns som Obsidian äntligen fick göra färdigt något istället för att stressa fram spelet. Tror förseningen har varit bra för spelet överlag faktiskt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ja, det känns som det är lite mer pruttskämt i spelet jämfört med tv-serien, mycket pga att magi i spelet är just olika fisar. Men jag tycker samtidigt inte att det är något som förstör. Det ger min inre 7-åring något att skratta åt ibland.

Medlem

Påminner mig om den där kvinnan som hette Ekensköld i efternamn och som kände sig kränkt då hon hade samma efternamn som karaktären Torin i The Hobbit.


signatur

Everybody needs help.

1
Skriv svar