Draugen – skräckäventyr från Norge

Robot
Medlem
Draugen – skräckäventyr från Norge

Bra teaser!

Medlem

Draugen...låter som Draken på skånska


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

FM-guru
F.d. Sisyr

Draugar är ju vad zombies kallas i den gamla nordiska mytologin, så är väl ingen högoddsare att spelet har något med det att göra!

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Draugar är ju vad zombies kallas i den gamla nordiska mytologin, så är väl ingen högoddsare att spelet har något med det att göra!

Mer våldnad eller spöke än Zombie iofs


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ser ut som en skräckvariant på Dear Esther :).

Medlem

Dessa s.k "jump scares" (som i slutet på videon) får mig inte ens att hoppa till längre, de är för lätta att förutse. Det enda spelet jag har haft problem med att spela är AvP, har fortfarande problem att spela som marine i det spelet. Ser dock ut som att nya Alien : Isolation kan komma att bli ett spel jag kan få problem att spela.

Det här spelet ser ok ut men det är inte i närheten av kommande SOMA som jag verkligen ser fram emot att få se mer från.

Medlem

Norska Filminstitutet: "Hur ska vi locka folk hit? Ooh, jag vet! Vi gör ett skräckspel! Då blir folk sugna på att komma och besöka oss!"

Medlem
Medlem
Medlem

så jävla bra film

k3m
Medlem

Rätt kass teaser till det annars intressanta spelet.

Medlem

Kan bli hur bra eller dåligt som helst.

Känns inte riktigt som Frictional Games-kvalitet, men man ska inte dra på för stora växlar över en simpel teaser

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Sisyr:

Draugar är ju vad zombies kallas i den gamla nordiska mytologin, så är väl ingen högoddsare att spelet har något med det att göra!

Mer våldnad eller spöke än Zombie iofs

Beror på vad man vill kalla ett vandrande lik med en egen agenda.
Tycker varken spöke (en 'ande') eller zombie (ett reanimerat lik kontrollerat av en häxdoktor) passar riktigt om vi nu ska vara sakliga.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Sisyr:

Draugar är ju vad zombies kallas i den gamla nordiska mytologin, så är väl ingen högoddsare att spelet har något med det att göra!

Mer våldnad eller spöke än Zombie iofs

Mer zombie än vålnad eller spöke iofs. Men givetvis är draugar just det - draugar - och varken spöke eller zombies är en perfekt beskrivning. Jag föredrog dock att dra en parallell till något folk känner till istället för att sitta och förklara begreppet.

Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Sisyr:

Draugar är ju vad zombies kallas i den gamla nordiska mytologin, så är väl ingen högoddsare att spelet har något med det att göra!

Mer våldnad eller spöke än Zombie iofs

Beror på vad man vill kalla ett vandrande lik med en egen agenda.
Tycker varken spöke (en &#039;ande&#039;) eller zombie (ett reanimerat lik kontrollerat av en häxdoktor) passar riktigt om vi nu ska vara sakliga.

Nåja, zombies i folkmun har ingenting med ordets ursprung (voodoo) att göra. Självklart är det inte den typen av zombie det pratas om, utan den som återfinns i populärkultur.

Medlem

Mysrysligt! Det ser stämningsfullt ut i alla fall.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Jag var ganska "Draugen" i Lördags kväll

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av kingleafanders:

Jag var ganska "Draugen" i Lördags kväll

Tack för garvet... Skönt att se någon med lika usel humor som mig själv!

Skrivet av Sisyr:
Skrivet av kingleafanders:

Jag var ganska "Draugen" i Lördags kväll

Tack för garvet... Skönt att se någon med lika usel humor som mig själv!

Usel humor är den bästa!

Medlem

Draugen kommer att släppas till PC, Mac och nästa generations konsoler.

Va i! Nu tycker jag nog att konsolerna kommer lite väl tätt, senaste generationen har ju precis släppts.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Acriax:

Norska Filminstitutet: "Hur ska vi locka folk hit? Ooh, jag vet! Vi gör ett skräckspel! Då blir folk sugna på att komma och besöka oss!"

Norrmän <3


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar