Square Enix söker sina smala rötter efter breda bakslag

Medlem
Skrivet av Segas:

Kanske dom borde sluta släppa spelen enbart till en sketen liten handhållen leksak och återgå till "riktiga" konsoler. Visst, det passar småbarn att ha en liten 3DS, men det är ju knappast optimalt.

Final fantasy-genren dog för länge sedan...kanske den kan återkomma till sin glans och företaget får sin respekt tillbaka? Att spotta ut nya cinematic-spel är INTE okej....inte heller alla X2-varianter. Jag vet inte vilket av dessa skitspel jag råkade spela (första som kom till 360), men först vid slutet av spelet fick jag full kontroll på vart jag skulle gå någonstans...helt jävla otroligt.

Genren JRPG är inte alls död. Har du lect under en sten de senaste åren, eftersom du missat spel som Ni no Kuni, Tales of Xillia, Bravely Default, Alcemist of Dusk etc.?

Inaktiv
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Segas:

Kanske dom borde sluta släppa spelen enbart till en sketen liten handhållen leksak och återgå till "riktiga" konsoler. Visst, det passar småbarn att ha en liten 3DS, men det är ju knappast optimalt.

Final fantasy-genren dog för länge sedan...kanske den kan återkomma till sin glans och företaget får sin respekt tillbaka? Att spotta ut nya cinematic-spel är INTE okej....inte heller alla X2-varianter. Jag vet inte vilket av dessa skitspel jag råkade spela (första som kom till 360), men först vid slutet av spelet fick jag full kontroll på vart jag skulle gå någonstans...helt jävla otroligt.

Genren JRPG är inte alls död. Har du lect under en sten de senaste åren, eftersom du missat spel som Ni no Kuni, Tales of Xillia, Bravely Default, Alcemist of Dusk etc.?

Jag skrev Final Fantasy, inte hela JRPG...om du har följt Final Fantasy så ser du vilket skräp det har blivit.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Segas:

Kanske dom borde sluta släppa spelen enbart till en sketen liten handhållen leksak och återgå till "riktiga" konsoler. Visst, det passar småbarn att ha en liten 3DS, men det är ju knappast optimalt.

Final fantasy-genren dog för länge sedan...kanske den kan återkomma till sin glans och företaget får sin respekt tillbaka? Att spotta ut nya cinematic-spel är INTE okej....inte heller alla X2-varianter. Jag vet inte vilket av dessa skitspel jag råkade spela (första som kom till 360), men först vid slutet av spelet fick jag full kontroll på vart jag skulle gå någonstans...helt jävla otroligt.

Genren JRPG är inte alls död. Har du lect under en sten de senaste åren, eftersom du missat spel som Ni no Kuni, Tales of Xillia, Bravely Default, Alcemist of Dusk etc.?

Jag skrev Final Fantasy, inte hela JRPG...om du har följt Final Fantasy så ser du vilket skräp det har blivit.

Nej, du skrev Final Fantasy-genren, och den genren är JRPG.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av BeeJac:

Nej tack, alla uppföljare och prequels den har fått räcker.

Vore nice med något liknande dock!

Åja, uppföljarfilmen var väl ändå inte SÅÅÅÅ dålig?! Eller?!

Om du tänker på Final Fantasy: Advent Children så var den riktigt bra faktiskt! Jag njöt i stora drag


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av BeeJac:

Nej tack, alla uppföljare och prequels den har fått räcker.

Vore nice med något liknande dock!

Åja, uppföljarfilmen var väl ändå inte SÅÅÅÅ dålig?! Eller?!

Om du tänker på Final Fantasy: Advent Children så var den riktigt bra faktiskt! Jag njöt i stora drag

Det är en underhållande film om man kan se det för vad det är - en lång fanservice strid mellan Cloud och Sephy.

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av BeeJac:

Nej tack, alla uppföljare och prequels den har fått räcker.

Vore nice med något liknande dock!

Åja, uppföljarfilmen var väl ändå inte SÅÅÅÅ dålig?! Eller?!

Om du tänker på Final Fantasy: Advent Children så var den riktigt bra faktiskt! Jag njöt i stora drag

Som film var den definitivt underhållande, men en kan knappast kalla den för ett mästerverk i sin handling direkt.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av BeeJac:

Nej tack, alla uppföljare och prequels den har fått räcker.

Vore nice med något liknande dock!

Åja, uppföljarfilmen var väl ändå inte SÅÅÅÅ dålig?! Eller?!

Om du tänker på Final Fantasy: Advent Children så var den riktigt bra faktiskt! Jag njöt i stora drag

Som film var den definitivt underhållande, men en kan knappast kalla den för ett mästerverk i sin handling direkt.

Nej, visst som story hade den väl inga större krusiduller men det är man rätt van vid nu förtiden om man kollar blockbuster filmer från Hollywood, så jag brydde mig inte mycket om det.
Jag tyckte Advent children levererade vad man egentligen hade förväntat sig ?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av BeeJac:

Nej tack, alla uppföljare och prequels den har fått räcker.

Vore nice med något liknande dock!

Åja, uppföljarfilmen var väl ändå inte SÅÅÅÅ dålig?! Eller?!

Om du tänker på Final Fantasy: Advent Children så var den riktigt bra faktiskt! Jag njöt i stora drag

Som film var den definitivt underhållande, men en kan knappast kalla den för ett mästerverk i sin handling direkt.

Nej, visst som story hade den väl inga större krusiduller men det är man rätt van vid nu förtiden om man kollar blockbuster filmer från Hollywood, så jag brydde mig inte mycket om det.
Jag tyckte Advent children levererade vad man egentligen hade förväntat sig ?

Jag förväntar mig definitivt mer från japanska filmer än vad jag gör från amerikanska av just den anledningen. Hela klimatet i industrin ser helt annorlunda ut. Utöver det så var det Square själva som skrev manus och skapade filmen i stort, så ursäkterna för varför handlingen inte ALLS når upp till standarden som Final Fantasy (även nu när gameplay blivit väldigt Eh i huvudserien) håller.

12
Skriv svar