Elder Scrolls Online installation... gör inte som jag :(

Medlem
Elder Scrolls Online installation... gör inte som jag :(

Ja... dags lira lite ESO tänkte jag. Hade installerat betan sen innan och uppdaterat den men när bytte region till EU så ville den ladda ner allt igen... skitsamma, tänkte jag, kan ju avinstallera och göra en "clean" install så allt gammalt från betan försvinner och så.

Avinstallerar och startar sen installationen....

Jag brukar hata när spel lägger sig i mappar med namnet på utgivaren eller utvecklaren först, och sen en till mapp med spelnamnet... så när installeringen ville lägga den i "zenimax online" så ändrare jag först till min spelmapp, och sen tog bort Zenimax Online.

GÖR INTE SÅ!

varför? Tro inte att installeringen fattar att bara skapa en mapp "the elder scrolls online", nej då, FÖRST rensar den mappen på ALLT annat. DVS alla andra spel jag hade installerat där...

ja....

Det är ju också ett sätt att få folk att spela ESO, rensa deras hårddiskar på alla andra spel och sparfiler

Skribent

Påminner mig om Pool of Radiance. När man avinstallerade spelet så tog den bort allt i roten på c-disken.

..spelet var dynga så man avinstallerade det snabbt också..


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det är en helt ny client så att säga från betan vad jag märkte. Försökte starta från beta clienten men fick göra en clean install.

Hade inga problem med att installera den i min D: mapp inget försvann.

Medlem

Jag behövde bara patcha BETA-klienten, men så var det från den senaste BETA-versionen, vet inte om det är någon skillnad mellan de olika versionerna. En version hade ju problem med att verifiera filerna så en del var ju tvugna att installera om helt och hållet då.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar