Startknappen återvänder till Windows 8

Robot
Startknappen återvänder till Windows 8

Microsoft kommer att låta dig navigera sitt senaste operativsystem som på den gamla goda tiden.


Medlem
Startknappen återvänder till Windows 8

Jag skulle välkommna en hybrid startmeny som ploppar upp över startknappen men liknar gränsnittet i Windows Phone 8.

Medlem

Själv kör jag med något som heter pokki som går att hämta kostnadsfritt från internet. Väldigt bra och fungerar lika bra som windows 7 start-knappen.

Medlem

Modern UI borde gå att stänga av helt. Det är väl nästa steg då efter detta antar jag.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Modern UI borde gå att stänga av helt. Det är väl nästa steg då efter detta antar jag.

Med Windows 8.1 så är ju i princip hela modern ui redan borta och nu med startmenyn i nästa update så är det nästan exakt som win7 bortsett från att startmenyn är lite annorlunda.

Äh, har kört med Classic Shell sedan dag 1 när jag köpte W8. Har aldrig behövt skriva mig fram genom OS:et. Men, det är ändå bra att Microsoft nästan lyssnat på sina användare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Zappa:

Modern UI borde gå att stänga av helt. Det är väl nästa steg då efter detta antar jag.

Jo valfrihet är nyckelordet.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Skrivet av Zappa:

Modern UI borde gå att stänga av helt. Det är väl nästa steg då efter detta antar jag.

Frank, is that you?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Startknappen återvänder till Windows 8? Den har funnits ett bra tag nu. Själv har jag dolt den med StartIsGone. Men jag antar att nyheten ska vara "Startmenyn återvänder till Windows 8"?

Medlem
Skrivet av robbansj:
Skrivet av Zappa:

Modern UI borde gå att stänga av helt. Det är väl nästa steg då efter detta antar jag.

Med Windows 8.1 så är ju i princip hela modern ui redan borta och nu med startmenyn i nästa update så är det nästan exakt som win7 bortsett från att startmenyn är lite annorlunda.

Problemet är fortfarande alla förbannade full screen appar och att man måste in i modern UI så fort man ska ändra några inställningar. Det hade jag gärna sluppit.

Medlem

Windows 8 är som gjort för de som har en utvecklingsstörning, detta då den har stora lätt överskådliga "knappar" och är färgglad.

Missförstå mig rätt nu. Jag jobbar på ett gruppboende och de gillar detta. Bra tänker jag.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Win 8 är ju mer trimmat än win7 så det vore väl bättre att "pekskärmsanpassade gränsnittet i Windows 8" blir ett tillägg.
Man kan välja om man vill köra pekskärm. O så blir alla glada.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Nice, även om jag kör Start8 nu så kommer de andra funktionerna inte skada alls. Jag tänker knappt på att den där Metro skärmen ens fanns numera.

Medlem

Just ja, jag kör Windows 8. Har inte sett en skymt av Metro på flera veckor

Inaktiv

Mysigt.

Går det att installera 8.1 utan att tvingas på ett inlogg till Microsoft?

Testade att installera uppdateringen dag1, men då gick det inte att gå förbi onlinekontot. Visst gick det då att först skapa onlinekonto och därefter gå in och krångla med inställningar, men varför skapa ett onlinekonto som synkas om jag ändå tar bort det därefter?

Medlem

Jag har inget emot Metro UI´t som W8 kör. Jag gillar det faktiskt även fast jag sitter på stationär dator. Fast iof, jag var ju sugen på en ny UI efter Windows 7 kom ut


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Aresz:

Mysigt.

Går det att installera 8.1 utan att tvingas på ett inlogg till Microsoft?

Testade att installera uppdateringen dag1, men då gick det inte att gå förbi onlinekontot. Visst gick det då att först skapa onlinekonto och därefter gå in och krångla med inställningar, men varför skapa ett onlinekonto som synkas om jag ändå tar bort det därefter?

Hur är det om man är offline? Jag har för mig att offlinekontot syns som alternativ då, om det nu inte går att fixa fram utan att dra ur sladden.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Har inte sett ett enda eller har ett enda problem med metro på windows 8 eller i 8.1. Funkar fint imo men alla gamla människor som har svårt att anpassa sig för nytt kan jag förstå har svårt

Inaktiv
Skrivet av conthox:
Skrivet av Aresz:

Mysigt.

Går det att installera 8.1 utan att tvingas på ett inlogg till Microsoft?

Testade att installera uppdateringen dag1, men då gick det inte att gå förbi onlinekontot. Visst gick det då att först skapa onlinekonto och därefter gå in och krångla med inställningar, men varför skapa ett onlinekonto som synkas om jag ändå tar bort det därefter?

Hur är det om man är offline? Jag har för mig att offlinekontot syns som alternativ då, om det nu inte går att fixa fram utan att dra ur sladden.

Där har vi det nog, ska ändå ominstallera så kör in 8.1 utan kabel så löser det sig säkert

Medlem

Går startmenyn att stänga av? Som det funkar nu är underbart. Vem sitter och klickar sig fram efter ett program man behöver? Sista man gjorde det var kanske 2010.

Medlem

Är så glad att jag aldrig uppdaterade från 7'an

Medlem

Allt som behövs är skrivbordet. Bort med Metro och bort med start.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Förmodligen får 9:an Aero och Modern-UI OFF option då också.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Jag kör med gratis Classicshell. Jag är nöjd så.

Någon som vet förresten hur man stänger ner program från Windows 8? Om jag råkar kolla på en bild med Windows 8 "bild" program så måste jag stänga ner det via aktivitetshanteraren...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag bootar direkt till skrivbordet och använder knappt några inbyggda program som startas i fullskärm, och skapat "egen" programmeny med hjälp av en mapp kopplad till aktivitetsfältet och genvägar till dom program jag använder mest i den mappen, så för mig spelar det mindre roll ifall det kommer ett uppdaterat UI igen.

http://www.pcworld.com/article/2043243/how-to-boot-to-desktop...

Skrivet av Remus:

Någon som vet förresten hur man stänger ner program från Windows 8? Om jag råkar kolla på en bild med Windows 8 "bild" program så måste jag stänga ner det via aktivitetshanteraren...

Precis som man alltid har gjort sen Windows kom?! Med ALT+F4!


signatur
Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Aresz:

Mysigt.

Går det att installera 8.1 utan att tvingas på ett inlogg till Microsoft?

Testade att installera uppdateringen dag1, men då gick det inte att gå förbi onlinekontot. Visst gick det då att först skapa onlinekonto och därefter gå in och krångla med inställningar, men varför skapa ett onlinekonto som synkas om jag ändå tar bort det därefter?

Hur är det om man är offline? Jag har för mig att offlinekontot syns som alternativ då, om det nu inte går att fixa fram utan att dra ur sladden.

Där har vi det nog, ska ändå ominstallera så kör in 8.1 utan kabel så löser det sig säkert

Det går utan att rycka kabeln också

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Jag kör med gratis Classicshell. Jag är nöjd så.

Någon som vet förresten hur man stänger ner program från Windows 8? Om jag råkar kolla på en bild med Windows 8 "bild" program så måste jag stänga ner det via aktivitetshanteraren...

Du kan dra ned fönstret. Gå högst upp med musen, håll in knappen och dra neråt.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Remus:

Jag kör med gratis Classicshell. Jag är nöjd så.

Någon som vet förresten hur man stänger ner program från Windows 8? Om jag råkar kolla på en bild med Windows 8 "bild" program så måste jag stänga ner det via aktivitetshanteraren...

Du kan dra ned fönstret. Gå högst upp med musen, håll in knappen och dra neråt.

Lät väldigt omständligt det där, då funkar ALT+F4 bra mycket smidigare tycker jag, som alltid funnits i alla versioner av Windows


signatur
Medlem

ge det ett år så kommer säkerligen windows 9 och där får vi ett riktigt operativ system igen ^^

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av robbansj:
Skrivet av Zappa:

Modern UI borde gå att stänga av helt. Det är väl nästa steg då efter detta antar jag.

Med Windows 8.1 så är ju i princip hela modern ui redan borta och nu med startmenyn i nästa update så är det nästan exakt som win7 bortsett från att startmenyn är lite annorlunda.

Problemet är fortfarande alla förbannade full screen appar och att man måste in i modern UI så fort man ska ändra några inställningar. Det hade jag gärna sluppit.

Kontrollpanelen?

Jag har fortfarande inte använt det nya gränssnittet.

12
Skriv svar