Grafikporr – Half-Life 2 i 2014-skrud

Robot
Grafikporr – Half-Life 2 i 2014-skrud

Om Half-Life 2 gjorts idag hade det troligen sett så här fantastiskt ut.

#half-life-2


Medlem
Grafikporr – Half-Life 2 i 2014-skrud

Skylten under klockan på första bilden. Visst är det en trea som sprayats i nedre vänstra hörnet? Half-Life 3!
På den andra bilden står det 1103 på tåget, Det skulle kunna innebära 3 november, om man vänder månad och dag som amerikanerna gör.
Så Half-Life 3 avtäcks den 3 november?

Medlem
Medlem
Skrivet av Bennii:

Skylten under klockan på första bilden. Visst är det en trea som sprayats i nedre vänstra hörnet? Half-Life 3!
På den andra bilden står det 1103 på tåget, Det skulle kunna innebära 3 november, om man vänder månad och dag som amerikanerna gör.
Så Half-Life 3 avtäcks den 3 november?

haha blir det år 2043 då också som det kommer ut?

Medlem

RIktigt vackert, dom skulle släppa en remake med den här grafiken


signatur

Game long and prosper

Medlem

Vad är det som är bra med half life 2?
Håller det att spela idag? har provat någon gång men inte fastnat. Finns det moddar som gör det snyggare?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:

Vad är det som är bra med half life 2?
Håller det att spela idag? har provat någon gång men inte fastnat. Finns det moddar som gör det snyggare?

Lol asså...

Medlem
Skrivet av Rydell1986:
Skrivet av Bennii:

Skylten under klockan på första bilden. Visst är det en trea som sprayats i nedre vänstra hörnet? Half-Life 3!
På den andra bilden står det 1103 på tåget, Det skulle kunna innebära 3 november, om man vänder månad och dag som amerikanerna gör.
Så Half-Life 3 avtäcks den 3 november?

haha blir det år 2043 då också som det kommer ut?

Eftersom 43 inte står hopskrivet med resten så syftar det naturligtvis på något annat, orelaterat till datumet.

43 är till exempel atomnumret för Litium. Gå in på wikipedias engelska artikel om Lititum. Jag har inte kollat men det borde stå half-life någonstans i den artikeltexten.

Medlem

Snyggve.


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:
Skrivet av joary639:

Vad är det som är bra med half life 2?
Håller det att spela idag? har provat någon gång men inte fastnat. Finns det moddar som gör det snyggare?

Lol asså...

Hehe verkar finnas lite moddar
Men är det storyn som gör spelet eller?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:

Vad är det som är bra med half life 2?
Håller det att spela idag? har provat någon gång men inte fastnat. Finns det moddar som gör det snyggare?

Jag förstår att du är född någonstans runt 2002 och kan verkligen rekommendera Half-life: Black Mesa för en snyggare variant av klassikern Half-life 1. Välkommen till ett riktigt äventyr.

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av m_g_karlsson:
Skrivet av joary639:

Vad är det som är bra med half life 2?
Håller det att spela idag? har provat någon gång men inte fastnat. Finns det moddar som gör det snyggare?

Lol asså...

Hehe verkar finnas lite moddar
Men är det storyn som gör spelet eller?

Det är nästan svårt att peka på en del av HL som gör det bra. Det är helheten som gör Half-Life 2. Storyn och (framförallt) karaktärerna, variationen i miljöer, de fysikbaserade pusslen, striderna, kofoten..

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av m_g_karlsson:
Skrivet av joary639:

Vad är det som är bra med half life 2?
Håller det att spela idag? har provat någon gång men inte fastnat. Finns det moddar som gör det snyggare?

Lol asså...

Hehe verkar finnas lite moddar
Men är det storyn som gör spelet eller?

Storyn och karaktärerna skulle jag vilja påstå.
Alyx Vance är IMO en av dom bättre kvinnliga karaktärerna som har skapats då hennes personlighet inte bara bygger på det klassiska "Hej jag är tjej" komplexet vilket gör att hon dra kommentarer involverande sex eller hur gärna hon vill ha det genom spelets gång. Sen är det kul att se en kvinnlig karaktär som inte är tagen ur valfri slitz upplaga och känner behovet av att visa upp sin "tillgångar".

Sen är "father Grigori" awesome. ^^
Tyckte jättemycket om Ravenholm delen, grym atmosfär.

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av m_g_karlsson:
Skrivet av joary639:

Vad är det som är bra med half life 2?
Håller det att spela idag? har provat någon gång men inte fastnat. Finns det moddar som gör det snyggare?

Lol asså...

Hehe verkar finnas lite moddar
Men är det storyn som gör spelet eller?

Du kan ju alltid ladda ner Fakefactory’s Cinematic Mod http://www.cinematicmod.com/ och spela spelet med det om du vill ha det snyggare. Annars är väl inte spelet så speciellt idag.

Medlem

Det som gör Half-Life 2 bra är Half-Life... De flesta som tycker HL2 är fantastiskt är nog sådana som jag som en gång i tiden suttit som trollbundna över så väl grafik som handling och gameplay i HL. Hade HL2 släppts idag, så hade det nog inte blivit lika stort eller väl mottaget. Det tror jag iaf.
HL2 är som en underbar huvudrätt efter en fantastisk förrätt. Ny väntar vi bara på efterrätten


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem
Skrivet av Stilfullast:

Jag förstår att du är född någonstans runt 2002 och kan verkligen rekommendera Half-life: Black Mesa för en snyggare variant av klassikern Half-life 1. Välkommen till ett riktigt äventyr.

Nej är faktiskt född 1980, men trots det så hoppade jag aldrig på tåget som gick när half life kom. Spelade såklart lite CS men det var väl därför alla ägde HL1 tänkte jag nog då. Dock när tvåan kom så minns jag att det såg så fruktansvärt bra ut, men jag var inte mycket för fps då.
Sen gav jag det en chans senare och då hade det redan blivit ganska daterat grafiskt. Men väger story å så upp kan jag nog se genom det. Men finns det stabila moddar som hottar upp det är det väl ett plus om man ska prova det igen.

Skrivet av Bennii:
Skrivet av joary639:
Skrivet av m_g_karlsson:
Skrivet av joary639:

Vad är det som är bra med half life 2?
Håller det att spela idag? har provat någon gång men inte fastnat. Finns det moddar som gör det snyggare?

Lol asså...

Hehe verkar finnas lite moddar
Men är det storyn som gör spelet eller?

Det är nästan svårt att peka på en del av HL som gör det bra. Det är helheten som gör Half-Life 2. Storyn och (framförallt) karaktärerna, variationen i miljöer, de fysikbaserade pusslen, striderna, kofoten..

Bra story är bra, det gillar jag. Älskade portalspelen dock förstår jag att det är något helt annat.

Skrivet av GodAmongMen:
Skrivet av joary639:
Skrivet av m_g_karlsson:
Skrivet av joary639:

Vad är det som är bra med half life 2?
Håller det att spela idag? har provat någon gång men inte fastnat. Finns det moddar som gör det snyggare?

Lol asså...

Hehe verkar finnas lite moddar
Men är det storyn som gör spelet eller?

Storyn och karaktärerna skulle jag vilja påstå.
Alyx Vance är IMO en av dom bättre kvinnliga karaktärerna som har skapats då hennes personlighet inte bara bygger på det klassiska "Hej jag är tjej" komplexet vilket gör att hon dra kommentarer involverande sex eller hur gärna hon vill ha det genom spelets gång. Sen är det kul att se en kvinnlig karaktär som inte är tagen ur valfri slitz upplaga och känner behovet av att visa upp sin "tillgångar".

Sen är "father Grigori" awesome. ^^
Tyckte jättemycket om Ravenholm delen, grym atmosfär.

Det låter som en frisk vind även om det gått så mycket tid sedan dess!!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Rydell1986:
Skrivet av Bennii:

Skylten under klockan på första bilden. Visst är det en trea som sprayats i nedre vänstra hörnet? Half-Life 3!
På den andra bilden står det 1103 på tåget, Det skulle kunna innebära 3 november, om man vänder månad och dag som amerikanerna gör.
Så Half-Life 3 avtäcks den 3 november?

haha blir det år 2043 då också som det kommer ut?

Eftersom 43 inte står hopskrivet med resten så syftar det naturligtvis på något annat, orelaterat till datumet.

43 är till exempel atomnumret för Litium. Gå in på wikipedias engelska artikel om Lititum. Jag har inte kollat men det borde stå half-life någonstans i den artikeltexten.

43 är teknetium (half-life nämns hela 22 ggr på den sidan!), litium är nr 3 (inte illa det heller..).

Jag bör dock påpeka: 2+0+4+3=9=3 i kvadrat! Med andra ord: mycket 3.

Medlem

Så de fixar till banan men låter Breen vara kvar i sin 2004-skrud? FOR SHAME.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Hahaha, redan Fredrik?!


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Skylten under klockan på första bilden. Visst är det en trea som sprayats i nedre vänstra hörnet? Half-Life 3!
På den andra bilden står det 1103 på tåget, Det skulle kunna innebära 3 november, om man vänder månad och dag som amerikanerna gör.
Så Half-Life 3 avtäcks den 3 november?

Å 43 står nog för fjärde kvartalet half life 3 alternativt 43euro

Medlem
Skrivet av Fevolas:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Rydell1986:
Skrivet av Bennii:

Skylten under klockan på första bilden. Visst är det en trea som sprayats i nedre vänstra hörnet? Half-Life 3!
På den andra bilden står det 1103 på tåget, Det skulle kunna innebära 3 november, om man vänder månad och dag som amerikanerna gör.
Så Half-Life 3 avtäcks den 3 november?

haha blir det år 2043 då också som det kommer ut?

Eftersom 43 inte står hopskrivet med resten så syftar det naturligtvis på något annat, orelaterat till datumet.

43 är till exempel atomnumret för Litium. Gå in på wikipedias engelska artikel om Lititum. Jag har inte kollat men det borde stå half-life någonstans i den artikeltexten.

43 är teknetium (half-life nämns hela 22 ggr på den sidan!), litium är nr 3 (inte illa det heller..).

Jag bör dock påpeka: 2+0+4+3=9=3 i kvadrat! Med andra ord: mycket 3.

Ehm, självklart... Litium är inte nr 43. Däremot är det nummer (get ready for it!) TRE. Därför jag blandade ihop det lite i min iver att googla fram en bra teori.

Radera allt från minnnet vad du vet om FPS-spel, och låtsa att du sätter dig vid ett modermodem för första gången. Sätt igång spelet och förundras. Det blir en upplevelse du aldrig glömmer.

Så var det för mig.

Black Mesa with love ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Bennii:

Skylten under klockan på första bilden. Visst är det en trea som sprayats i nedre vänstra hörnet? Half-Life 3!

Ja. Och pekar inte skuggan på själva klockan också, just på klockan tre? JO!

Medlem

VAD är det som gjort Half-Life-serien speciell?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av m_g_karlsson:
Skrivet av joary639:

Vad är det som är bra med half life 2?
Håller det att spela idag? har provat någon gång men inte fastnat. Finns det moddar som gör det snyggare?

Lol asså...

Vilket drygt svar på helt legitima frågor för den oinsatte.

Skrivet av Bennii:

Skylten under klockan på första bilden. Visst är det en trea som sprayats i nedre vänstra hörnet? Half-Life 3!
På den andra bilden står det 1103 på tåget, Det skulle kunna innebära 3 november, om man vänder månad och dag som amerikanerna gör.
Så Half-Life 3 avtäcks den 3 november?

Sluuuuuuuuuuuuta gör så ja får upp förhoppningarna din jävel hahaha

Medlem

Och då ska jag säga att UDK/UE3 grafiken är riktigt ful gämnfört med Unreal Engine 4!

Medlem

Är jag den enda som tyckte Half Life 1 hade bättre atmosfär en 2an? Gillar serien överlag, men tycker 2 drog ut på vissa saker lite för mycket

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av m_g_karlsson:
Skrivet av joary639:

Vad är det som är bra med half life 2?
Håller det att spela idag? har provat någon gång men inte fastnat. Finns det moddar som gör det snyggare?

Lol asså...

Hehe verkar finnas lite moddar
Men är det storyn som gör spelet eller?

Skrivet av Exxo:

VAD är det som gjort Half-Life-serien speciell?

Stroyn gör den speciell.

Grafiken gör den underbar!

Medlem
Skrivet av generalfil:

Är jag den enda som tyckte Half Life 1 hade bättre atmosfär en 2an? Gillar serien överlag, men tycker 2 drog ut på vissa saker lite för mycket

Ptja, jag tycker HL1 drogs ut rätt mycket också i och med Xen.
Dock håller jag med om att atmosfären som helhet var mycket bättre. Den bortglömda faciliteten under jorden som likt Area 51 är ett av statens hemliga projekt där det hela går snett. Trots trånga korridorer så gav spelet en helt annan känsla av frihet för sin tid.

Jag vill dock påstå att 2an i sin helhet är ett bättre spel. Visst, det var lite långkukigt med den satans svävaren, men bortsett från den satt jag som klistrad från början till slut. Dock kanske det beror på att jag är 90-talist och var väldigt liten när jag spelade HL1 på min brors dator när mina föräldrar inte såg på.

Oavsett - Half-Life är en spelserie som verkligen alla FPS-spelare bör ta sig igenom. Det finns ju en anledning till att spelet till dagens datum fortfarande nämns. Det finns en anledning till att halva reddit blir som galet när valve ens visar siffran 3. Det finns en anledning till att vi sitter här och drägglar framför bilder med snygg grafik från en tågstation vi har sett minst 10 gånger tidigare.

12
Skriv svar