EA ber om ursäkt för korkat aprilskämt

Medlem

Att mäta på det sättet alltså... Som om xbone eller ps4 har en chans mot en pc. Så dumt allt det här tjafset. Jag äger alla konsolerna och de har alla sina för och nackdelar. Fan boys är fan de som är fattiga och har bara råd med det ena eller andra.

Moderator | Testpilot
Skrivet av monstar:

Att mäta på det sättet alltså... Som om xbone eller ps4 har en chans mot en pc. Så dumt allt det här tjafset. Jag äger alla konsolerna och de har alla sina för och nackdelar. Fan boys är fan de som är fattiga och har bara råd med det ena eller andra.

Tack! Har ingen PS4 ännu men det blir att lägga till när Destiny kommer. Aldrig förståt mig på fanboys eller konsolkrig. Jag skaffar varje konsol så jag kan nå ut till alla mina favoritspel T__T Spelar väl ingen roll om en XBONE har lite finare grafik än en Wii U? Nintendo's spel har nästan helatiden perfekt gameplay och det är mer värt än lite finare texturer och skuggor!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

MEN, det var väl inget skämt, det är ju ungefär vad frostbite klarar av, knappt det.

Frostbite 2 och 3 hade passat ypperligt för WIIU, kanske hade lyft tvspelet över all annan dynga som man vill framhäva och påtala är NxtGn maskiner.

Frostbite sposored by NINTENDO!

En grym maskin förtjänar en bra motor!

Inaktiv

Om något så var uttalandet från Peter Moore pinsamt.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hur är det här ful/dålig grafik? En helt annan sak om ni inte gillar stilen, alla har olika samk. Men att komma ut och säga det är dåligt är bara att vara dum. Trotts hårdvaran är det en av det finare spelen jag sett. Givet så hade spelat kunnat vara snyggare på en PS4 om man vill följa sin hårdvarupenis men..

*bilder*

Ordentligt fult i min värld. Jag tror du får acceptera att vi är ett gäng som inte alls håller med dig.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hur är det här ful/dålig grafik? En helt annan sak om ni inte gillar stilen, alla har olika samk. Men att komma ut och säga det är dåligt är bara att vara dum. Trotts hårdvaran är det en av det finare spelen jag sett. Givet så hade spelat kunnat vara snyggare på en PS4 om man vill följa sin hårdvarupenis men..

*bilder*

Ordentligt fult i min värld. Jag tror du får acceptera att vi är ett gäng som inte alls håller med dig.

Känns ju mer dock som du dissar stilen och inte kvaliten, som sagt tidigare. Men ni får givetvis tycka som ni vill!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av uberpwnage2.0:

Känns ju mer dock som du dissar stilen och inte kvaliten, som sagt tidigare. Men ni får givetvis tycka som ni vill!

Jag dissar båda. Vad du tycker att det "känns som" är rätt irrelevant för mig.

Medlem

Skämtet sög ändå. Vem bryr sig


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av Shuriko:

EA filar redan på nästa "Turd of the year" priset ser jag

Dom blev utslagna i första rundan mot comcast eller något sånt, så det blir inte tre år på rad, tyvärr. Det är åtminstone informationen jag fått.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Inte världens smartaste aprilskämt och sannerligen inte det bästa uttalandet från en chef.

Så man måste skriva att det är ett april skämt för att inte behöva be om ursäkt. Det är lågt enligt mig. personligen skulle jag aldrig be spelare som inte fattar irroni i ett aprilskämt om ursäkt
Lite får väl folk tänka innan de blir kränkta.
Snart kan man inte skriva något utan någon gnäller o är kränkta snart dags att stänga internet. Skämtet var helt ok enligt mig!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Tv spels media vill likna Dice vid en skolgårds mobbare som ger sig på de små, veka och yngre eleverna, men verkligheten är att Nintendo inte är en liten vekling (Wii U är en annan historia dock). Nintendo visste mycket väl vad dom gjorde när dom tog fram sin "next gen" konsol. Det var ett medvetet val av dom att ta fram än dyr och svagare produkt än sina konkurrenter. Ta inte det här som att jag hatar Nintendo, tvärtom jag älskar deras spel och äger både Wii U och 3DS, men jag tycker att de ska växa upp och tåla lite skämt.

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

Det är April ffs och med det så får man väll fan förstå om folk kör med April skämt, Dåliga elr bra. Jävla whinande på folk i världen nu mera alltså :/

Jag tror inte det är folk som har whinat - mer EA som vill fortsätta ha en trevlig relation med Nintendo ifall det skulle hända de vill samarbeta med varandra igen.

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

Det är April ffs och med det så får man väll fan förstå om folk kör med April skämt, Dåliga elr bra. Jävla whinande på folk i världen nu mera alltså :/

Baserat på den inställningen, tycker du att det skulle vara ok att dra rasistiska skämt så länge det är första april? Finns det några gränser eller är allt tillåtet?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Känns ju mer dock som du dissar stilen och inte kvaliten, som sagt tidigare. Men ni får givetvis tycka som ni vill!

Jag dissar båda. Vad du tycker att det "känns som" är rätt irrelevant för mig.

Vad tycker du är snyggt då om man får fråga?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad tycker du är snyggt då om man får fråga?

Men grina, du kommer knappast ifrån att wii-u är svag som sjutton och dess spel är objektivt fulare och inte klarar av att ha samma upplösning med like mycket effekter, aktörer på skärmen, draw distance och samma fps.

Och ja, det ÄR fult."Trots hårdvaran är det en av de finare spelen jag sett", som sagt, låååååg standard. Dålig draw distance, dålig textur för markytor, dåliga skuggor, men jag antar det är deras sk. "stil" eller hur?

Skrivet av Stuntman:

Baserat på den inställningen, tycker du att det skulle vara ok att dra rasistiska skämt så länge det är första april? Finns det några gränser eller är allt tillåtet?

Man får dra rasistiska skämt, vad du tycker är och inte är känsligt och blir å så sårad över är inte en moralisk riktlinje lver vad som får och inte får skämtas om.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad tycker du är snyggt då om man får fråga?

Men grina, du kommer knappast ifrån att wii-u är svag som sjutton och dess spel är objektivt fulare och inte klarar av att ha samma upplösning med like mycket effekter, aktörer på skärmen, draw distance och samma fps.

Och ja, det ÄR fult."Trots hårdvaran är det en av de finare spelen jag sett", som sagt, låååååg standard. Dålig draw distance, dålig textur för markytor, dåliga skuggor, men jag antar det är deras sk. "stil" eller hur?

Vad får dig att tro att jag grinar? Jag frågade bara honom en simpel fråga för jag var nyfiken över vad han tyckte var ett snyggt spel för att bilderna jag visade inte verkade vara någon höjdare. Du är verkligen dålig på att tolka en människa över text.

Dessutom har jag aldrig sagt emot att Wii-U är svag. Vad mumlar du om? Har du överhuvudtaget läst och förstått något som skrivits? Nej jag märker det.

Vad jag skrivit är att jag inte förstått hur man tycker spelet är fult och ingen har då egentligen gett någon vettig förklaring och jag antog då att det kanske hade med spelets utseende att göra snarare än hårdvaran. Du skrev på ett bra sätt vad det var du inte gillade och en annan sa bara att man tycker olika, vilket jag hållit med om ändra från början.

Läs på tråden och konversationen innan du börjar slänga ur dig saker, tack.

EDIT: För övrigt vill jag bara säga tack. Har inte skrivit något för jag tyckt ni varit dumma som inte tyckte Mario 3D World var fult utan bara intresserad om varför ni tyckte det och vad ni skulle anse vara ett riktigt fint spel istället.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Känns ju mer dock som du dissar stilen och inte kvaliten, som sagt tidigare. Men ni får givetvis tycka som ni vill!

Jag dissar båda. Vad du tycker att det "känns som" är rätt irrelevant för mig.

Vad tycker du är snyggt då om man får fråga?

Ptja, snygga spel är snygga. De flesta AAA-spel som produceras ser bra ut, liksom många indielir. Ett par exempel snygga spel är L.A. Noire, The Last of Us, Heavy Rain, Ni No Kuni, The Witcher 2 och Far Cry 3.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Stuntman:

Baserat på den inställningen, tycker du att det skulle vara ok att dra rasistiska skämt så länge det är första april? Finns det några gränser eller är allt tillåtet?

Man får dra rasistiska skämt, vad du tycker är och inte är känsligt och blir å så sårad över är inte en moralisk riktlinje lver vad som får och inte får skämtas om.

Ja, man får ja, men det är inte alltid det är kul eller omtyckt och om man trilskas med att fortsätta med den typen av skämt när folk bara blir upprörda, då är man bara ett rövhål - en insikt som många som är förtjusta i frasen "icke-politiskt korrekt" missar.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad får dig att tro att jag grinar?

Att du kom flygande ur skogen för att försvara wii-u's styrka och att spelen absolut faktiskt såg jääättesnygga ut trots all rim o reson.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag frågade bara honom en simpel fråga för jag var nyfiken över vad han tyckte var ett snyggt spel för att bilderna jag visade inte verkade vara någon höjdare. Du är verkligen dålig på att tolka en människa över text.

Ja hur du envist hävdar att wii.-u's spel faktiskt är bland de snyggaste du spelat och att folk bara dissar "stilen" och sedan kommer med "vad tycker du är snyggt då" när du inte längre kan försvara wii-u spelen och istället försöker vända diskussionen mot honom för att klanka på vad nu han än tar upp (vi kan låtsas som att du inte skulle göra det, men vi vet båda att det vore lögn).

Skrivet av uberpwnage2.0:

Dessutom har jag aldrig sagt emot att Wii-U är svag. Vad mumlar du om? Har du överhuvudtaget läst och förstått något som skrivits? Nej jag märker det.

Ja eller hur, det har du inte alls gjort. Det var därför du kom flygande och fösvarade wii-u med näbbar och klor och hur den visst hade bland de snyggaste spelen som fanns.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad jag skrivit är att jag inte förstått hur man tycker spelet är fult och ingen har då egentligen gett någon vettig förklaring och jag antog då att det kanske hade med spelets utseende att göra snarare än hårdvaran. Du skrev på ett bra sätt vad det var du inte gillade och en annan sa bara att man tycker olika, vilket jag hållit med om ändra från början.

Läs på tråden och konversationen innan du börjar slänga ur dig saker, tack.

Också kallat att spela okunnig.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad får dig att tro att jag grinar?

Att du kom flygande ur skogen för att försvara wii-u's styrka och att spelen absolut faktiskt såg jääättesnygga ut trots all rim o reson.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag frågade bara honom en simpel fråga för jag var nyfiken över vad han tyckte var ett snyggt spel för att bilderna jag visade inte verkade vara någon höjdare. Du är verkligen dålig på att tolka en människa över text.

Ja hur du envist hävdar att wii.-u's spel faktiskt är bland de snyggaste du spelat och att folk bara dissar "stilen" och sedan kommer med "vad tycker du är snyggt då" när du inte längre kan försvara wii-u spelen och istället försöker vända diskussionen mot honom för att klanka på vad nu han än tar upp (vi kan låtsas som att du inte skulle göra det, men vi vet båda att det vore lögn).

Skrivet av uberpwnage2.0:

Dessutom har jag aldrig sagt emot att Wii-U är svag. Vad mumlar du om? Har du överhuvudtaget läst och förstått något som skrivits? Nej jag märker det.

Ja eller hur, det har du inte alls gjort. Det var därför du kom flygande och fösvarade wii-u med näbbar och klor och hur den visst hade bland de snyggaste spelen som fanns.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad jag skrivit är att jag inte förstått hur man tycker spelet är fult och ingen har då egentligen gett någon vettig förklaring och jag antog då att det kanske hade med spelets utseende att göra snarare än hårdvaran. Du skrev på ett bra sätt vad det var du inte gillade och en annan sa bara att man tycker olika, vilket jag hållit med om ändra från början.

Läs på tråden och konversationen innan du börjar slänga ur dig saker, tack.

Också kallat att spela okunnig.

Näbbar och klor? Nu sitter du och hittar på saker i ditt huvud. Jag har bara sagt vad jag tyckt och inte fått något vettigt svar på varför folk tycker det är "fult". Allt annat du skrivit är bara påhitt från din egen lilla hjärna.

Men du har bra fantasi, prövat att skriva en novell?

Jag frågade vad han tyckte var snyggt då det ganska snabbt blev klart att han inte tycker Wii U spel ser fina ut (som jag tycker). Har ingenting med att jag inte har något att komma med, vi hade båda (jag mot resten kan man också säga) bara olika åsikter och jag ville veta vad de andra personerna tyckte. Varför är du så arg och tar allt jag skrivit som att jag själv varit arg? Det har varit en fin och lugn konversation tills du kom hit och trodde att jag var hulken som blivit en med en kissemisse. Lugna ner dig gosse!

Skrivet av Sisyr:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Känns ju mer dock som du dissar stilen och inte kvaliten, som sagt tidigare. Men ni får givetvis tycka som ni vill!

Jag dissar båda. Vad du tycker att det "känns som" är rätt irrelevant för mig.

Vad tycker du är snyggt då om man får fråga?

Ptja, snygga spel är snygga. De flesta AAA-spel som produceras ser bra ut, liksom många indielir. Ett par exempel snygga spel är L.A. Noire, The Last of Us, Heavy Rain, Ni No Kuni, The Witcher 2 och Far Cry 3.

Fair enough! Där håller vi med varandra i alla fall.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Inte världens smartaste aprilskämt och sannerligen inte det bästa uttalandet från en chef.

Brukar skämt vara smarta?

12
Skriv svar