Elder Scrolls Online – tidigt imorgon läser du recensionen

Robot
Elder Scrolls Online – tidigt imorgon läser du recensionen

Imorgon slår portarna upp till online-Tamriel. Vår första (!) recension är redo tills dess.

#the-elder-scrolls-online


Medlem
Elder Scrolls Online – tidigt imorgon läser du recensionen

Jag tror verkligen inte på det här spelet. Min kärlek för serien är stark men hjärtat sjönk som en sten i bröstet när det kom fram att ett mmo skulle göras.

Varje video jag ser gör mig bara mer och mer säker på hur fruktansvärt dåligt val det är för dem att kliva in i mmo-arenan.

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Jag tror verkligen inte på det här spelet. Min kärlek för serien är stark men hjärtat sjönk som en sten i bröstet när det kom fram att ett mmo skulle göras.

Varje video jag ser gör mig bara mer och mer säker på hur fruktansvärt dåligt val det är för dem att kliva in i mmo-arenan.

Jag tror att spelet hade kunnat vara lyckat om de hade kört vidare på fps-gameplayet och combatsystemet från Skyrim och de tidigare spelet. Det hade gjort spelet roligare och mer unikt än de andra mmo-spelen. Det är för lite sandbox i dagens mmo-spel, tyvärr vågar inte utvecklarna ta stegen fullt ut.

Medlem

Bilden fick mig att tro att det skulle komma ett Battlefield: Vikings.

Medlem

Gissar på en 3/5.

Medlem

Jag kan inte säga att spelet verkade lovande för mig efter att ha spelat betan för lite mer än 1mån sedan. Men förbokade spelet ändå, bara för att ge det en chans. Och ju mer jag lirar det, ju roligare blir det... Hittar små funktioner jag aldrig kunnat tänka mig i ett mmo Samt att jag ena sekunder kan springa runt med sköld och svärd och några minuter senare har jag en stav och leker runt med. Små saker som får mig att sakta med säkert ändra åsikt om spelet...

Medlem
Medlem

Mattias, Schmattias- VAD TYCKER KEN OLOFSSON?!?!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Har spelat det sen i söndags och jag älskar det


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Gissar på en 3/5.

Hade jag gett spelet.

Spelar det nu och har roligt när man tröttnat på det mesta inom mmo men något fantastiskt spel är det inte.
Finns många små opolerade detaljer som gör att det inte kommer vara roligt i längden att köra upp nya gubbar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det lilla jag hann testa i betan föll mig helt i smaken. Förstår inte vad alla klagar på gällande grafiken, det ser bättre ut än de flesta MMORPG:n där ute. Lågupplösta texturer t.ex. är inget jag tänkt riktigt på, och är det artstyle det klagas på... ja, då kan man inte säga att grafiken är dålig. Artstyle och grafik är två skilda saker, även om de ligger tätt sammandbundna.

Gillar det sparsmakade gränssnittet (rippat direkt från Skyrim, men så vadå?) och den upphöjda inlevelsen det ger, och spelkänslan/kontrollerna är helt okej, varken mer eller mindre.

Det som drog ner helhetsupplevelsen dock var animationerna, precis som i alla andra TES-spel. Efter att ha spelat GW2 sedan släppdatum, ett spel som i min mening har underbart följsamma animationer, så har mina krav på animationer i MMORPG:n höjts och ESO lever inte riktigt upp till det. Det är lite stelt, lite "flytigt" och inger ingen som helst känsla av tyngd, med undantag för någon enstaka skill, t.ex. Templars Aedric Spear tycker jag ser ut att göra riktigt ont. Men överlag är det ganska undermåliga animationer för vad man ändå kanske kan räkna som ett Next Gen-mmo.

Detta är dock något som kan fixas i efterhand, precis som Blizzards grafikuppdatering av karaktärsmodeller och animationer i WoW. Får bara hoppas att Zenimax Online ser detta i framtiden och väljer att göra något åt det.

Annars verkar ESO vara ett kompetent MMO som definitivt inte omdefinierar genren, men som för mig personligen är ett välkommet tillskott för oss som inte gillar koreanska mmorpgn.

Ish
Medlem

Tveksamt taggad? Då är man väl per definition av taggad inte tveksam? Eller va?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Bahoven:

Jag tror verkligen inte på det här spelet. Min kärlek för serien är stark men hjärtat sjönk som en sten i bröstet när det kom fram att ett mmo skulle göras.

Varje video jag ser gör mig bara mer och mer säker på hur fruktansvärt dåligt val det är för dem att kliva in i mmo-arenan.

Jag tror att spelet hade kunnat vara lyckat om de hade kört vidare på fps-gameplayet och combatsystemet från Skyrim och de tidigare spelet. Det hade gjort spelet roligare och mer unikt än de andra mmo-spelen. Det är för lite sandbox i dagens mmo-spel, tyvärr vågar inte utvecklarna ta stegen fullt ut.

Spela spelet innan du påstår att saker inte finns.
Du kan köra det som tidigare Elder Scrolls spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Bahoven:

Jag tror verkligen inte på det här spelet. Min kärlek för serien är stark men hjärtat sjönk som en sten i bröstet när det kom fram att ett mmo skulle göras.

Varje video jag ser gör mig bara mer och mer säker på hur fruktansvärt dåligt val det är för dem att kliva in i mmo-arenan.

Jag tror att spelet hade kunnat vara lyckat om de hade kört vidare på fps-gameplayet och combatsystemet från Skyrim och de tidigare spelet. Det hade gjort spelet roligare och mer unikt än de andra mmo-spelen. Det är för lite sandbox i dagens mmo-spel, tyvärr vågar inte utvecklarna ta stegen fullt ut.

Spela spelet innan du påstår att saker inte finns.
Du kan köra det som tidigare Elder Scrolls spel.

Men du behöver inte göra det, och att inte göra det ger massive fördel då du ser mycket bättre omkring dig i PVP i tredjeperson. Skulle vara låst till första person.

Medlem

Jag väntar några månader och köper det för 50 spänn.

Medlem

Testar det som jag testat de flesta mmo. Väldigt tveksam till det. Inget speciellt alls tyvärr men har inte kommit till endgame ännu så kanske blir bättre där. Trevlig värld och stundtals snyggt men väldig livlöst och mediokert spel.

Medlem

Nej, tidigt imorgon spelar jag... tyvärr inte heller då jag har jobb hela fredagen. Men sedan så!

Det har varit mycket kul det jag spelat av head starten, ser fram emot imorgon då jag kan mata in mina nycklar och få alla saker fullt ut.

Sitter för övrigt med statyn från Imperial Edition här och den är riktigt cool.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag har spelat sedan i söndags kl12.00 och jag är lvl 35 alldeles strax och har redan tabbat lusten med spela, Det riktiga suget finns inte riktigt, som med då t.ex wow som man spelade i 8 år.
Lvlingen var okej till en början man längre man kommer blir det svårare och svårare och hitta quest, och mobbsen blir oerhört svåra tillslut.
Roligt med svårighetsgrad men dragningskraften finns inte.
Framförallt som melee dör man oerhört fort.
Cyrodiil pvp är riktigt skoj men det är som dem sa med bf4, i början kmr det vara oerhört häftigt med fallande skyskrapor sen inget märkvärdigt, lite samma sak här, börjar bli segt och stå i slå ner portar i 5min och dubbelt så lång tid att ta sig in.

Jag var tveksam till en början för detta spel och är de fortfarande och tror inte jag kommer spela oerhört länge till.

Medlem

Kunde de inte gjort ett 4 player coop spel istället.

Medlem
Skrivet av erik.blom.9:

Jag har spelat sedan i söndags kl12.00 och jag är lvl 35 alldeles strax och har redan tabbat lusten med spela, Det riktiga suget finns inte riktigt, som med då t.ex wow som man spelade i 8 år.
Lvlingen var okej till en början man längre man kommer blir det svårare och svårare och hitta quest, och mobbsen blir oerhört svåra tillslut.
Roligt med svårighetsgrad men dragningskraften finns inte.
Framförallt som melee dör man oerhört fort.
Cyrodiil pvp är riktigt skoj men det är som dem sa med bf4, i början kmr det vara oerhört häftigt med fallande skyskrapor sen inget märkvärdigt, lite samma sak här, börjar bli segt och stå i slå ner portar i 5min och dubbelt så lång tid att ta sig in.

Jag var tveksam till en början för detta spel och är de fortfarande och tror inte jag kommer spela oerhört länge till.

Level 35 redan? Har du spelat non-stop? Servern har varit nere till och från också. Detta säger mig att du klickar dig förbi alla quests så snabbt det går för att leta nya nya nya? Ser otroligt många som rushar iväg i dessa spel, har flera kompisar som gör det också bara för att bli lvl 50. Och dom hatar att springa runt, men måste lvla lvla lvla. Hur fan kan något vara roligt om man känner det som ett tvång? Tror inte MMO är spelen för dom som inte njuter av att lvla :).

Jag själv å andra sidan, lider av att det finns så otroligt mycket att göra. Så man fastnar hela tiden i något nytt, fast man tänkt göra 2-3 quests på norra sidan mappen så fastnar man med något helt annat i 1 timme. Tiden bara rinner iväg och man får svårt att köra en effektiv grind. Jag lyssnar även på voice och försöker leva mig in i världen helt.

Spelet är sjukt fängslande tycker jag och kan inte vänta till att nå max och se vad som börjar då med alla craftingkombinationer och annat.

Medlem

Jag har spelat sedan i söndags och är fruktansvärt nöjd!

Tycker det håller så mycket bättre än de flesta MMOs på nästan alla aspekter och ser fram emot att spela detta en bra tid framöver!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

jag har en oanvänd nyckel, om någon vill köpa
Tyckte verkligen inte det var något att ha, men har alltid varit lite allergisk mot medeltids-stilen.

Medlem

Jag har spelat sedan tisdags och tycker spelet är bättre nu än det var i betan då svårighetsgraden i early game har höjts. Personligen så förstår jag verkligen inte allt hat det här spelet får, dom flesta som sågar det har förmodligen inte ens spelat förbi lvl 10-15

Lycka till herr Frost, det är jäkligt svårt att sätta betyg på ett mmorpg samma dag som det släppts, med bara beta och early access som speltid.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag har spelat sedan tisdags och tycker spelet är bättre nu än det var i betan då svårighetsgraden i early game har höjts. Personligen så förstår jag verkligen inte allt hat det här spelet får, dom flesta som sågar det har förmodligen inte ens spelat förbi lvl 10-15

Lycka till herr Frost, det är jäkligt svårt att sätta betyg på ett mmorpg samma dag som det släppts, med bara beta och early access som speltid.

Mitt problem med spelet är som med närmast alla nya mmos. Man gör sin karaktär, sen leds man mellan questar och levlar och sen gör man något av dom få saker som utveklarna har bestämt att man kan göra i spelet "dom är så snälla".

Blir tråkigt väldigt väldigt fort och är då man börjar hitta alla felen direkt.

Medlem
Skrivet av Lucyy:
Skrivet av erik.blom.9:

Jag har spelat sedan i söndags kl12.00 och jag är lvl 35 alldeles strax och har redan tabbat lusten med spela, Det riktiga suget finns inte riktigt, som med då t.ex wow som man spelade i 8 år.
Lvlingen var okej till en början man längre man kommer blir det svårare och svårare och hitta quest, och mobbsen blir oerhört svåra tillslut.
Roligt med svårighetsgrad men dragningskraften finns inte.
Framförallt som melee dör man oerhört fort.
Cyrodiil pvp är riktigt skoj men det är som dem sa med bf4, i början kmr det vara oerhört häftigt med fallande skyskrapor sen inget märkvärdigt, lite samma sak här, börjar bli segt och stå i slå ner portar i 5min och dubbelt så lång tid att ta sig in.

Jag var tveksam till en början för detta spel och är de fortfarande och tror inte jag kommer spela oerhört länge till.

Level 35 redan? Har du spelat non-stop? Servern har varit nere till och från också. Detta säger mig att du klickar dig förbi alla quests så snabbt det går för att leta nya nya nya? Ser otroligt många som rushar iväg i dessa spel, har flera kompisar som gör det också bara för att bli lvl 50. Och dom hatar att springa runt, men måste lvla lvla lvla. Hur fan kan något vara roligt om man känner det som ett tvång? Tror inte MMO är spelen för dom som inte njuter av att lvla :).

Jag själv å andra sidan, lider av att det finns så otroligt mycket att göra. Så man fastnar hela tiden i något nytt, fast man tänkt göra 2-3 quests på norra sidan mappen så fastnar man med något helt annat i 1 timme. Tiden bara rinner iväg och man får svårt att köra en effektiv grind. Jag lyssnar även på voice och försöker leva mig in i världen helt.

Spelet är sjukt fängslande tycker jag och kan inte vänta till att nå max och se vad som börjar då med alla craftingkombinationer och annat.

Ser att du inte har spelat betan elr kan så mycket, folk är vr2 redan, 34 är inte så mycket faktiskt. Kört me en polare me rings of mara och questat upp med 4 pers och då går det väldigt fort då XP kmr endast från sista questerna i en questline, mobbsen ger typ inget alls heller.

Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Kunde de inte gjort ett 4 player coop spel istället.

Precis.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Javas:

Jag har spelat sedan tisdags och tycker spelet är bättre nu än det var i betan då svårighetsgraden i early game har höjts. Personligen så förstår jag verkligen inte allt hat det här spelet får, dom flesta som sågar det har förmodligen inte ens spelat förbi lvl 10-15

Lycka till herr Frost, det är jäkligt svårt att sätta betyg på ett mmorpg samma dag som det släppts, med bara beta och early access som speltid.

Mitt problem med spelet är som med närmast alla nya mmos. Man gör sin karaktär, sen leds man mellan questar och levlar och sen gör man något av dom få saker som utveklarna har bestämt att man kan göra i spelet "dom är så snälla".

Blir tråkigt väldigt väldigt fort och är då man börjar hitta alla felen direkt.

Jag kan inte tala för endgame än men under levlandet så är det lätt att bli distraherad för det finns så mycket att utforska för den som inte "power levlar"


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av erik.blom.9:
Skrivet av Lucyy:
Skrivet av erik.blom.9:

Jag har spelat sedan i söndags kl12.00 och jag är lvl 35 alldeles strax och har redan tabbat lusten med spela, Det riktiga suget finns inte riktigt, som med då t.ex wow som man spelade i 8 år.
Lvlingen var okej till en början man längre man kommer blir det svårare och svårare och hitta quest, och mobbsen blir oerhört svåra tillslut.
Roligt med svårighetsgrad men dragningskraften finns inte.
Framförallt som melee dör man oerhört fort.
Cyrodiil pvp är riktigt skoj men det är som dem sa med bf4, i början kmr det vara oerhört häftigt med fallande skyskrapor sen inget märkvärdigt, lite samma sak här, börjar bli segt och stå i slå ner portar i 5min och dubbelt så lång tid att ta sig in.

Jag var tveksam till en början för detta spel och är de fortfarande och tror inte jag kommer spela oerhört länge till.

Level 35 redan? Har du spelat non-stop? Servern har varit nere till och från också. Detta säger mig att du klickar dig förbi alla quests så snabbt det går för att leta nya nya nya? Ser otroligt många som rushar iväg i dessa spel, har flera kompisar som gör det också bara för att bli lvl 50. Och dom hatar att springa runt, men måste lvla lvla lvla. Hur fan kan något vara roligt om man känner det som ett tvång? Tror inte MMO är spelen för dom som inte njuter av att lvla :).

Jag själv å andra sidan, lider av att det finns så otroligt mycket att göra. Så man fastnar hela tiden i något nytt, fast man tänkt göra 2-3 quests på norra sidan mappen så fastnar man med något helt annat i 1 timme. Tiden bara rinner iväg och man får svårt att köra en effektiv grind. Jag lyssnar även på voice och försöker leva mig in i världen helt.

Spelet är sjukt fängslande tycker jag och kan inte vänta till att nå max och se vad som börjar då med alla craftingkombinationer och annat.

Ser att du inte har spelat betan elr kan så mycket, folk är vr2 redan, 34 är inte så mycket faktiskt. Kört me en polare me rings of mara och questat upp med 4 pers och då går det väldigt fort då XP kmr endast från sista questerna i en questline, mobbsen ger typ inget alls heller.

Jo det gjorde jag, och att folk är på VR redan bekräftar bara att dom inte kan ha tagit sin tid och lyssnat på dialogerna och gjort andra strögrejer. I betan lirade jag snabbt upp och körde på det sättet för jag ville inte spoila historien till release, utan bara lära mig områdena så mycket som möjligt. Nu lvlar jag otroligt mycket segare än i beta för jag försöker verkligen sätta mig in hela spelet.

Men har man spelat closed beta och haft VR gubbar innan som vissa haft så finns ingen anledning till att lära sig spelet och köra igenom det seriöst en gång till. Då kan man lära sig hur man ska questa snabbt och powerlevla upp sig.

Ni är inte underlevlade eftersom ni dör lätt? Jag tar 3-4 mobs i stöten och är lvl 25. Kan inte tänka mig att man springer och dör på en mob om bara några lvls. Upptäcker ni hela kartorna? Många quests är inte utsatta och man får rätt bra med exp för att bara gå till intressanta punkter.

Medlem
12
Skriv svar