Vill du se e-sportaren HeatoN i Mästarnas Mästare?

Robot
Vill du se e-sportaren HeatoN i Mästarnas Mästare?
Medlem
Vill du se e-sportaren HeatoN i Mästarnas Mästare?

Om HeatoN var med tror jag att tittarsiffrorna hade blivit större för Mästarnas mästare, tycker själv det hade varit riktigt roligt om han fick vara med

Moderator | Testpilot

Varför inte?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag som älskar spel och som gillar att titta på när bra gamers spelar måste nog säga att om man tycker att Heaton ska vara med i Mästarnas Mästare så har man inte förstått varför programmet är så stort och omtyckt som det är.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Släpp på HeatoN!

Utbilda massorna om e-sportens realitet

Medlem

Självklart ska inte inte vara med. Knappast någon fysisk aktivitet han pysslar med, eller ni tycker att dom ska börja tävla i datorspel i mästarnas mästare med?

Medlem

Klart att han skall vara med! Jag har personligen inte kollat på programmet så jag vet inte vilka som har varit med, men det är inte mer än rätt att man låter ALLA sorters idrottare vara med. Även ifall de är e-sportare.


signatur

Submission is for the weak

Skribent
Skrivet av Daven:

Självklart ska inte inte vara med. Knappast någon fysisk aktivitet han pysslar med, eller ni tycker att dom ska börja tävla i datorspel i mästarnas mästare med?

Håkan Loob zergrushar Stefan Schwarz hela vägen ut ur tävlingen. Jag skulle kolla!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Medlem
Skrivet av Daven:

Självklart ska inte inte vara med. Knappast någon fysisk aktivitet han pysslar med, eller ni tycker att dom ska börja tävla i datorspel i mästarnas mästare med?

Har inte sett dem tävla i särskilt många officiella sporter i Mästarnas Mästare (Ishockey, fotboll, handboll etc. är inte med i grenarna) så E-sport lär ju inte hamna på schemat

Och förresten, han är ju en rätt biffig kille. Han lär ju lätt klara de fysiska grenarna galant

Medlem

Efter Stenmarks totala överlägsenhet så borde de döpa om programmet till Nästarnas Mästare.

Men visst vore det kul om Heaton var med.

Medlem

Han heaton har ju själv lirat hockey har jag hört så why not

Medlem

visst esporten kräver också disciplin men kan inte tänka mig att det alls är samma slags barriärer man överkommer som idrottare jämfört med esportare.. isf får de slänga ihop olika esportare.. typ en från cs, en från starcraft... en pokerspelare och en backgammonspelare kan få vara med också


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem

Så samma TV-kanal som lät Ken Olofsson diskutera TV-spelsvåld funderar på att ha HeatoN med i ett familjevänligt program? Hm...

Medlem

Senast jag hörde något om honom så spelade han poker och umgicks med KGB (läs supporterklubb). Vet dock inte om e-sport kan räknas som en idrott? Annars kan vi väl börja släppa på schack, magic korten och mästare i ordvitsar också. Hade varit en härlig skara av folk!

Medlem

Eller folk som är med i melodifestivalen...också en typ av tävling Skillnad på att spela datorspel som att hålla på med en "riktig" idrott. Dum ide´.

Medlem
Skrivet av Daven:

Eller folk som är med i melodifestivalen...också en typ av tävling Skillnad på att spela datorspel som att hålla på med en "riktig" idrott. Dum ide´.

Å andra sidan spelar han inte professionellt och har inte gjort sedan 2007. Han är vältränad, bara till att kolla lite bilder på han.

Medlem

All respekt till HeatoN men blanda inte ihop e-sport med sport!


signatur

F.d. "Kändis" som titel

Medlem
Skrivet av zilke:

visst esporten kräver också disciplin men kan inte tänka mig att det alls är samma slags barriärer man överkommer som idrottare jämfört med esportare.. isf får de slänga ihop olika esportare.. typ en från cs, en från starcraft... en pokerspelare och en backgammonspelare kan få vara med också

esportat ,spelat handboll på hög nivå precis som cs, och kan säga till dig redan nu det är mer påfrästande att spela esport.

Det folk tittar på matcher svart och vit all träning du anar inte hur det går till på hög nivå, hur många timmars analyseringar utav demos och vad motståndares spelare gör och vane,saker.

Varje taktik förändring varje karta vid varje ny turnering.

att säga esport ej är sport är som att säga sport ej existerar egentligen.

Dock är det absolut noll idrott, nada,zip,zero.

Men sport är det i högsta möjliga grad.

och HeatoN är där uppe ibland zlatan,forsberg,stenmark,pele.

Oavsett om du vill det eller inte, så är han där uppe.
fö krävs det högre intelligens att spela esport än fotboll m.m och högre reflexer än någon annan sport.

det finns spelare som spelat spel hela sitt liv och är fortfarande inte ens närheten utav topskiktet utav spelare, redan där har du bevis på det krävs talang.

Sen flesta som säger esport inte är sport, jag tvivlar ytters ni utövat det själva och vanlig sport, för hade ni det så hade ni aldrig sagt det inte är sport.

Jag har utövat båda iaf och finns många saker som är extremt mycket svårare, sen finns det saker som är lätta exempelvis kräver ingen fysik direkt, och inte hög risk för skador efter match m.m

Men diciplinen och hur ofta man tränar och hur du ska klara allt psykiskt och krav på reflexer och tänka rätt och snabbt får andra sporter att se ut som ett skämt.

Medlem
Skrivet av Daven:

Eller folk som är med i melodifestivalen...också en typ av tävling Skillnad på att spela datorspel som att hålla på med en "riktig" idrott. Dum ide´.

Definiera "riktig" idrott.

Medlem
Skrivet av Jilted:
Skrivet av Daven:

Eller folk som är med i melodifestivalen...också en typ av tävling Skillnad på att spela datorspel som att hålla på med en "riktig" idrott. Dum ide´.

Definiera "riktig" idrott.

Konståkning, bowling, golf, tennsoldatsgjutning.

ZF
Medlem
Skrivet av Bennii:

Så samma TV-kanal som lät Ken Olofsson diskutera TV-spelsvåld funderar på att ha HeatoN med i ett familjevänligt program? Hm...

japp. nya grenar i Mästarnas mästare är paintball och tepåsen.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Så samma TV-kanal som lät Ken Olofsson diskutera TV-spelsvåld funderar på att ha HeatoN med i ett familjevänligt program? Hm...

Ja han kanske lär sig och folk som honom vad esport är och vad det kräver utav dig. Vilket kommer shocka många.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Bennii:

Så samma TV-kanal som lät Ken Olofsson diskutera TV-spelsvåld funderar på att ha HeatoN med i ett familjevänligt program? Hm...

Ja han kanske lär sig och folk som honom vad esport är och vad det kräver utav dig. Vilket kommer shocka många.

*chocka
Dessutom, man sitter still på en stol...Säg till elitidrottsman/kvinna att det krävs mkt av nån för e-sport Mkt tid ja, och kanske lite joltcola. Sport är sport. E-sport är E-sport. Kul båda två, men väldigt olika

Medlem

Ser ärligt talat inget problem med en e-sportare i MM. Har ju varit flertalet idrottare med som tävlat i idrotter där den fysiska styrkan inte är det avgörande utan exempelvis precision, mental styrka, fokus etc. Golf, curling och motorsport för att nämna några. Varför skulle då inte e-sport platsa i denna skara?

Medlem
Skrivet av Qnott:

Ser ärligt talat inget problem med en e-sportare i MM. Har ju varit flertalet idrottare med som tävlat i idrotter där den fysiska styrkan inte är det avgörande utan exempelvis precision, mental styrka, fokus etc. Golf, curling och motorsport för att nämna några. Varför skulle då inte e-sport platsa i denna skara?

Sant iofs. Men motorsport är ju också för jävla trist

Medlem
Skrivet av Daven:
Skrivet av Jilted:
Skrivet av Daven:

Eller folk som är med i melodifestivalen...också en typ av tävling Skillnad på att spela datorspel som att hålla på med en "riktig" idrott. Dum ide´.

Definiera "riktig" idrott.

Konståkning, bowling, golf, tennsoldatsgjutning.

Slänga sig med definitioner utan att kunna fördjupa dem, standard...

Medlem
Skrivet av Daven:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Bennii:

Så samma TV-kanal som lät Ken Olofsson diskutera TV-spelsvåld funderar på att ha HeatoN med i ett familjevänligt program? Hm...

Ja han kanske lär sig och folk som honom vad esport är och vad det kräver utav dig. Vilket kommer shocka många.

*chocka
Dessutom, man sitter still på en stol...Säg till elitidrottsman/kvinna att det krävs mkt av nån för e-sport Mkt tid ja, och kanske lite joltcola. Sport är sport. E-sport är E-sport. Kul båda två, men väldigt olika

Du fattar fortfarande inte vad sport är va? det har Noll med fysisk aktivitet att göra, Noll zero zip.
esport är sport tom officiellt utsatt som sport, oavsett om du vill det eller ej det ÄR sport.

idrott är det inte och kmr aldrig bli eller vara, shack och poker är sport även förstår du nu skillnaden?
Och som jag har sagt ovan nej det är inte så stora fysiska påfrästningar i ovanstående post.

Men visst du får tycka esport inte är sport, men då är blå färg vit färg enligt dig med

Medlem
Skrivet av Jilted:
Skrivet av Daven:
Skrivet av Jilted:
Skrivet av Daven:

Eller folk som är med i melodifestivalen...också en typ av tävling Skillnad på att spela datorspel som att hålla på med en "riktig" idrott. Dum ide´.

Definiera "riktig" idrott.

Konståkning, bowling, golf, tennsoldatsgjutning.

Slänga sig med definitioner utan att kunna fördjupa dem, standard...

Som sagt, e-sport är e-sport. Sport är sport Olika saker, enligt mig. Sen kan ju självklart du ha dina personliga definitioner, helt ok för mig. Bara så jag känner för saken.

Medlem
Skrivet av Daven:
Skrivet av Jilted:
Skrivet av Daven:
Skrivet av Jilted:
Skrivet av Daven:

Eller folk som är med i melodifestivalen...också en typ av tävling Skillnad på att spela datorspel som att hålla på med en "riktig" idrott. Dum ide´.

Definiera "riktig" idrott.

Konståkning, bowling, golf, tennsoldatsgjutning.

Slänga sig med definitioner utan att kunna fördjupa dem, standard...

Som sagt, e-sport är e-sport. Sport är sport Olika saker, enligt mig. Sen kan ju självklart du ha dina personliga definitioner, helt ok för mig. Bara så jag känner för saken.

Då är vitt blått enligt dig med?

123
Skriv svar