Nytt Family Guy-spel kommer till mobiler

Robot
Medlem
Nytt Family Guy-spel kommer till mobiler

Du har slut på energi, för endast 7kr kan du få ett energi pack!

...........................microtransaktioner............................


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

The Simpsons: Tapped out -
With a guest appearance by the Griffin family!

Skägg.
10 Chambers

Ska vara ganska likt Simpsons: Tapped Out.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ska vara ganska likt Simpsons: Tapped Out.

Nice, jag har spelat Simpsons: Tapped Out sen hösten och tycker det är riktigt kul som tidsfördriv, men tyvärr tar det runt 5-7 minuter att göra allt för stunden. Ett till spel i samma stil med Family Guy som tema låter toppen imo, bara det inte blir för tungt med mikrotransaktionerna, Tapped Out går ju att spela utmärkt utan att spendera pengar, så länge man kan leva utan somliga karaktärer


signatur

Game long and prosper

Medlem

Betan har ju funnits ett tag nu på Google Play butiken

Medlem

får väl prova, man diggar ju Family Guy, men får hoppasdet inte är samma ogenomtänka och stela sörja som Family Guy MMO:et var.

Fast ett mobilspel känns mer i rätt kaliber för Family Guy, om de inte gör en "Stick of Truth" satsning seriöst.

Medlem
Skrivet av zodan:

Betan har ju funnits ett tag nu på Google Play butiken

Ja, jag tänkte säga det. Det är ju bara att tanka ner och lira. En uppenbar ripoff på Tapped Out men jag är ändå så trött på Tapped Out och mina 59 gubbar att trycka på... känns som ett jobb att sätta alla i arbete

Medlem

Underbart, spelade aldrig Tapped Out, hade för mycket annat då, så det här blir en nystart
Bara hoppas dom inte förstör det totalt med för mycket microtransaktioner. För ett roligt spel kan jag betala upp till 40-70 spänn kanske, men då ska det inte vara nåt jäkla 2 timmars gameplay, utan motsvara tillgång till hela spelet.

Begriper mig inte på de efterblivna spelutgivarna som tror att dom ska kunna karva guld med smörkniv bara för att det alltid finns några idioter som tycker det är OK att betala 1000-tals kronor för några jäkla kristaller.

Inaktiv

Har spelat Tapped Out.. dock så har jag tagit en paus just nu!

Det går att göra jävligt mycket utan mikrotransaktioner. Vi får se hur det fungerar i Family Guy-spelet.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Har spelat Tapped Out.. dock så har jag tagit en paus just nu!

Det går att göra jävligt mycket utan mikrotransaktioner. Vi får se hur det fungerar i Family Guy-spelet.

Precis vad jag hoppas på. Vilket samtidigt är lite tragiskt, jag menar, jag har inget emot att betala lite grann för ett kul mobilspel, men de flesta som kallar deras spel för free-to-play tar betalt genom mikrotransaktioner ungefär som om dom släppt WoW på speed till mobilen/plattan. Tappar allt sug att stödja eller ens spela spelen när dom gör så, bara så förbannat girigt.

Inaktiv
Skrivet av Ender:
Skrivet av showerguy:

Har spelat Tapped Out.. dock så har jag tagit en paus just nu!

Det går att göra jävligt mycket utan mikrotransaktioner. Vi får se hur det fungerar i Family Guy-spelet.

Precis vad jag hoppas på. Vilket samtidigt är lite tragiskt, jag menar, jag har inget emot att betala lite grann för ett kul mobilspel, men de flesta som kallar deras spel för free-to-play tar betalt genom mikrotransaktioner ungefär som om dom släppt WoW på speed till mobilen/plattan. Tappar allt sug att stödja eller ens spela spelen när dom gör så, bara så förbannat girigt.

Precis! Jag har inget emot att köpa lite "Donuts" i Tapped out för 75 kronor per kvartal eller något. Men för att köpa "energi pack" för 7 kronor för att kunna spela är det värsta som finns.

Medlem

Och tyvärr blev det precis så illa som jag var rädd för. Var det ingen som lärde sig av Dungeon Keeper? Vansinne.

http://www.fz.se/forum/allmant-snack/microtransaktioner-33813...

1
Skriv svar