Medlem
Toast skagen

Dags att diskutera lite mat igen, och denna gång en svensk klassiker, Toast Skagen.

Det här är en förrätt som jag hade tänkt att bjuda mina vänner och familj på när jag gifter mig i sommar. Jag tycker det är en bra rätt då många kan äta den och när den görs på "riktigt" passar den även in på ett bröllop.

Jag tycker själv att Tore Wretmans originalrrecept är nästan överlägset bäst. Alltså, majo, dill, räkor, och salt/peppar toppat med löjrom. Och majon ska såklart vara hemlagad och inget annat.

Men jag vet att min smak inte är som alla andras och folk kan tycka att den blir lite väl stabbig och tung när den bara görs på majo och inget annat. Så nu vill jag ha tips på era varianter

Jag håller även på att komponera ihop en till mina veganska/vegetariska/laktos/glutenfria vänner, Jag har googlat runt lite för bra räksubstitut men kan inte riktig hitta något bra än. Tångrom är ju givet förstås. Och en majo ska jag testa att göra utan ägg ikväll, någon som har ett äggfritt recept på en majo som är bra så tar jag även emot tips om det också.


signatur

IDKFA

Medlem

Hade lust att skriva Kräftor som substitut för Räkor, men kom på att det nog inte var så skoj endå.. lite göteborgskt..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:

Hade lust att skriva Kräftor som substitut för Räkor, men kom på att det nog inte var så skoj endå.. lite göteborgskt..

Kräftor är nog inte veganska de heller


signatur

IDKFA

Medlem

Rom är inte allas favoriter, jag avstår en Skagen på grund av det. Men tar gärna ett bett på andra varianter.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Rom är inte allas favoriter, jag avstår en Skagen på grund av det. Men tar gärna ett bett på andra varianter.

Jag kör alltid den på sidan av. Det ska inte vara rom i röran.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Rom är inte allas favoriter, jag avstår en Skagen på grund av det. Men tar gärna ett bett på andra varianter.

Jag kör alltid den på sidan av. Det ska inte vara rom i röran.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av toast:

Hade lust att skriva Kräftor som substitut för Räkor, men kom på att det nog inte var så skoj endå.. lite göteborgskt..

Kräftor är nog inte veganska de heller

ja, det var det som var själva skämtet..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av toast:

Hade lust att skriva Kräftor som substitut för Räkor, men kom på att det nog inte var så skoj endå.. lite göteborgskt..

Kräftor är nog inte veganska de heller

ja, det var det som var själva skämtet..

Tack för att man känner sig gammal och grå när jag inte ser uppenbara skämt längre.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av toast:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av toast:

Hade lust att skriva Kräftor som substitut för Räkor, men kom på att det nog inte var så skoj endå.. lite göteborgskt..

Kräftor är nog inte veganska de heller

ja, det var det som var själva skämtet..

Tack för att man känner sig gammal och grå när jag inte ser uppenbara skämt längre.

Mmmm jag känner mig gammal oxå, 39 bast och en trasig axel.. bättre har det varit.. ^^


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Byt ut romen mot kalles kaviar eller tonfisk, det brukar vara poppis.


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar