Se den gigantiska hajen i Battlefield 4

Robot
Medlem
Se den gigantiska hajen i Battlefield 4

Coolt.
Synd bara att jag inte kan läsa namnet megalodon utan att tänka på dagen då discovery channel satte sista spiken i sin egen kista imho.

Medlem
Skrivet av Petrik:

Coolt.
Synd bara att jag inte kan läsa namnet megalodon utan att tänka på dagen då discovery channel satte sista spiken i sin egen kista imho.

utveckla gärna jag tittar ofta på discovery så undrar lite vad jag missat där med sista spiken i kistan för discovery?

Medlem
Skrivet av Andaril:
Skrivet av Petrik:

Coolt.
Synd bara att jag inte kan läsa namnet megalodon utan att tänka på dagen då discovery channel satte sista spiken i sin egen kista imho.

utveckla gärna jag tittar ofta på discovery så undrar lite vad jag missat där med sista spiken i kistan för discovery?

Han pratar om när dom visade en fejk-dokumentär där dom bara ljög å hitta på å sa att dom hittat bevis för att megalodon lever. Jag såg det med. Tappade också allt förtroende för dom då...

Medlem

Fan vad löjligt, hade varit bättre med hajar som käkar upp folk som i verkligheten, inte en jävla haj stor som ett slagskepp!

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Fan vad löjligt, hade varit bättre med hajar som käkar upp folk som i verkligheten, inte en jävla haj stor som ett slagskepp!

Den är åtminstone inte påhittad.

http://en.wikipedia.org/wiki/Megalodon

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Andaril:
Skrivet av Petrik:

Coolt.
Synd bara att jag inte kan läsa namnet megalodon utan att tänka på dagen då discovery channel satte sista spiken i sin egen kista imho.

utveckla gärna jag tittar ofta på discovery så undrar lite vad jag missat där med sista spiken i kistan för discovery?

Han pratar om när dom visade en fejk-dokumentär där dom bara ljög å hitta på å sa att dom hittat bevis för att megalodon lever. Jag såg det med. Tappade också allt förtroende för dom då...

Är du säker på att det inte var en s k "What if.."?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Hade varit lite fräckare om du bara hade sett fenan ovanför vattenytan ibland...

dudu........ dudu......... dudu..........dudududududududududu


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem

Då var det väl värre med Discovery's program om sjöjungfrur. Visserligen sa de ju att det var fejk...

Medlem

Its on like Megalodon

Medlem

Jag såg hajen första gången igår på Twitch då den gjorde ett monsterhopp (höhö) och nästan tog ner helikoptern som streamaren satt it, hoppade nästan till.


signatur

Game long and prosper

Medlem

"the shark still looks fake"

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Andaril:
Skrivet av Petrik:

Coolt.
Synd bara att jag inte kan läsa namnet megalodon utan att tänka på dagen då discovery channel satte sista spiken i sin egen kista imho.

utveckla gärna jag tittar ofta på discovery så undrar lite vad jag missat där med sista spiken i kistan för discovery?

Han pratar om när dom visade en fejk-dokumentär där dom bara ljög å hitta på å sa att dom hittat bevis för att megalodon lever. Jag såg det med. Tappade också allt förtroende för dom då...

Kan ju inte vara värre än "Ancient Aliens" på history channel. Så mycket skitsnack och försök att lura folk går inte att hitta någon annanstans. Allt från att de påstår att det finns enorma mängder bevis (som de självfallet inte förmedlar i "dokumentären") på att aliens har planterat människan på jorden till att de påstår själva ha varit med om att bli "bortrövad". Man stänger ju av skiten direkt denna sk. "Dokumentär" av psuedohistoriker sätter igång.

Inaktiv

Märklig färg på helikoptern. Kan man moda i BF4??

Inaktiv

Nu fattar jag! Började nästan undra ju, skulle de inte vara någon skillnad på BF3 och BF4?

Medlem

Om Discoverys "dokumentär" om Megalodon var den typen av tankeexperiement de ibland gör (så som "What if") så lekte de iallfall inte kryptozoologer, utan lajjade bara med en tanke (på ett sätt som man å andra sidan måste tycka är barnsligt och meningslöst... Yay, en massa fejkade "reportage" och grejer).

De har gjort så flera gånger, bland annat med en dokumentär (som visades på SVT!) där de påstod att de hittat benen från en eldsprutande, flygande drake i något berg... Det var typ 2005-något, vill jag minnas.

Totalt slöseri med tid, och för att "bygga stämning" såg de till att vara så otydliga som möjligt med att hela skiten var hittepå. De har även gjort den typen av "dokumentärer" om hur liv på andra planeter kan tänkas se ut, komplett med jättedålig CGI.

Den här typen av "dokumentärer" är i bästa fall ett fullkomligt slöseri med tid för tittaren, och i värsta fall leder de till ren misinformation hos tittaren.

Skrivet av Dizzz:

Kan ju inte vara värre än "Ancient Aliens" på history channel. Så mycket skitsnack och försök att lura folk går inte att hitta någon annanstans. Allt från att de påstår att det finns enorma mängder bevis (som de självfallet inte förmedlar i "dokumentären") på att aliens har planterat människan på jorden till att de påstår själva ha varit med om att bli "bortrövad". Man stänger ju av skiten direkt denna sk. "Dokumentär" av psuedohistoriker sätter igång.

Ancient Aliens, ja... Nu snackar vi dokumentärer som gått över gränsen från att otydligt och oansvarligt leka med intressanta scenarion, till att producera ren dynga.

Jag såg hela den serien (av något skäl...), och den var inte särskilt övertygande, ens när jag - i mina egna funderingar - testade att låta den stå helt utan moteld från andra fakta.

Sen tröttnade jag på tramset, och såg jag också hela den här. Titeln till trots är den väldigt lugn och sansad, rentav vetenskapligt begåvad i portioner (trots skaparens ganska engagerade kristna tro). Mycket sevärd, trots sin längd.

Både History Channel och Discovery Channel har - som bekant - fallit ner i en sensationalistisk avgrund utan källkritik eller självrespekt.

Ena sekunden är det Hitler's Occult Armies, andra sekunden UFO'n i Antarktis. Sen leder det vidare i bevis för Lock Ness-Monstret, och intressant nog - "dokumentärer" om hur 9/11 inte var ett "inside job". De får liksom fel på alla punkter.

Medlem
Skrivet av cinort:

Märklig färg på helikoptern. Kan man moda i BF4??

inte modda direkt men det finns möjlighet att ändra camo på fordon och vapen genom att låsa upp dem via battlepacks


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Andaril:
Skrivet av Petrik:

Coolt.
Synd bara att jag inte kan läsa namnet megalodon utan att tänka på dagen då discovery channel satte sista spiken i sin egen kista imho.

utveckla gärna jag tittar ofta på discovery så undrar lite vad jag missat där med sista spiken i kistan för discovery?

Han pratar om när dom visade en fejk-dokumentär där dom bara ljög å hitta på å sa att dom hittat bevis för att megalodon lever. Jag såg det med. Tappade också allt förtroende för dom då...

Är du säker på att det inte var en s k "What if.."?

Nej nej, det var en "dokumentär" som följde ett gäng forskare i jakten på den här hajen, och dom hade fabricerade bevis och allt, sen efteråt när man kollade upp den för att det hade vart lite väl många grejjer mot slutet som inte stämde så visade det sig att "forskarna" i själva verket var skådisar... Skittöntigt av en dokumentär kanal att göra en sån grej.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Andaril:
Skrivet av Petrik:

Coolt.
Synd bara att jag inte kan läsa namnet megalodon utan att tänka på dagen då discovery channel satte sista spiken i sin egen kista imho.

utveckla gärna jag tittar ofta på discovery så undrar lite vad jag missat där med sista spiken i kistan för discovery?

Han pratar om när dom visade en fejk-dokumentär där dom bara ljög å hitta på å sa att dom hittat bevis för att megalodon lever. Jag såg det med. Tappade också allt förtroende för dom då...

Kan ju inte vara värre än "Ancient Aliens" på history channel. Så mycket skitsnack och försök att lura folk går inte att hitta någon annanstans. Allt från att de påstår att det finns enorma mängder bevis (som de självfallet inte förmedlar i "dokumentären") på att aliens har planterat människan på jorden till att de påstår själva ha varit med om att bli "bortrövad". Man stänger ju av skiten direkt denna sk. "Dokumentär" av psuedohistoriker sätter igång.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Andaril:
Skrivet av Petrik:

Coolt.
Synd bara att jag inte kan läsa namnet megalodon utan att tänka på dagen då discovery channel satte sista spiken i sin egen kista imho.

utveckla gärna jag tittar ofta på discovery så undrar lite vad jag missat där med sista spiken i kistan för discovery?

Han pratar om när dom visade en fejk-dokumentär där dom bara ljög å hitta på å sa att dom hittat bevis för att megalodon lever. Jag såg det med. Tappade också allt förtroende för dom då...

Är du säker på att det inte var en s k "What if.."?

Nej nej, det var en "dokumentär" som följde ett gäng forskare i jakten på den här hajen, och dom hade fabricerade bevis och allt, sen efteråt när man kollade upp den för att det hade vart lite väl många grejjer mot slutet som inte stämde så visade det sig att "forskarna" i själva verket var skådisar... Skittöntigt av en dokumentär kanal att göra en sån grej.

Finns tre stycken, alla nämnda i denna tråd: Megalodon, mermaids och drakar.
De är "What if" fast med dokumentärs upplägget, i slutet utav alla står de att de är fejk.
Gjordes i samarbete med Animal planet har jag för mig. Sure de är rätt fult gjorde och dokumentärs skiten är rätt irriterande, men det är ett kul koncept att leka med, vi vet ju faktiskt inte om altting i havet

Medlem

- Någon som skulle vara intresserad av en early access pre alfa "BF5"?


signatur

autograph

Medlem

- Men hur vet vi att vi inte vet allting om allting i havet?


signatur

autograph

Medlem

"Fossil remains suggest that this giant shark reached a maximum length of 14–18 metres"

Hajen som dyker upp ur vattnet är mycket större än så - fail

Medlem
Skrivet av Kongen:

"Fossil remains suggest that this giant shark reached a maximum length of 14–18 metres"

Hajen som dyker upp ur vattnet är mycket större än så - fail

Exakt vad jag tänkte skriva. Den där hajen är nog minst det dubbla, om inte ännu mer.

Medlem
Skrivet av ZkilfinG:
Skrivet av Kongen:

"Fossil remains suggest that this giant shark reached a maximum length of 14–18 metres"

Hajen som dyker upp ur vattnet är mycket större än så - fail

Exakt vad jag tänkte skriva. Den där hajen är nog minst det dubbla, om inte ännu mer.

När jag mätte den på min 27-tums skärm så var den bara 78 mm. Klart overkligt.

Medlem
Skrivet av generalfil:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Andaril:
Skrivet av Petrik:

Coolt.
Synd bara att jag inte kan läsa namnet megalodon utan att tänka på dagen då discovery channel satte sista spiken i sin egen kista imho.

utveckla gärna jag tittar ofta på discovery så undrar lite vad jag missat där med sista spiken i kistan för discovery?

Han pratar om när dom visade en fejk-dokumentär där dom bara ljög å hitta på å sa att dom hittat bevis för att megalodon lever. Jag såg det med. Tappade också allt förtroende för dom då...

Är du säker på att det inte var en s k "What if.."?

Nej nej, det var en "dokumentär" som följde ett gäng forskare i jakten på den här hajen, och dom hade fabricerade bevis och allt, sen efteråt när man kollade upp den för att det hade vart lite väl många grejjer mot slutet som inte stämde så visade det sig att "forskarna" i själva verket var skådisar... Skittöntigt av en dokumentär kanal att göra en sån grej.

Finns tre stycken, alla nämnda i denna tråd: Megalodon, mermaids och drakar.
De är "What if" fast med dokumentärs upplägget, i slutet utav alla står de att de är fejk.
Gjordes i samarbete med Animal planet har jag för mig. Sure de är rätt fult gjorde och dokumentärs skiten är rätt irriterande, men det är ett kul koncept att leka med, vi vet ju faktiskt inte om altting i havet

Visst. Och hade dom fokuserat på vad man faktiskt inte vet, istället för att fabricera bevis för saker som redan blivit motbevisade, så hade dom varit intressanta i mina ögon. Det dom istället gjorde är ju bara löjligt.

Medlem

99 little bugs in the code...
http://9gag.com/gag/a5dDw9o


signatur

autograph

Medlem

Den ser ju ut o vara typ 100m lång, o de är inte en magalodon, tror jag!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

- Jag fattar fortfarande inte varför DICE har gjort alla tidigare kartor så mycket mindre än de var från början i BF4?
Och att grafiken blivit fulare.
Finns det ingen info om detta?
Ingen annan som märkt det de senaste veckorna?!
Skumt!
De nya kartorna i "Naval Strike" är ju också ovanligt små. Det är ju mest bara vatten.
Jag hoppas nu att de återstående DLC'erna har lite mer innehåll!
Annars blir det absolut inget köp av BF5. Tröttnat på att bli LURAD!


signatur

autograph

1
Skriv svar