Kickstarter-nytt – Cult County vill skrämma dig

Robot
Kickstarter-nytt – Cult County vill skrämma dig

Dementium-skaparnas skräcktitel når Kickstarter, men starten är trög.

#cult-county, #dementium-the-ward, #the-walking-dead-a-telltale-games-series, #resident-evil


Medlem
Kickstarter-nytt – Cult County vill skrämma dig

Jag säger aldrig nej till bra skräckspel, får hålla tummarna för att det här blir bra om de får in pengarna de behöver


signatur

Game long and prosper

Medlem

ett skräckspel till? Kul för de som gillar sånt kanske, men börjar det inte bli lite ww2-spel av det hela?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Jag tyckte om Dementium..
Men tycker inte om Kickstarter, har gått med för många som har blivit horseshit... men får hoppas på det bästa med det här...


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

FM-guru
F.d. Sisyr

Tyckte väl jag kände igen loggan!

Medlem
Skrivet av Propy:

ett skräckspel till? Kul för de som gillar sånt kanske, men börjar det inte bli lite ww2-spel av det hela?

Det är en genre vi talar om, inte ett och samma varumärke. Lite som att klaga på att det alltid skämtas i en sitcom


signatur

Game long and prosper

Medlem

wow det var mycket pengar dom hade tänkt sig.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

wow det var mycket pengar dom hade tänkt sig.

Är det verkligen det? Spelet ska ju komma på PC/Mac/linux, Wii U, Xbox One, PS4, PS3, Psvita.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Propy:

ett skräckspel till? Kul för de som gillar sånt kanske, men börjar det inte bli lite ww2-spel av det hela?

NO! NO! SHUT UP! THIS IS GOOD!

Nä men, jo får nog hålla med dig om detta, men sen har skräckgenren legat i dvala så otroligt länge och som en survival horror-fanboy gör alla dessa projekten mig bara glad hittills.

...Fast jag önskar lite att de flesta skulle försöka vara något annat än Amnesia-wannabes.

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av SWEBarb:

wow det var mycket pengar dom hade tänkt sig.

Är det verkligen det? Spelet ska ju komma på PC/Mac/linux, Wii U, Xbox One, PS4, PS3, Psvita.

Jo, men det kanske är lite väl många plattformar att porta till utan utgivare? Jag menar, bara arbetet med att få kontrollerna att funka lika bra på alla plattformarna kommer vara förvånansvärt tidsödande...

Utan att ha insikt i deras utvecklingsmetoder eller vart de har sin främsta kundbas så är min ryggradsreaktion att de nog borde ha begränsat sig till PC och möjligen även "next gen".

Hoppas iallfall de får ihop stålarna. Men jag tvivlar tyvärr på det.

PS: Den feta snubben i vit tröja som gick runt i bakgrunden i videon fick mig att skratta

Medlem
Skrivet av KatOne:

Jo, men det kanske är lite väl många plattformar att porta till utan utgivare? Jag menar, bara arbetet med att få kontrollerna att funka lika bra på alla plattformarna kommer vara förvånansvärt tidsödande...

Just därför de pytsar ut spelen på så många platformar, behöver ingen utgivare plus att spelet utvecklas på /i Unity, så det är relativt enkelt att få multiplatform.

Skrivet av KatOne:

Utan att ha insikt i deras utvecklingsmetoder eller vart de har sin främsta kundbas så är min ryggradsreaktion att de nog borde ha begränsat sig till PC och möjligen även "next gen".

DS + 3DS är de flesta spelen de gjort till, finns något iOS spel med, och nyligen Mutant Mudd Deluxe till, Wii U, Pc, PS3/Vita.

Skrivet av KatOne:

Hoppas iallfall de får ihop stålarna. Men jag tvivlar tyvärr på det.

Tvivlar också, går väldigt sakta.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Enligt Kicktraq så behöver de få ihop ca $20 000 om dagen tiden ut för att nå sitt mål, deras nuvarande snitt är på $6 000.

http://www.kicktraq.com/projects/2029149553/cult-county-by-re...

Känns som att de siktat lite för högt med detta tyvärr.

/ LordDaimos

Medlem

- Finns det verkligen behov av detta?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

- Finns det verkligen behov av detta?

Ja! Det är ingen tråkig Amnesia-klon som alla nya skräckspel.

Medlem

- Jag höll på att somna under filmen. På riktigt!


signatur

autograph

1
Skriv svar