Chrome laggar fruktansvärt när man öppnar nya flikar

Chrome laggar fruktansvärt när man öppnar nya flikar

Upplever att Chrome plötsligt (säg en månad tillbaka) laggar väldigt mycket när man t.ex öppnar nya flikar.

Brukar öppna FZ och trycker på mushjulet (Nyhet öppnas i ny flik) på de nyheter jag vill läsa om.

Men senaste tiden så hackar och laggar då hela sidan medans nya fliken laddas.
Det är inte bara på FZ utan överallt.
Det ända tilläggen jag har installerade är adblock och chromium wheel smooth scroller.

Funderar på att gå över till Firefox igen då den flyter på som smör :/ men gillar chrome i övrigt och nått galet har ju hänt

Nån som känner igen sig?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Har samma problem, Chrome, Firefox, Explorer, alla beter sig likadant. Det här har mina vänner också fått uppleva nyligen, så jag tror inte det beror på datorn eller uppkopplingen, jag har helt enkelt ingen aning om vad som försiggår. Och det gäller ju inte bara ett program heller, så vad kan detta bero på?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Upplever samma problem! För 2-3 år sedan flöt Chrome på bra men nu har det blivit i klass med Firefox och Explorer. Segt, lagg och kraschar ofta.

Medlem

Det är snart dags. IE ska ta över världen igen. Mohahaha!

Skribent

Intressant, mitt Chrome har börjat låsa sig bara utan anledning på senare tid? Är det något som är på gång eller?


signatur

"Writer and Fighter"

Aha så det är inte bara jag ...Puh!!

Hm tycker ändå Firefox fungerar bra men vill tjurigt inte byta haha

Men man kanske ska prova IE eller opera eller nått


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Händer inget sådant för mig! För en gångs skulle funkar chrome som det ska

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Aha så det är inte bara jag ...Puh!!

Hm tycker ändå Firefox fungerar bra men vill tjurigt inte byta haha

Men man kanske ska prova IE eller opera eller nått

Jag har hört att Netscape Navigator ska vara bra.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Rensa ut all historik och se till att ni har den senaste versionen så funkar det säkert bättre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar