The Elder Scrolls Online

Medlem
Skrivet av ansbar:

Bara jag som känner att en femhunka för billigaste versionen, dessutom digitalt, är orimligt för ett spel man dessutom betalar månadsavgift för..

Fast2play tar 300kr


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av SithSon:

Ja, jag undrar jag....
Om man tittar på prisbilden.

Initialt ska man alltså hosta upp i runda slängar 350:-
Om vi för enkelhetens skull säger att det kostar 100:- per månad så kostar det 1200:- för ett års speltid.

Alltså:
År 1: 1550:-
År 2: 1200:-
År 3: 1200:-

Sen kanske jag inte spelar mer, kanske tröttnat?

För ca. 4000:- kan jag köpa ganska många spel............
Om varje spel kostar 200:- i engångskostnad kan jag köpa 20 sådana, eller 40 för 100:-.

Det är ju ett sätt att se på saken. Jag tänker istället att om ESO kan hålla mig borta från krogen en helg i månaden så är det sjukt prisvärt. Har lätt sparat in de stålarna innan april är över


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

phi
Medlem
Skrivet av Javas:

Jäklar vad spelet konstant ska få en massa oförtjänt hat från folk överallt! Det har släppts bra mycket sämre spel som fått mer praise.

Eso är ett bra spel, folk som säger att det suger har tydligen inte förstått att ett spel inte automatiskt suger för att det inte faller i deras smak. Jag gillar inte Starcraft 2 men håller ändå med att det är ett riktigt bra spel!

Fantastiskt. Läs denna mening:

"Jag gillar inte Apple men jag håller ändå med att det är ett riktigt bra företag!"

Du kan inte säga att du inte gillar Starcraft 2 och samtidigt säga att du tycker att det är en riktigt bra spel. Det är en kontradiktion.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Javas:

Jäklar vad spelet konstant ska få en massa oförtjänt hat från folk överallt! Det har släppts bra mycket sämre spel som fått mer praise.

Eso är ett bra spel, folk som säger att det suger har tydligen inte förstått att ett spel inte automatiskt suger för att det inte faller i deras smak. Jag gillar inte Starcraft 2 men håller ändå med att det är ett riktigt bra spel!

Fantastiskt. Läs denna mening:

"Jag gillar inte Apple men jag håller ändå med att det är ett riktigt bra företag!"

Du kan inte säga att du inte gillar Starcraft 2 och samtidigt säga att du tycker att det är en riktigt bra spel. Det är en kontradiktion.

Jag är inte förtjust i strategispel men ser definitivt storheten i de bättre titlarna. Så bara för jag inte gillar Starcraft 2 så ska jag automatiskt tycka det är ett värdelöst skitspel?

Snarare, det är jäkligt bra spel men strategispel faller mig inte i smaken.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ser att någon skrev att han/hon tröttnat efter 20 minuter....Det är för tidigt att ge upp!....

Om man startar upp en 2a karaktär får man veta att just dessa 20 minuter är att se som en "tutorial"....

Dvs, karaktär nr 2 slipper du spela igenom starten med igen......kastas istället rakt ut i den atmosfäriska världen....för det är den.....

Sen vet jag inte hur länge det kommer hålla.....stridssystemet känns lite "sådär" och än har jag inte teamat med någon...men gillar iaf vad jag ser. Världen lever iaf tack vara att man ser andra spelare runtomkring sig hela tiden. Något man knappas gjorde i SWOTOR......

Medlem

Spelet blir bara bättre och bättre ju mer man spelar det!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

För att vi som gillar spelet sitter och spelar det istället för att sitta och hata på ett anonymt forum.

Medlem
Skrivet av Acriax:

Tackar för precensionen. Det låter som att spelet blev ungefär så som jag (och de flesta andra) fruktade.

Det är synd att man måste titta så långt tillbaka i tiden att bara Ultima Online syns om man letar efter ett fritt/öppet mmo (om man bortser från lågbudget-mmos som Mortal Online t.ex, eller Pre-CU Starwars Galaxies). Är så sjukt trött på dessa mmo:s där man är så oinsatt i vad man gör att man skippar all questdialog och måste lyssna på mp3:or i bakgrunden för att inte somna under grindandet.

Vill ha något mmo där inte alla personer är hjälten. Där man får välja om man ska vara en crafting profession eller en fighting profession, så att inte alla kan göra allt själva. Där man får sätta upp affärer på gatan i storstaden, likt Ragnarok Online, istället för att allt flyger runt magiskt i ett auction house. Kanske ett mmo varpå om man dör så får man göra en ny gubbe, eller åtminstonde förlorar NÅGOT så att striderna får en att känna något.

Det kanske aldrig mer kommer att komma ett öppet mmo av det här slaget, för när det bara fanns UO att välja på så var metagaming och gamefaqs något utbrett fenomen än. Det gick inte att läsa på om allt som inte var helt uppenbart i spelen. Man fick helt enkelt utforska och pröva sig fram för att hitta nya genvägar, bra platser att levla, nya recept. Nu kommer alla som metagamear få sån otrolig fördel gentemot de som inte gör det att det i princip tvingar alla till att sitta och läsa guider för att inte halka efter och få pisk i pvp.

Den här videon behandlar hela problemet rätt bra:

https://www.youtube.com/embed/nvK8fua6O64

vi har ju ändå star citizen och elite dangerous under utveckling. De spelen har ju väl lite sandlådegameplay fast de är ju inte mmo

Medlem

Bra med parspelarvinkeln. Jag och min tjej gav oss på the secret world för ett år sedan och hamnade titt som tätt i solo-dungeons. Ofta var de för svåra för min tjej vilket resulterade att hon satt och väntade på att jag hade gjort min, sen fick jag göra hennes åt henne.

Medlem
Skrivet av Överlorden:

Varför kan dom bara inte göra ett vanligt elderscrolls tex skyrim fast med ett bra coop läge för 4 eller 8 spelare hadde ju vart hur fett som hälst om skyrim hadde haft det från början.

Helt rätt, det vore hur najs som helst.


signatur

SWWWWAAAAAAGGG

123
Skriv svar