Blodet sprutar i Carmageddon: Reincarnation

Robot
Inaktiv
Blodet sprutar i Carmageddon: Reincarnation

Vad trött jag är på alla early access de ska ha pengar för hela tiden! Visst kan jag låta bli dom men det känns som var och var annat spel kör det här nu.

Medlem

Fear Factory manglar soundtrack som i första spelet i like!

Medlem

Fan trodde detta spel var det episka spelet där man åkerw runt i skeva fordon och skjuter missiler mot andra skeva fordon. Vad i helvete var det för spel?

Skribent
Skrivet av Rakoon:

Fan trodde detta spel var det episka spelet där man åkerw runt i skeva fordon och skjuter missiler mot andra skeva fordon. Vad i helvete var det för spel?

Hm.. Tänker du på Twisted Metal?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Fan trodde detta spel var det episka spelet där man åkerw runt i skeva fordon och skjuter missiler mot andra skeva fordon. Vad i helvete var det för spel?

Twisted Metal?

Medlem

Äntligen ett riktigt bilspel. Låt blodet rinna!!

Medlem
Skrivet av kingleafanders:

Fear Factory manglar soundtrack som i första spelet i like!

Tänkte precis skriva gamla goa Zero Signal med Fear Factory <3


signatur

I drank what?

Medlem

Spelet ser ut att fortfarande ha samma stela styrning som första spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av eatem:

Vad trött jag är på alla early access de ska ha pengar för hela tiden! Visst kan jag låta bli dom men det känns som var och var annat spel kör det här nu.

Jag ser inte problemet i det riktigt. Man skapar sitt eget problem genom att bli irriterad på det. Själv anser jag det positivt även om jag väljer att inte använda mig utav det.

Om det där emot inte leder till några förbättringar är det där emot lite av en besvikelse - fast det är ju även upp till köparna av Early Access att då uttrycka sina åsikter och intryck av spelet.

Vad jag där emot är trött på är PR-Betas. Beta faser som hostas ut, Open Beta för alla! På release visar det sig att det är fler buggar än vad som fanns i betan - eller att inget har fixats överhuvudtaget. (Jag kollar på dig, Battlefield. Men det finns fler...)

Inaktiv

Jag vill inte vara sån, men visst...det är en alpha. Ser dock inte att grafiken höjts markant sedan sitt första spel i serien?

Medlem

Känner mig verkligen som en gubbe när jag ser det där, men det enda jag kan tänka är "smaklöst".

Våld i spel kan många gånger vara kul, men det måste göras på rätt sätt känner jag. Här verkar det som att det snarare går ut på att maxa splattermängden, snarare än att det ger upphov till roliga "misstag".

Gillade dock aldrig Carmageddon när det begav sig heller, kanske har med det att göra.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Känner mig verkligen som en gubbe när jag ser det där, men det enda jag kan tänka är "smaklöst".

Våld i spel kan många gånger vara kul, men det måste göras på rätt sätt känner jag. Här verkar det som att det snarare går ut på att maxa splattermängden, snarare än att det ger upphov till roliga "misstag".

Gillade dock aldrig Carmageddon när det begav sig heller, kanske har med det att göra.

Vanligtvis hade jag nog hållit med men...som sagt. Carmageddon. Det vore inte Carmageddon utan det smaklösa våldet. (Fast jag gillade de gamla spelen)

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av eatem:

Vad trött jag är på alla early access de ska ha pengar för hela tiden! Visst kan jag låta bli dom men det känns som var och var annat spel kör det här nu.

Jag ser inte problemet i det riktigt. Man skapar sitt eget problem genom att bli irriterad på det. Själv anser jag det positivt även om jag väljer att inte använda mig utav det.

Om det där emot inte leder till några förbättringar är det där emot lite av en besvikelse - fast det är ju även upp till köparna av Early Access att då uttrycka sina åsikter och intryck av spelet.

Vad jag där emot är trött på är PR-Betas. Beta faser som hostas ut, Open Beta för alla! På release visar det sig att det är fler buggar än vad som fanns i betan - eller att inget har fixats överhuvudtaget. (Jag kollar på dig, Battlefield. Men det finns fler...)

Du har helt rätt, problemet ligger hos mig. Men för att förtydliga. Om jag surfar runt på steam och så ser jag ett spel som verkar skoj och tänker "det där köper jag". Så ser jag lite närmare att det är "pre alpha" för 200 kr och att hela spelet inte kommer förrens kanske 1 år då kan jag bli lite besviken. Annars så bryr jag mig inte så mycket.

Medlem
Skrivet av Segas:

Jag vill inte vara sån, men visst...det är en alpha. Ser dock inte att grafiken höjts markant sedan sitt första spel i serien?

https://www.youtube.com/watch?v=2cZqlIq9oZs

Grafiken har höjts markant
Dock håller jag med om att jag förväntar mig lite mer, hoppas att det blir bättre till fullversionen!

Medlem

- Grafiken har höjts, ja, men man kan inte ha det på för fullt ännu. Då hackar det för mycket. Man måste sänka inställningarna för grafiken. Då går det att köra, men ser nästan ut som de första Carmageddon-spelen.
Men det här blir säkert bra om något år. Som med Bugbear's bilspel Next Car Game.
Lustigt att båda spelen är early access och går ut på att krascha bilar till skrot.


signatur

autograph

k3m
Medlem

Aah, vilka minnen

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av eatem:

Vad trött jag är på alla early access de ska ha pengar för hela tiden! Visst kan jag låta bli dom men det känns som var och var annat spel kör det här nu.

Jag ser inte problemet i det riktigt. Man skapar sitt eget problem genom att bli irriterad på det. Själv anser jag det positivt även om jag väljer att inte använda mig utav det.

Om det där emot inte leder till några förbättringar är det där emot lite av en besvikelse - fast det är ju även upp till köparna av Early Access att då uttrycka sina åsikter och intryck av spelet.

Vad jag där emot är trött på är PR-Betas. Beta faser som hostas ut, Open Beta för alla! På release visar det sig att det är fler buggar än vad som fanns i betan - eller att inget har fixats överhuvudtaget. (Jag kollar på dig, Battlefield. Men det finns fler...)

Du har helt rätt, problemet ligger hos mig. Men för att förtydliga. Om jag surfar runt på steam och så ser jag ett spel som verkar skoj och tänker "det där köper jag". Så ser jag lite närmare att det är "pre alpha" för 200 kr och att hela spelet inte kommer förrens kanske 1 år då kan jag bli lite besviken. Annars så bryr jag mig inte så mycket.

Att man "gör reklam" för Early Access på Steam finner jag lite lustigt. Såklart bör det dyka upp en notifikation som säger att det nu finns tillängligt på Early Access men inte mer med det. Att man har en rea på en Early Access är väldigt knasigt.

MEG
Medlem

Ser kul ut, kan bli något


signatur

Death is only the beginning

Skrivet av Mirage:
Skrivet av kingleafanders:

Fear Factory manglar soundtrack som i första spelet i like!

Tänkte precis skriva gamla goa Zero Signal med Fear Factory <3

Gubbig gammal go industri metal

Medlem

- Roligt att det tjuter i däcken när man sladdar på isbanorna också!


signatur

autograph

Medlem

- Det är ju inte blod. Det är ju röda pixlar...
Det här spelet skulle Ken Olofsson säkert gilla att recensera!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Spelet ser ut att fortfarande ha samma stela styrning som första spelet.

Styrningen är perfekt.

Kan visserligen inte säga hur det är med tangentbord, men varför skulle man vilja spela ett bilspel med ett tangentbord? Det är ungefär som att hyvla ost med ett bowlingklot.

Medlem

- Någon som skulle vara intresserad av en early access av en pre alfa "BF5"?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av GnutAh:
Skrivet av marcus8958:

Spelet ser ut att fortfarande ha samma stela styrning som första spelet.

Styrningen är perfekt.

Kan visserligen inte säga hur det är med tangentbord, men varför skulle man vilja spela ett bilspel med ett tangentbord? Det är ungefär som att hyvla ost med ett bowlingklot.

Vissa av oss är ganska jävla bra på att hyvla ost med bowlingklot och föredrar det.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av GnutAh:
Skrivet av marcus8958:

Spelet ser ut att fortfarande ha samma stela styrning som första spelet.

Styrningen är perfekt.

Kan visserligen inte säga hur det är med tangentbord, men varför skulle man vilja spela ett bilspel med ett tangentbord? Det är ungefär som att hyvla ost med ett bowlingklot.

Första spelet var anpassat till tangentbord och på videos ser det ut som om styrningen är den samma.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Fan trodde detta spel var det episka spelet där man åkerw runt i skeva fordon och skjuter missiler mot andra skeva fordon. Vad i helvete var det för spel?

Interstate '76 ?


signatur

mm

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Rakoon:

Fan trodde detta spel var det episka spelet där man åkerw runt i skeva fordon och skjuter missiler mot andra skeva fordon. Vad i helvete var det för spel?

Hm.. Tänker du på Twisted Metal?

Eller vigilante 8? Det bar tider det

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Rakoon:

Fan trodde detta spel var det episka spelet där man åkerw runt i skeva fordon och skjuter missiler mot andra skeva fordon. Vad i helvete var det för spel?

Hm.. Tänker du på Twisted Metal?

Nenene.. Rock n' Roll Racing till SNES tänker hen på

12
Skriv svar