Cyrodiil under belägring i Elder Scrolls Online

Robot
Medlem
Cyrodiil under belägring i Elder Scrolls Online

VIll absolut inte spela detta igen, men de får gärna fortsätta släppa dessa trailers.

Medlem

Jag tycker både pvp och pve är tillfredsställande. Riktigt kul med lite nytänk i en bransch som stått still i flertalet år.

ELF
Medlem

Bra men missvisande trailer.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Bra men missvisande trailer.

Det tycker jag inte alls men det är tredje delen i en serie och jag tror inte att detta är den sista.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Jag tycker både pvp och pve är tillfredsställande. Riktigt kul med lite nytänk i en bransch som stått still i flertalet år.

Nytänk är att göra exakt samma skit?

Medlem

Djävulskt bra spel. Räknade bort detta efter allt man hört från betahelgerna. Fick dock ett infall och köpte det igår. De timmar jag lagt på det har vart riktigt bra.

Medlem

Om bara grafiken skulle varit såpass bra i spelet också

Medlem

Visst är det lustigt att det inte alls ser ut så där in game?

Pic totally related.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Jag tycker både pvp och pve är tillfredsställande. Riktigt kul med lite nytänk i en bransch som stått still i flertalet år.

Vad är det som är nytänk i ESO? Det är ju bland de mest generiska MMO:na som finns med undandag för platsen det utspelar sig på.

Medlem

Fräck trailer. Saknar bara gameplay, fast om de visat det så hade väl ingen velat köpa detta copy/paste MMO.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Kerrai:

Jag tycker både pvp och pve är tillfredsställande. Riktigt kul med lite nytänk i en bransch som stått still i flertalet år.

Vad är det som är nytänk i ESO? Det är ju bland de mest generiska MMO:na som finns med undandag för platsen det utspelar sig på.

Haha exakt, är helt sjukt hur det ens kunde gå igenom utveklings processen.

jag kan absolut inte förstå hur dom kom fram till att dom skulle kunna få tillbaka/tjäna pengar på åter igen ett generic MMO som blir F2P efter 4-5månader

Inaktiv

Inget revolutionerande men end game verkar mycket mer lovande än dem senaste MMO spelen man kört. Att det är elders scrolls är ett plus, samt att class systemet är intressant.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Underbart spel! Man slipper dessutom kidsen och alla wowfanboys som sitter och gnäller om spelet.

Medlem

Var tveksam under min första betahelg, kändes segt och tråkigt. Testade dock nästa vecka igen, bytte faction och klass och hade förvånansvärt kul. Köpte spelet och har faktiskt riktigt roligt, roligare än vad jag haft i flertal mmo's som kommit efter wow.

Medlem

Jag vet att ni inte bryr er om konsoler på så vis.. men jag ser fram emot ps4 versionen jag..


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av mickemat:

Underbart spel! Man slipper dessutom kidsen och alla wowfanboys som sitter och gnäller om spelet.

Är inte Elder Scrolls tack vare/på grund av Oblivion och framför allt Skyrim oerhört populärt bland just kids?

Medlem
Skrivet av mickemat:

Underbart spel! Man slipper dessutom kidsen och alla wowfanboys som sitter och gnäller om spelet.

Så bara för att man tycker spelet är dåligt är man en wowfanboy eller vad menar du? (Nej jag spelar inte wow)

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Jag tycker både pvp och pve är tillfredsställande. Riktigt kul med lite nytänk i en bransch som stått still i flertalet år.

Men deras pvp är dock inte SÅ nytänkande. De har tagit stor inspiration av det brilljanta Dark Age Of Camelot...och jag är riktigt glad över att de gjort det


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av mickemat:

Underbart spel! Man slipper dessutom kidsen och alla wowfanboys som sitter och gnäller om spelet.

Är inte Elder Scrolls tack vare/på grund av Oblivion och framför allt Skyrim oerhört populärt bland just kids?

Inte mer än något annat spel som innehåller svärd och drakar


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

3 faktioner alltså? Blaaeeeaeeaaehhh... 2 är för mycket.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av mickemat:

Underbart spel! Man slipper dessutom kidsen och alla wowfanboys som sitter och gnäller om spelet.

Är inte Elder Scrolls tack vare/på grund av Oblivion och framför allt Skyrim oerhört populärt bland just kids?

Inte mer än något annat spel som innehåller svärd och drakar

Med tanke på att bara Skyrim har sålt typ 20 miljoner exemplar får jag lov att säga emot...

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av mickemat:

Underbart spel! Man slipper dessutom kidsen och alla wowfanboys som sitter och gnäller om spelet.

Är inte Elder Scrolls tack vare/på grund av Oblivion och framför allt Skyrim oerhört populärt bland just kids?

Inte mer än något annat spel som innehåller svärd och drakar

Med tanke på att bara Skyrim har sålt typ 20 miljoner exemplar får jag lov att säga emot...

Det står inte att det bara är barn som valt att köpa det spelet någonstans eller?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kollat in spelet på twitch, verkar inte lika hemsk som när jag beta testade.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av Brutulv:

3 faktioner alltså? Blaaeeeaeeaaehhh... 2 är för mycket.

Nej att det är just tre är det som gör det så bra. PvP striderna kan svänga snabbt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ankh:

Det står inte att det bara är barn som valt att köpa det spelet någonstans eller?

Nej, det har ingen påstått.

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Kerrai:

Jag tycker både pvp och pve är tillfredsställande. Riktigt kul med lite nytänk i en bransch som stått still i flertalet år.

Vad är det som är nytänk i ESO? Det är ju bland de mest generiska MMO:na som finns med undandag för platsen det utspelar sig på.

Haha exakt, är helt sjukt hur det ens kunde gå igenom utveklings processen.

jag kan absolut inte förstå hur dom kom fram till att dom skulle kunna få tillbaka/tjäna pengar på åter igen ett generic MMO som blir F2P efter 4-5månader

Questen är hyfsat annorlunda och pvpn väldigt annorlunda från de flesta mmos.
Spelet har röstskådespelare av toppklass och extremt välgjort ljud och musik.

På det hela taget förstår jag inte hur man kan tycka att spelet är generiskt, oavsett man gillar det eller ej.

Sen är ju det mesta en smaksak, personligen klara jag inte mer än några timmar med dagens övriga mmorpgs, men eso är jag helt fast i.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Har just blivit lvl50 med min nightblade och gett mig ut i Cyrodiil. Bra spel på alla sätt och vis! Har inte haft så här roligt i ett MMO förut.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Soulless:

Questen är hyfsat annorlunda och pvpn väldigt annorlunda från de flesta mmos.
Spelet har röstskådespelare av toppklass och extremt välgjort ljud och musik.

På det hela taget förstår jag inte hur man kan tycka att spelet är generiskt, oavsett man gillar det eller ej.

Sen är ju det mesta en smaksak, personligen klara jag inte mer än några timmar med dagens övriga mmorpgs, men eso är jag helt fast i.

Problemet är väl att spelet fortfarande är stöpt i theme park-formatet som WoW populariserade. Även om det finns variationer är det i grund och botten fortfarande samma gamla beprövade (och framgångsrika) recept.

Medlem

Pvpn kan vara den mest engagerade som jag testat. Spenderade 5 timmar igår med att anfalla fort tillhörande de gula avskummen! Tre olika raids koordinerade anfall mot våra svurna fiender, där var flankningar, bakhåll, belägringar, sabotage, heroiska stölder av elder scrolls, intesiva jakter och massa massa riktigt feta strider.
Vid något tillfälle hade den blåa fraktionen folk i vår chatt och kordinerade ett speciellt otäckt anfall mot ett gult fort.

Kan uppriktigt säga att jag inte haft så roligt på åratal i ett MMO. Cyrodiil är by far den bästa massive pvp upplevelsen just nu. Och tro mig, jag har snackat skit om ESO sedan jag började spela, questandet är generiska, instanserna är oinspirerande, craftingen är onödigt tungrodd, felen är många. Men my god, pvpen <3

12
Skriv svar