Livsförändringar seriöst inlägg

Livsförändringar seriöst inlägg

Så var det dax känner kroppen att nu när vågen hamnat under 100 99.8 att skriva nått allvarligt och mina tankar om livet och dom drastiska saker jag tvingats göra och kanske skryta lite om mina framgångar.

för ca 90 dagar gick jag till doktorn för mitt hjärta slagit dubbelslag ett längre tag och hugg fram och tebaka och betet sig som en odräglig fjortis som sniffar lim. själv klart var jag nojig som fan fick göra stress tester, vilo tester, ekg rubbet. det visade sig att jag dels hade sky högt blodtryck och jag hade förfettningar i kärlen. så jag fick 2 åter tider för kontroll av hjärtat samma sak. efter proven visat samma sak i stort sett vid alla tillfällen så det blev bums utskrivet betablockare och krav på viktminskning mindre stress, mera motion och återkoll.
Nu 90 dagar senare 17 kilo tappat senaste värdet 115/70 känner mig riktigt jäkla pigg och problemen jag haft med mina tänder är fixade med en helt nya kläder och massa energi orkar knappt sitta still

så till er där ute som är kraftigt överviktiga trötta och hjärtat bråkar med er det är inte slutet det går ta tag i det bara man ger sig fan och detta skriver jag som en riktig före detta tjockis som lider med er!

mina värden var runt 160-170/90-100 föresten när doktor tvingade mig fixa mitt liv eller riskera dö! och 27 år gammal ska man inte behöva riskera dö i dagens Sverige

så nu är mina tankar om livet mera motion aldrig mera sluta ta hand om mig leva livet så bra det bara går och njuta av att känslan som uppstår när man segnar ner efter 3 km löpning (jaa jag vet jag klarar inte mera än)

PS detta med mitt hjärta har jag inte riktigt kunnat diskutera med min närmaste vän (eller någon annan) då han haft hjärtproblem i familjen som slutade mycket tråkigt och jag vill inte riva upp hans problem och framför allt vill jag inte ha massa sympati om ditt och datt...jag vill bli behandlad som alla andra

#blogg


signatur

New life, New hope

Skribent
Livsförändringar seriöst inlägg

Blir glad när jag hör någon som förändrar sitt liv på det där viset. Ibland behövs ett uppvaknade och det är tråkigt att ditt hjärta har fått tagit stryk i så ung ålder. Men fortsätt på samma väg som du kör nu.

Jag har ingen aning om vad för förändringar du har gjort. Men motion och portionskontroll gör 80% av viktminskningarna. Det handlar inte så mycket om att banta, utan om att lägga om ett betéende. Tänk vågskål, du måste göra av med mer kalorier än du tar in. Ganska enkel matte egentligen om man tänker efter


signatur

"Writer and Fighter"

diet i form av shakes minst 30 min promenader varje dag löper 2 gånger i veckan.

inga kolhydrater..jupps det är faktist enkelt bara man ger sig totalt fan på det.

tack för dom varma orden


signatur

New life, New hope

Medlem

Ja det där skulle inte sitta helt fel, synd att man är reumatiker bara och inte klarar regelbunden träning och jobbar 6 dagar i veckan på annan ort och bor i husvagn...

skogs vilden börja med nått du klarar ditt jobb kanske ger dig träning?
annars kanske gå lite varje dag? cykla? det är små steg som leder längst.. jag gick varje dag innan jag börja löpa trots att jag väger
känn efter vart har du gränsen kan du pressa den? kan du inte gör dom små sakerna!

jag håller tummarna för dig trots värkande leder


signatur

New life, New hope

Medlem

Kul att höra om en så positiv utveckling!

Skrivet av Johlor:

Blir glad när jag hör någon som förändrar sitt liv på det där viset. Ibland behövs ett uppvaknade och det är tråkigt att ditt hjärta har fått tagit stryk i så ung ålder. Men fortsätt på samma väg som du kör nu.

Jag har ingen aning om vad för förändringar du har gjort. Men motion och portionskontroll gör 80% av viktminskningarna. Det handlar inte så mycket om att banta, utan om att lägga om ett betéende. Tänk vågskål, du måste göra av med mer kalorier än du tar in. Ganska enkel matte egentligen om man tänker efter

Exakt. Det är precis så det fungerar.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

bra men förändringar..men måste säga att fläsksvålar i stället för chips inte var en höjdare:/


signatur

New life, New hope

Medlem

Bra jobbat. Små enkla förändringar är oftast lösningen. Jag har själv tappat nästan 20kg senaste två åren bara genom att äta mindre skräpmat och minska lite, lite på portionsstorleken i matlådorna. Att jag har hund hjälper mig med motionen. Man kan inte strunta i promenaden när man nästan får en ivrig rottweiler i knät som vill gå ut.

Skribent
Skrivet av kalle.lindestrom:

bra men förändringar..men måste säga att fläsksvålar i stället för chips inte var en höjdare:/

Testa riskakor, jag kör på det. De sär smaksatta från friggs


signatur

"Writer and Fighter"

aja baja ris är fullt av kolhydrater..inget jag stoppar i mig


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Johlor:
Skrivet av kalle.lindestrom:

bra men förändringar..men måste säga att fläsksvålar i stället för chips inte var en höjdare:/

Testa riskakor, jag kör på det. De sär smaksatta från friggs

Frigolit menar du väl?

1
Skriv svar