FTL: Faster Than Light släppt till Ipad

Robot
Medlem
FTL: Faster Than Light släppt till Ipad

Bara en androidversion som saknas då


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Gillar inte spel som är gjorda i MS Paint. Så nej tack!


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Gillar inte spel som är gjorda i MS Paint. Så nej tack!

Definitionen av ett troll?

Ont: synd att det inte släpps till Android, hade det gjort det hade jag köpt det direkt. Första gången jag spelade det tänkte jag på hur bra det skulle fungera på plattan.

Medlem

Detta spel rekommenderas varmt. Har spelat långt över hundra timmar och med expansionen nu släppt så kan det lätt bli hundra till. Man måste ju bemästra den nya svårighetsgraden hard som jag hört är helvetisk.

Medlem

Väntade med att spela till det kom på paddan, fungerar ypperligt utom vissa små saker man behöver vänja sig vid men det ger sig säkert med tiden.

Har kört igenom hela på easy (vanilla) och är nu halvvägs genom easy med expansionen aktiverad. Kan tänka mig att det blir mer utmaning i normal mode och hard lär bli en rejäl kamp...

Kan låta lite stört, men musiken är enligt mig nästan halva spelet och skapar en otrolig atmosfär. Kan inte annat än ge detta en varm rekommendation.

Medlem
Skrivet av Volk:

Definitionen av ett troll?

Bättre att ignorera än citera

Medlem

tänkte tipsa om detta för tre dagar sen, men ftl hann ladda ner innan så jag körde det istället =/
Nu måste jag hinna köra lite till innan jag ska åka och grilla
Mitt live är så jobbigt just nu

Medlem
Skrivet av Domitianus:

Väntade med att spela till det kom på paddan, fungerar ypperligt utom vissa små saker man behöver vänja sig vid men det ger sig säkert med tiden.

Har kört igenom hela på easy (vanilla) och är nu halvvägs genom easy med expansionen aktiverad. Kan tänka mig att det blir mer utmaning i normal mode och hard lär bli en rejäl kamp...

Kan låta lite stört, men musiken är enligt mig nästan halva spelet och skapar en otrolig atmosfär. Kan inte annat än ge detta en varm rekommendation.

Ja, musiken gör så mycket för det här spelet. Att varje låt sömlöst byter till en stridsvariant när det vankas fajt gör allt så fett. De nya låtarna jag hört hittills under min enda genomspelning har även de varit helt fantastiska. Måste kolla om de följde med om man har köpt soundtrack.

Inaktiv

Riktigt bra spel. Och svårt. De som tycker Dark Souls är jobbigt kan ju ta och prova detta

Medlem

Grymt bra spel, ångesten som infinner sej när man börjar få slut på missiler, hull är på 25 procent och bränslet är slut och halva skeppet brinner, oslagbart=)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Den nya musiken är gudomlig, likt originalmusiken. Kan rekommendera folk som inte ens är intresserade av indiespel att lyssna igenom låtarna.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Jag var osäker på att betala 75kr för liret. Jag är snål, jag vet. Gick ju nyligen på niten att köpa Surgeon simulator till paddan...
Hur som helst, FTL är värt varenda krona. Det är svårt att sluta spela det.

Medlem

Windows Phone 8 please.

Herr rygg

Sjukt bra spel. Enda som retar mig är att jag inte lyckats klara spelet än. Men svårt är kul!


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

1
Skriv svar