Megasuccé för Reaper of Souls – dubbla xp i helgen

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Är det bara jag som tycker att 350-400 kr för ett expansionspaket är på tok för ... ?

japp..
därför letar man en vettig affär och köper det för 250-300.

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Är det bara jag som tycker att 350-400 kr för ett expansionspaket är på tok för ... ?

Nej, du är inte ensam om att tycka det. Priset (runt 300) är helt sjukt för en expansion.

Medlem
Skrivet av izayoi:
Skrivet av Sanazin:

Är det bara jag som tycker att 350-400 kr för ett expansionspaket är på tok för ... ?

Nej, du är inte ensam om att tycka det. Priset (runt 300) är helt sjukt för en expansion.

http://www.kinguin.net/category/5460/diablo-3-reaper-of-souls...
250:-

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av 92_slayer:

så malthael är inte död heller??? :S

I Diablo-universumet kan varken änglar eller demoners själar dö, bara fängslas.

Mathael = en ängel.

Så vafan hände med han xD


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Visst, spelet har blivit bättre. Men är det verkligen en 4,5 som folket anser?

- Finns ingen vettig pvp
- Finns ingen ladder
- Går inte att trada någonting överhuvudtaget.

Snabbt sammanfattat så finns det inga sociala aspekter i det här spelet alls, än mindre än vad det fanns från början.

Det är Everquest 1 fast du spelar med max 4 pers och spelet är inställt ge dig ett legendary item varje timma.

Att åtminstone kunna trada gems och alla items under en kort stund (5h?) hade förbättrat skiten något ofantligt men ändå satt P för guldfarmare.

Medlem
Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Remus:

Mycket bra spel är det nu. MYCKET bra. Men jag som gillar dess story och själva universumet så tyckte jag att slutet var riktigt jävla illa. Det var förbannat dåligt.

Fy fan alltså. Det hade jag aldrig förväntat mig. Trodde någon slags "game changer" skulle slå till innan eftertexterna rullar. Icke sa Nicke. Vi är mera tillbaks till ruta 1.

*Malthael är död.
*Diablo är fri, frågan är om han är fortfarande prime evil eller om ALLA 7 "Evils" är fria och självständiga?

Det är i princip vad som hände och vart Diablo franchisen befinner sig efter expansionen...

Alla 7 är fria. Demoner och änglar dör inte - det är därför de tillfångatar varandra(vilket var syftet med The Black Soulstone). Så alla är antagligen fria, vore jäkligt knasigt om det inte var fallet... Men jag blev väldigt glatt överraskad att de valde att sätta Diablo, Mephisto och Baal fria åtminstone.

så malthael är inte död heller??? :S

Som jag uppfattar det så är han död då han, likt Tyrael, gav upp sin roll som ängel(I detta fallet "Wisdom") och blev Aspect of Death. Han är inte döden själv(det förklarades medan man spelade i dialoger) men det är omöjligt att röra vid honom eller skada honom då han är som sagt en aspekt av döden. Nephalem(spelaren) hamnar senare i samma "state" som Malthael vilket gav oss möjligheten att förinta honom.

Rakanoth tillfångatog "Hope" i High Heavens för att förstöra änglarnas hopp. Hade de bara tagit död på henne hade Hope helt enkelt återuppstått senare. Detsamma gäller Imperius osv. (Har för mig jag läst att flertal redan besegrats tidigare, minns dock inte vilka av änglarna det var?)

Diablo har gjort detsamma ett par gånger om jag inte minns fel, samt flera andra...
Kriget som pågår mellan High Heavens och Hell heter trots allt The Eternal Conflict av en anledning. (Jag har inte det bästa greppet på lore längre, det var länge sen jag var inbiten i det men har för mig det var något i dessa banorna.)

...eller så kan han återuppstå och så tar väl änglarna hand om honom när det väl sker.

Medlem
Skrivet av Draug:

12+ miljoner köpte D3 första veckan.
2 miljoner köpte expansionen...

Det säger något om folks besvikelse.

Det enda det säger någonting om är besvikelsen av hur spelet var vid release. Det säger däremot ingenting om hur folk som faktiskt spelat förhåller sig till spelet idag, utan bara att personer som inte vågat chansa helt enkelt inte vågat chansa. Så som du framställer det så säger du implicit att besvikelserna finns kvar än idag, vilket inte stämmer.

Medlem

Men ... 50% bonus XP är inte dubbelt. Rätt ska vara rätt

Medlem
Skrivet av izayoi:

Vill verkligen testa det här men kan inte med gott samvete betala 300+ för en expansion. Helt bisarrt pris tycker jag, då de flesta PC spel kostar runt 300-400.

Skulle du kunna länka en expansion som ligger på 150 kr-200 kr? bara undrar för jag har inte direkt sett ett känt spels expansion ligga för under 300

Medlem

Orka betala 400 kr för Rapist of Souls

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Remus:

Mycket bra spel är det nu. MYCKET bra. Men jag som gillar dess story och själva universumet så tyckte jag att slutet var riktigt jävla illa. Det var förbannat dåligt.

Fy fan alltså. Det hade jag aldrig förväntat mig. Trodde någon slags "game changer" skulle slå till innan eftertexterna rullar. Icke sa Nicke. Vi är mera tillbaks till ruta 1.

*Malthael är död.
*Diablo är fri, frågan är om han är fortfarande prime evil eller om ALLA 7 "Evils" är fria och självständiga?

Det är i princip vad som hände och vart Diablo franchisen befinner sig efter expansionen...

Alla 7 är fria. Demoner och änglar dör inte - det är därför de tillfångatar varandra(vilket var syftet med The Black Soulstone). Så alla är antagligen fria, vore jäkligt knasigt om det inte var fallet... Men jag blev väldigt glatt överraskad att de valde att sätta Diablo, Mephisto och Baal fria åtminstone.

Alltså, jag vet det. Jag menar ifall Diablo är fortfarande Prime Evil och har de alla inom sig som han fick i Diablo 3. Eller om alla själarna blev fria och självständiga. Jag tror de blev fria allihop och inte bara Diablo som hade alla i sig. För de hade han genom Black soulstone och nu när den är förstörd så blev alla fria.

Jag vill se mera Mephisto. Tycker han är så jävla cool.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Solid_Snake13:

Orka betala 400 kr för Rapist of Souls

vadå "orka"?
Orkar du inte lyfta fingrarna, eller vad är det som är jobbigt?

Finns för betydligt billigare peng om du inte vill betala fullpris och "orkar" leta lite.

Medlem
Skrivet av lifeisaloop:
Skrivet av Solid_Snake13:

Orka betala 400 kr för Rapist of Souls

vadå "orka"?
Orkar du inte lyfta fingrarna, eller vad är det som är jobbigt?

Finns för betydligt billigare peng om du inte vill betala fullpris och "orkar" leta lite.

Så 300-400 kr är ett okey pris för en expansion ?

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Remus:

Mycket bra spel är det nu. MYCKET bra. Men jag som gillar dess story och själva universumet så tyckte jag att slutet var riktigt jävla illa. Det var förbannat dåligt.

Fy fan alltså. Det hade jag aldrig förväntat mig. Trodde någon slags "game changer" skulle slå till innan eftertexterna rullar. Icke sa Nicke. Vi är mera tillbaks till ruta 1.

*Malthael är död.
*Diablo är fri, frågan är om han är fortfarande prime evil eller om ALLA 7 "Evils" är fria och självständiga?

Det är i princip vad som hände och vart Diablo franchisen befinner sig efter expansionen...

Alla 7 är fria. Demoner och änglar dör inte - det är därför de tillfångatar varandra(vilket var syftet med The Black Soulstone). Så alla är antagligen fria, vore jäkligt knasigt om det inte var fallet... Men jag blev väldigt glatt överraskad att de valde att sätta Diablo, Mephisto och Baal fria åtminstone.

Alltså, jag vet det. Jag menar ifall Diablo är fortfarande Prime Evil och har de alla inom sig som han fick i Diablo 3. Eller om alla själarna blev fria och självständiga. Jag tror de blev fria allihop och inte bara Diablo som hade alla i sig. För de hade han genom Black soulstone och nu när den är förstörd så blev alla fria.

Jag vill se mera Mephisto. Tycker han är så jävla cool.

Tror det med. Hoppas på att få se Mephisto, Baal och Diablo igen! Hade gärna velat se Diablo i den formen vi är vana vid(stor och skräckinjagande).

Medlem
Skrivet av Solid_Snake13:
Skrivet av lifeisaloop:
Skrivet av Solid_Snake13:

Orka betala 400 kr för Rapist of Souls

vadå "orka"?
Orkar du inte lyfta fingrarna, eller vad är det som är jobbigt?

Finns för betydligt billigare peng om du inte vill betala fullpris och "orkar" leta lite.

Så 300-400 kr är ett okey pris för en expansion ?

Roligt namn och i jämförelse med Metal Gear Solid Ground Zeroes ligger väl expansionen ganska lika i pris och speltid.

MGS kostar 250kr och ger dig 1 story mission som man klarar på 40 minuter och X antal replays av samma mission och saker att samla på.

D3ROS kostar 300kr och ger dig 20 minuter story content och x antal timmar kinesfarm efter saker.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av Solid_Snake13:
Skrivet av lifeisaloop:
Skrivet av Solid_Snake13:

Orka betala 400 kr för Rapist of Souls

vadå "orka"?
Orkar du inte lyfta fingrarna, eller vad är det som är jobbigt?

Finns för betydligt billigare peng om du inte vill betala fullpris och "orkar" leta lite.

Så 300-400 kr är ett okey pris för en expansion ?

Om det är okej för Battlefield 4 att kosta 1200 kr för premium, så ja.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Roligt namn och i jämförelse med Metal Gear Solid Ground Zeroes ligger väl expansionen ganska lika i pris och speltid.

MGS kostar 250kr och ger dig 1 story mission som man klarar på 40 minuter och X antal replays av samma mission och saker att samla på.

D3ROS kostar 300kr och ger dig 20 minuter story content och x antal timmar kinesfarm efter saker.

20 min? Det måste du berätta hur du gör!

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Solid_Snake13:
Skrivet av lifeisaloop:
Skrivet av Solid_Snake13:

Orka betala 400 kr för Rapist of Souls

vadå "orka"?
Orkar du inte lyfta fingrarna, eller vad är det som är jobbigt?

Finns för betydligt billigare peng om du inte vill betala fullpris och "orkar" leta lite.

Så 300-400 kr är ett okey pris för en expansion ?

Roligt namn och i jämförelse med Metal Gear Solid Ground Zeroes ligger väl expansionen ganska lika i pris och speltid.

MGS kostar 250kr och ger dig 1 story mission som man klarar på 40 minuter och X antal replays av samma mission och saker att samla på.

D3ROS kostar 300kr och ger dig 20 minuter story content och x antal timmar kinesfarm efter saker.

20 minuter storycontent? Hur jäkla fort spelar inte du? jag har spelat säkert 5 timmar än så länge på akt5 och är inte klar än.

phi
Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av marcus8958:

Roligt namn och i jämförelse med Metal Gear Solid Ground Zeroes ligger väl expansionen ganska lika i pris och speltid.

MGS kostar 250kr och ger dig 1 story mission som man klarar på 40 minuter och X antal replays av samma mission och saker att samla på.

D3ROS kostar 300kr och ger dig 20 minuter story content och x antal timmar kinesfarm efter saker.

20 min? Det måste du berätta hur du gör!

Springer igenom skiten på normal utan att slakta mobs på vägen till bossarna och dödar dem på ett par sekunder. Tar inte många minuter att dra igenom RoS på det sättet. Det tog mig t.ex ca tre timmar att levla upp en crusader från 0-70 och köra igenom RoS.

Sen om det är ett roligt sätt att spela på är väl upp till var och en.

Medlem
Skrivet av adrii:
Skrivet av izayoi:

Vill verkligen testa det här men kan inte med gott samvete betala 300+ för en expansion. Helt bisarrt pris tycker jag, då de flesta PC spel kostar runt 300-400.

Skulle du kunna länka en expansion som ligger på 150 kr-200 kr? bara undrar för jag har inte direkt sett ett känt spels expansion ligga för under 300

Jag betalade 260:- för Reaper of Souls när jag köpte från Amerikanska battle.net

Medlem
Skrivet av Solid_Snake13:
Skrivet av lifeisaloop:
Skrivet av Solid_Snake13:

Orka betala 400 kr för Rapist of Souls

vadå "orka"?
Orkar du inte lyfta fingrarna, eller vad är det som är jobbigt?

Finns för betydligt billigare peng om du inte vill betala fullpris och "orkar" leta lite.

Så 300-400 kr är ett okey pris för en expansion ?

Du skrev ingenting om att det var för dyrt eller att det inte var värt pengarna. Utan du sa att du inte orkade...
Jag köpte mitt för 280kr, det tycker jag är helt okej pris för de timmar jag spelar.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av adrii:
Skrivet av izayoi:

Vill verkligen testa det här men kan inte med gott samvete betala 300+ för en expansion. Helt bisarrt pris tycker jag, då de flesta PC spel kostar runt 300-400.

Skulle du kunna länka en expansion som ligger på 150 kr-200 kr? bara undrar för jag har inte direkt sett ett känt spels expansion ligga för under 300

Jag betalade 260:- för Reaper of Souls när jag köpte från Amerikanska battle.net

Hur stor är risken för ban av ditt konto för att kringå landspriser på det viset? Jag vet det är enkelt gjort, men sen vet jag också att Blizzard inte drar sig för att sätta på ditt konto utan vaselin och utan att be om lov.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av adrii:
Skrivet av izayoi:

Vill verkligen testa det här men kan inte med gott samvete betala 300+ för en expansion. Helt bisarrt pris tycker jag, då de flesta PC spel kostar runt 300-400.

Skulle du kunna länka en expansion som ligger på 150 kr-200 kr? bara undrar för jag har inte direkt sett ett känt spels expansion ligga för under 300

Jag betalade 260:- för Reaper of Souls när jag köpte från Amerikanska battle.net

Hur stor är risken för ban av ditt konto för att kringå landspriser på det viset? Jag vet det är enkelt gjort, men sen vet jag också att Blizzard inte drar sig för att sätta på ditt konto utan vaselin och utan att be om lov.

Du skapar bara nytt konto på amerikanska och sen köper den som en present. Tvivlar på att det är hög ban risk i och med det är fritt från regionslås.

Medlem

Priset är inte fritt från regionslås.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Remus:

Mycket bra spel är det nu. MYCKET bra. Men jag som gillar dess story och själva universumet så tyckte jag att slutet var riktigt jävla illa. Det var förbannat dåligt.

Fy fan alltså. Det hade jag aldrig förväntat mig. Trodde någon slags "game changer" skulle slå till innan eftertexterna rullar. Icke sa Nicke. Vi är mera tillbaks till ruta 1.

*Malthael är död.
*Diablo är fri, frågan är om han är fortfarande prime evil eller om ALLA 7 "Evils" är fria och självständiga?

Det är i princip vad som hände och vart Diablo franchisen befinner sig efter expansionen...

Som jag ser det så handlar expansionen om din karaktär (the Nephalem) i första hand. Det handlar om att Nephalemen just nu är den starkaste i universum, och att den dessutom har förmåga att välja ifall den ska vara ond eller god. Detta gör änglarna mycket nervösa. Det handlar också om att i och med att Malthael blev elak så har många människor tappat förtroendet för änglarna. Dessutom så har alla människor förmågan att bli lika stark som din karaktär, bara att den förmågan inte har väckts till liv. Antagligen så kommer man få se Lilith och Inarius i framtiden.

Detta medför att jag tycker det är en mycket bra story och slut i RoS. Antingen så kommer det en till expansion där man helt enkelt får slåss mot änglar. Man kanske rent av är ond, vem vet.
De har även lagt upp det för att göra ett typ MMO Diablo, eftersom de har lagt upp storyn så att alla människor(nephalems) kanske hittar sina krafter och att man då kan välja sida att slåss för demonerna eller änglarna. Det var nämligen tanken från första början när Blizzard North höll på jobba på Diablo 3.

Oavsett så tycker jag de lagt upp storyn väldigt bra, och jag är spänd på vad de kommer göra med den.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av adrii:
Skrivet av izayoi:

Vill verkligen testa det här men kan inte med gott samvete betala 300+ för en expansion. Helt bisarrt pris tycker jag, då de flesta PC spel kostar runt 300-400.

Skulle du kunna länka en expansion som ligger på 150 kr-200 kr? bara undrar för jag har inte direkt sett ett känt spels expansion ligga för under 300

Jag betalade 260:- för Reaper of Souls när jag köpte från Amerikanska battle.net

Hur stor är risken för ban av ditt konto för att kringå landspriser på det viset? Jag vet det är enkelt gjort, men sen vet jag också att Blizzard inte drar sig för att sätta på ditt konto utan vaselin och utan att be om lov.

Du skapar bara nytt konto på amerikanska och sen köper den som en present. Tvivlar på att det är hög ban risk i och med det är fritt från regionslås.

Du behöver inte skapa nåt annat konto, räcker med att köpa det som gift på amerikanska b.net

Dax
Medlem
Skrivet av Solid_Snake13:
Skrivet av lifeisaloop:
Skrivet av Solid_Snake13:

Orka betala 400 kr för Rapist of Souls

vadå "orka"?
Orkar du inte lyfta fingrarna, eller vad är det som är jobbigt?

Finns för betydligt billigare peng om du inte vill betala fullpris och "orkar" leta lite.

Så 300-400 kr är ett okey pris för en expansion ?

Om folk köper det är det ett ok pris marknaden avgör inte enskilda individer.

300 pix e ju iten mycket då en pizza lätt går på 80-100 pix

Medlem
Skrivet av Dax:
Skrivet av Solid_Snake13:
Skrivet av lifeisaloop:
Skrivet av Solid_Snake13:

Orka betala 400 kr för Rapist of Souls

vadå "orka"?
Orkar du inte lyfta fingrarna, eller vad är det som är jobbigt?

Finns för betydligt billigare peng om du inte vill betala fullpris och "orkar" leta lite.

Så 300-400 kr är ett okey pris för en expansion ?

Om folk köper det är det ett ok pris marknaden avgör inte enskilda individer.

300 pix e ju iten mycket då en pizza lätt går på 80-100 pix

300 pix för ett DLC är ganska mycket speciellt när man inte ens kan sälja spelet när man är klar.

2kg pommes frites på Coop går på 23kr.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det är väl inte så konstigt att folk tycker det är girigt att ta 400 för en expansion. Speciellt när folk redan slängt ca 500-600 på D3 som svek.
Många av de problem D3 hade kunde ha patchats, men istället så väntar dom med att fixa saker till expansionen.
Reaper of souls kommer ju knappast behandlas annolunda. Så vetefan hur länge RoS kommer att hålla.

Håller mig nog till PoE. fortfarande mer endgame content där, samt att allt är gratis.

12
Skriv svar