Gör dina egna banor i Age of Wonders III

Robot
Medlem
Gör dina egna banor i Age of Wonders III

När får vi en se recension av detta spel?

Medlem

Håller med ovanstående. Varför skriver ni en artikel om spelets world editor som medföljer spelet men inte en recension av självaste spelet?

Orkade dock inte vänta på er utan stack ned fingret i smeten på direkten. Kan säga att det är som en blanding av HoM och Kings Bounty med inslag av empire byggandet från Civilization och Warlock. Fokuset ligger på striderna mer än empire byggandet, men det är ett väl utvecklat och detaljrikt 4X som var värt varenda krona!

Medlem

Tog en titt på spelet häromdagen, det är ett kul spel men mer fokuserat på krigande än vad jag föredrar.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Håller med ovanstående. Varför skriver ni en artikel om spelets world editor som medföljer spelet men inte en recension av självaste spelet?

Orkade dock inte vänta på er utan stack ned fingret i smeten på direkten. Kan säga att det är som en blanding av HoM och Kings Bounty med inslag av empire byggandet från Civilization och Warlock. Fokuset ligger på striderna mer än empire byggandet, men det är ett väl utvecklat och detaljrikt 4X som var värt varenda krona!

Jag håller inte med alla som tycker spelet är så fantastiskt.

Jag blev utråkad efter bara 40min då man direkt märke hur få olika enheter det finns. Varenda ras har likadana units fast med bara annan hudfärg.

Hur mycket jag än älskar 4x spel kan jag aldrig förlåta så dålig variation samt bara 5 raser.

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av BeeJac:

Håller med ovanstående. Varför skriver ni en artikel om spelets world editor som medföljer spelet men inte en recension av självaste spelet?

Orkade dock inte vänta på er utan stack ned fingret i smeten på direkten. Kan säga att det är som en blanding av HoM och Kings Bounty med inslag av empire byggandet från Civilization och Warlock. Fokuset ligger på striderna mer än empire byggandet, men det är ett väl utvecklat och detaljrikt 4X som var värt varenda krona!

Jag håller inte med alla som tycker spelet är så fantastiskt.

Jag blev utråkad efter bara 40min då man direkt märke hur få olika enheter det finns. Varenda ras har likadana units fast med bara annan hudfärg.

Hur mycket jag än älskar 4x spel kan jag aldrig förlåta så dålig variation samt bara 5 raser.

Jo blev lite besviken på det också, de är verkligen exakt likadana allihop. (Dock 6st och inte 5) Age of Wonders 2 hade 12 raser, (15st med Expansion) och de var ändå ganska så stor skillnad mellan raserna. Dock har de ju expansioner planerade så några extra raser lär vi se, men tyvärr lär de följa i samma fotspår.

Sen har dem fördummat spelreglerna aningens och vissa saker är bara konstigt (Varför kan en archer skjuta igenom en vägg?) Tycker dock fortfarande att det är ett bra spel, och mycket bättre uppföljare en andra old school spel som fått en nyversion.

Medlem

Ett fantastiskt roligt spel.Det enda jag kan klaga lite på är balansen i spelet,det går lite för fort att få de bästa enheterna tillexempel men dom håller redn på att fixa det:).

Geeks Gaming

Älskar spel som Heroes of might and magic så ska absolut testa

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av BeeJac:

Håller med ovanstående. Varför skriver ni en artikel om spelets world editor som medföljer spelet men inte en recension av självaste spelet?

Orkade dock inte vänta på er utan stack ned fingret i smeten på direkten. Kan säga att det är som en blanding av HoM och Kings Bounty med inslag av empire byggandet från Civilization och Warlock. Fokuset ligger på striderna mer än empire byggandet, men det är ett väl utvecklat och detaljrikt 4X som var värt varenda krona!

Jag håller inte med alla som tycker spelet är så fantastiskt.

Jag blev utråkad efter bara 40min då man direkt märke hur få olika enheter det finns. Varenda ras har likadana units fast med bara annan hudfärg.

Hur mycket jag än älskar 4x spel kan jag aldrig förlåta så dålig variation samt bara 5 raser.

Märks att du inte förstår spelet. Du har 6 klasser som kan matcha 6 raser för att göra nya kombinationer då varje klass har sin egna uppsättning klass units. Varje ras har sina egna racial traits för sina grund trupper och som påverkar klass unitsen så helt lika är dem inte. Archers har möjlighet att attackera tre ggr i arc medans crossbows endast en gång och är straight shot. Sen är varje klass laddad med hundratals skills där ungefär hälften påverkar dina soldater som din hero leder. Detta kombinerat med magi i form av world enchantments, city enchantments och battle spells. Sist men inte minst behöver du inte förlita dig på items du hittar i katakomber eller dylikt, utan du har möjlighet att skapa dina egna items i din stads item forge. I mina ögon leder detta till stor variation särskilt då du hela tiden måste anpassa dig och försöka kontra dina fiender med trupp kombinationer och skills på dina heros.

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Salami:
Skrivet av BeeJac:

Håller med ovanstående. Varför skriver ni en artikel om spelets world editor som medföljer spelet men inte en recension av självaste spelet?

Orkade dock inte vänta på er utan stack ned fingret i smeten på direkten. Kan säga att det är som en blanding av HoM och Kings Bounty med inslag av empire byggandet från Civilization och Warlock. Fokuset ligger på striderna mer än empire byggandet, men det är ett väl utvecklat och detaljrikt 4X som var värt varenda krona!

Jag håller inte med alla som tycker spelet är så fantastiskt.

Jag blev utråkad efter bara 40min då man direkt märke hur få olika enheter det finns. Varenda ras har likadana units fast med bara annan hudfärg.

Hur mycket jag än älskar 4x spel kan jag aldrig förlåta så dålig variation samt bara 5 raser.

Märks att du inte förstår spelet. Du har 6 klasser som kan matcha 6 raser för att göra nya kombinationer då varje klass har sin egna uppsättning klass units. Varje ras har sina egna racial traits för sina grund trupper och som påverkar klass unitsen så helt lika är dem inte. Archers har möjlighet att attackera tre ggr i arc medans crossbows endast en gång och är straight shot. Sen är varje klass laddad med hundratals skills där ungefär hälften påverkar dina soldater som din hero leder. Detta kombinerat med magi i form av world enchantments, city enchantments och battle spells. Sist men inte minst behöver du inte förlita dig på items du hittar i katakomber eller dylikt, utan du har möjlighet att skapa dina egna items i din stads item forge. I mina ögon leder detta till stor variation särskilt då du hela tiden måste anpassa dig och försöka kontra dina fiender med trupp kombinationer och skills på dina heros.

Ja du har absolut rätt men tar inte ifrån det att samtliga enheter bara är omfärgade, finns otaliga poster på steam forumet om exakt liknande problem med spelet och där dom anser det är enda problemet spelet har och därför dom inte kan "komma" in i det och sätta sig in i själva gameplayet.

Medlem
Skrivet av Salami:

Ja du har absolut rätt men tar inte ifrån det att samtliga enheter bara är omfärgade, finns otaliga poster på steam forumet om exakt liknande problem med spelet och där dom anser det är enda problemet spelet har och därför dom inte kan "komma" in i det och sätta sig in i själva gameplayet.

To everyone's own I guess. Går att argumentera att det är samma gäller för Civilization serien och Age of Empires spelen, som båda är mycket uppskattade. Har själv dock inte funnit det tråkigt bara för att bas unitsen delar samma bas stats utan ser det som en positiv grejj för att balansering i MP ska vara bättre. Enligt mig är dock poängen med spelet att du ska forma dina trupper till ditt like, och även fast de delar många stats i början så har de även många saker som skiljer dem åt, t.ex det där med Bow/X-Bow. Detaljerna i detta spel har faktiskt en betydelse, men antar att det är många som "inte orkar att läsa".

Tips för dig är att du kan ju alltid spela Battle Scenarion där du får börja med mer soldater och sen ställa in så du får börja med mer research. Då har du tillgång till dina klass specifika units på direkten och kanske kan du då känna lite mer variation? Tips är även att customiza din egna ledare då du får bestämma din magi inriktning själv och/eller om du ska fokusera på exploring eller expansion.

1
Skriv svar